• امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
کل اخبار 11770اخبار امروز : 0
1

عبورخط لوله نفت از زیر بستر رودخانه در مسجدسلیمان با موفقیت انجام شد

  • کد خبر : 15305
  • ۲۳ تیر ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۳

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان- مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجد سلیمان گفت: در یک عملیات کم سابقه در مناطق نفتخیز جنوب، متخصصان شرکت نفت و گاز مسجدسلیمان موفق به عبور یکی از خطوط لوله استراتژیک و حساس انتقال نفت این شرکت از زیر بستر رودخانه شدند.به گزارش سايت خبري باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان […]

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان- مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجد سلیمان گفت: در یک عملیات کم سابقه در مناطق نفتخیز جنوب، متخصصان شرکت نفت و گاز مسجدسلیمان موفق به عبور یکی از خطوط لوله استراتژیک و حساس انتقال نفت این شرکت از زیر بستر رودخانه شدند.به گزارش سايت خبري باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان به نقل از روابط عمومی شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان، ابراهیم پیرامون توضیح داد: این خط لوله استراتژیک و مهم که نفت تولید شده میادین شمال غرب این شرکت را به مبادی مورد نظر منتقل می کرد در سال های 90 و 91به دفعات مورد تعرض و اقدام های خرابکارانه منافقان کوردل و عوامل ضدانقلاب قرار گرفت که عملیات خرابکارانه آنها موجب بروز خساراتی به محیط زیست و زمین های کشاورزی منطقه شد.

وی اضافه کرد: اگرچه اقدام های شرم آور این افراد معاند برای مدت زمان کوتاهی عملیات انتقال را در آن زمان متوقف ساخته بود اما به محض اطلاع و در همان ابتدای حادثه کارشناسان و متخصصان عملیاتی و تعمیراتی با بهره گیری از تخصص، تعهد و تجربه خود نسبت به ترمیم نقطه حادثه دیده و برقراری جریان انتقال نفت در کوتاه ترین زمان ممکن اقدام کردند.

پیرامون افزود: پس از این حوادث و به منظور جلوگیری از خطرات احتمالی تصمیم به ایمن سازی و عبور این خط لوله استراتژیک از زیر بستر رودخانه گرفته شد که پس از تلاش های فراوان با این اقدام موفقیت آمیز، خطر نشت نفت و احتمال بروز حادثه ناشی از عوامل انسانی و طبیعی و خسارت به محیط زیست در محل برخورد خط لوله با رودخانه بطور کامل برطرف شد.

وی ادامه داد: این روش با بهره گیری از توانایی و دانش متخصصان و کارشناسان این شرکت برای عبور یکی از خطوط لوله اصلی و استراتژیک انتقال نفت از زیر بستر رودخانه در روزهای گذشته و در شرایط سخت گرمای طاقت فرسای منطقه با موفقیت نهایی شد.

پیرامون گفت: این خط لوله پیش از این از فراز بستر رودخانه محل که یک رودخانه دائمی و پرآب است عبور می کرد و خطر تهدید به وسیله سیلاب یا عملیات خرابکارانه که منجر به نشت نفت می شد همواره وجود داشته است.

وی اظهار کرد: هرچند که کارشناسان و پرسنل عملیاتی این شرکت به صورت مدون و روزانه از آن بازدید و بر سلامت و درستی خط لوله و عملیات انتقال نظارت دقیق داشتند اما با عبور این خط لوله از زیر بستر رودخانه خطر نشت نفت به درون منابع آبی و تهدید منابع طبیعی و محیط زیست بطور کلی برطرف شد.

شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان یکی از شرکت های تابعه مناطق نفتخیز جنوب است که در گستره ای به وسعت 27هزار کیلومتر مربع در شمال استان خوزستان و بخش هایی از استان های لرستان و ایلام فعالیت می کند.

از همین روی، اغلب چاه ها، خطوط لوله و واحدهای عملیاتی این شرکت از کنار یا روی رودخانه های پرآب و دائمی همچون کارون بزرگ، کرخه، بالارود، دز و شاوور و دیگر رودخانه های دائمی و فصلی واقع در حوزه عملیاتی و همچنین دریاچه سدهای بزرگ از قبیل شهید عباسپور، مسجدسلیمان، گتوند، کرخه، دز، بالا رود عبور می کند.

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=15305

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 1
  1. بخورید و بپوشید بعد بگید بودجه نیست بخاطر بودجه نفت سقوط کرد خخخخخخ براتون متاسفم  این همه درآمد ازین شهر بدبخت درمیار نتونستید یه تیم رو تو لیگ برتر حفظ کنید آقای ….. و آقای ….. مسجدسلیمان رو نابود کردین تیم نفت نابود کردین ….

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.