• امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
کل اخبار 11770اخبار امروز : 0
2

تجلیل از 30 سال فعالیت فرهنگی حبیب اله بهرامی شاعر،روزنامه نگار و طنز پرداز خوزستاتي

  • کد خبر : 1537
  • ۰۸ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۳:۵۰

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان- از 30 سال فعالیت های فرهنگی و ادبی حبیب اله بهرامی شاعر و روزنامه نگار پیشکسوت خوزستانی در آیین شب شعر «کرامت ماه» تجلیل شد. به گزارش باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان عضو هیات مدیره انجمن شعر اهواز  در این آئین که همزمان با برگزاری ششمین نمایشگاه بزرگ «کتاب و عترت» ویژه […]

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان- از 30 سال فعالیت های فرهنگی و ادبی حبیب اله بهرامی شاعر و روزنامه نگار پیشکسوت خوزستانی در آیین شب شعر «کرامت ماه» تجلیل شد.

به گزارش باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان عضو هیات مدیره انجمن شعر اهواز  در این آئین که همزمان با برگزاری ششمین نمایشگاه بزرگ «کتاب و عترت» ویژه ماه رمضان در محل موزه هنرهای معاصر اهواز برگزار شد درباره تقدیر از حبیب اله بهرامی شاعر و پیشکسوت مطبوعات خوزستان اظهار کرد: در سالهای 63 و 64 که دانش آموز بودم و با مطبوعات آشنایی چندانی نداشتم آقای بهرامی که آن موقع خبرنگار روزنامه اطلاعات بود؛ خیلی پر تلاش ظاهر می شد و شعرهای شاعران استان را جمع آوری و در روزنامه اطلاعات و اطلاعات جبهه و در دهه های 70 و 80 در دیگر نشریات کشوری و استانی درج می کرد.

بهمن ساکی افزود: البته آقای بهرامی هنوز هم در توسعه و نشر آثار بچه های استان مانند دهه 60  پر تلاش ظاهر می شود که می توان به اختصاص دو صفحه  ادبی و فرهنگی- هنری در روزنامه ای که در آن فعالیت می کند  برای درج آثار شاعران، نویسندگان و هنرمندان خوزستانی اشاره کرد.

وی در ادامه سخنانش در مورد گله یکی از شاعران در مورد صندلی های خالی آئین شب شعر گفت: خالی بودن صندلی ها بر می گردد به بحث اهمیت مسئولان فرهنگی استان که نسبت به بحث شعر دارند. اگر موضوع های دیگر را شما رصد کرده باشید می بینید که نسبت به این موضوع متفاوت است. برای یک فیلم سینمایی(که فیلم خیلی خوبی هم هست) بیش از صد میلیون تومان هزینه می کنند. برای جشنواره تئاتر که در تقوم شان هست و برگزار می کنند کلی هزینه می شود. همچنین برای چاپ یک کتاب در حوزه سینما 25 میلیون تومان می پردازند اما چرا جشنواره شعر استان برگزار نمی شود.

ساکی گفت: اگر می بینید من به عنوان عضو و منتخب هیات مدیره انجمن شعر اهواز این حرف ها را می گویم به این خاطر است که شاید فرصت دیگری برای بیان حقایق فراهم نشود.

عضو هیئت مدیره انجمن شعر اهواز تصریح کرد: در واقع به همان اندازه بضاعت مالی مان به ما نگاه شده است. تعداد 22 کتاب از شاعران مطرح استان چاپ و منتشر می شود آن هم با هزینه 25 میلیون تومان اما حتی یک مجموعه شعر توسط دستگاه های فرهنگی استان خریداری نشد؛ چه برسد به اینکه دیگر دستگاه ها بخواهند برای خرید اقدام کنند. به نظر شما ما بیش از این چه توقعی می توانیم داشته باشیم.

ساکی بیان کرد: البته این کمکی که اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برای چاپ و انتشار کتاب هزینه کرده است می توانست در حد همین مقدار اعتبار هم به انجمن شعر کمک کند.

وی گفت: ما برای رضای خدا نتوانستیم برای یک شاعر بیمار یا یک شاعر نیازمند که برای مثال مشکل مسکن داشت کاری انجام دهیم زیرا به اندازه توان مالی مان به ما نگاه شده است.

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=1537

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 2در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 2
  1. درود بر بچه نفتون حبیب الله بهرامی نویسنده و طنزپرداز قهار خوزستانی.از شما به خاطر انعکاس این خبر تشکر می نمایم.

  2. salam khaste nabashid.matalb ostad habib bahrami hami6e ziba hastand.agar emkan dare bishtar az matalb ostad estfade kunid.
    sayt ziba va shakili darid khaste nabashid

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.