• امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
کل اخبار 11767اخبار امروز : 0
2

مشروح گزارش سايت خبري باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان از نشست دادستان و رييس دادگستري مسجدسليمان با اصحاب رسانه

  • کد خبر : 14907
  • ۰۶ تیر ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۶

در امر جزایی و کیفری مسجدسليمان در آرامش نسبی قرار دارد/ یکی از مسائلی که می تواند به کم کردن پرونده ها کمک کند فرهنگ سازی ست/ تیراندازی در مراسمات جرم است و قطعاً نیروی انتظامی با متخلفین برخورد خواهد کرد. شهرداری به عنوان متولی شهر باید بنرها را جمع آوری کند/ در ارتباط با […]

در امر جزایی و کیفری مسجدسليمان در آرامش نسبی قرار دارد/ یکی از مسائلی که می تواند به کم کردن پرونده ها کمک کند فرهنگ سازی ست/ تیراندازی در مراسمات جرم است و قطعاً نیروی انتظامی با متخلفین برخورد خواهد کرد. شهرداری به عنوان متولی شهر باید بنرها را جمع آوری کند/ در ارتباط با بحث زباله های عفونی اطراف شهر كه چندين بار توسط رسانه هاي شهرستان منتشر شده است گفت: این کار قطعاً جرم است و با عوامل آن به شدت برخورد خواهد شد/ به اعتقاد من رسیدگی سریع و قاطعانه با مجرمین در کاهش جرائم در شهرستان بسيار تاثیر گذار بوده است/ بحث زمین خواری در مسجدسلیمان بسيار پیچیده است/در ارتباط با زمين هاي دبيرستان صنعتي مسئولين تعاوني مسكن گفتند حق و حقوق شهرداري پرداخت شده اسنت كه با تحقيقات به عمل آمده مشخص شد اين كار انجام نشده است به همين دليل ما هم دستور توقف كليه عمليات را داديم.

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان- به مناسبت هفته قوه قضاييه نشست خبري رييس دادگستري و دادستان مسجدسليمان برگزار شد. به گزارش سايت خبري باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان در ابتداي اين جلسه پيمان چعباوي رييس دادگستري شهرستان مسجدسليمان ضمن تبريك ماه مبارك رمضان و هفته قوه قضاييه در اظهار داشت: در تاريخ 1/3/1393 شعب جزایی 3943 پرونده وارده داشت که امسال اين آمار به 3617 پرونده كاهش يافته است. وي ادامه داد: همچنين 3874 پرونده مختومه در سال گذشته داشتیم که امسال اين عدد به 3194 تقليل يافته است. شعب حقوقی نيز در سال نود و سه 2800 پرونده وارده داشت که اين آمار امسال به 3020 پرونده رسیده است و پرونده مختومه اين شعب 2430 در سال گذشته بود كه امسال به 2798 افزایش یافته است كه اين نشان می دهد در امر جزایی و کیفری مسجدسليمان در آرامش نسبی قرار دارد. رييس دادگستري مسجدسليمان ادامه داد: البته در پرونده های حقوقی مثل اختلافات ملکی و خانواده متاسفانه افزایش پرونده داشته ایم و 1480 پرونده در بخش حقوقی و جزایی در حال حاضر وجود دارد كه 4 قاضی باید به این پرونده ها رسیدگی كنند. و این آمار نشان دهنده این است که در امر پیشگیری که دغدغه ی اصلی ماست بیشتر از سال های گذشته کار شده است. چعباوي در ارتباط شوراهاي حل اختلاف نيز اظهار داشت: پرونده های وارده در شورای حل اختلاف 5400 پرونده بوده است كه 5329 پرونده مختومه شده است از این پرونده ها 2292 به طریق سازش بین طرفین حل شده است و 2466 پرونده نيز منجر به صدور حکم شده است. به گزارش سايت خبري باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان چعباوي در بخش ديگري از سخنان خود در ارتباط با ساختمان دادگاه اظهار داشت: بحمدلله بودجه ساختمان دادگستری مصوب شده و در حال حاضر مقدمات فني آن در حال انجام است. رييس دادگستري مسجدسليمان در ارتباط با حجم بالای پرونده ها و کمبود قاضی گفت: قوه قضاییه بودجه محدودی دارد اما نسبت به سال های گذشته جذب نیرو بهتر شده است. یکی از مسائلی که می تواند به کم کردن پرونده ها کمک کند فرهنگ سازی ست که باید انجام شود، مثل همایشی که در ارتباط با تیراندازی و راه اندازی کاروان های عزا در مراسمات برگزار شد.

وی ادامه داد: تیراندازی در مراسمات جرم است و قطعاً نیروی انتظامی با متخلفین برخورد خواهد کرد. شهرداری به عنوان متولی شهر باید بنرها را جمع آوری کند. ايشان در ارتباط با معضل زمین خواری در مسجدسليمان نيز گفت: جلسات زیادی با ادارات مربوطه برگزار کردیم. دستورالعمل هایی که از دادستان کل کشور رسید ابلاغ کردیم و به اداراتی که باید نظارت کنند را مشخص کردیم.

همچنين کمیته ای تشکیل دادیم که تصرفات غیر مجاز را پیگیری می کنند تا انشالله منويات مقام معظم رهبری در رابطه با حقوق بیت المال اجرا شود.

وی در ارتباط با بحث زباله های عفونی اطراف شهر كه چندين بار توسط رسانه هاي شهرستان منتشر شده است گفت: این کار قطعاً جرم است و با عوامل آن به شدت برخورد خواهد شددر این رابطه دستوراتی به محیط زیست داده شده است.

به گزارش سايت خبري باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان پس از آن علي ادبی دادستان مسجدسليمان به ارائه عملكرد مجموعه تحت امر خود پرداخت و اظهار داشت: پرونده های مطروحه در دادسرا 11496 پرونده كه 12222پرونده رسیدگی در مجموع مختومه شده است. دادستان مسجدسليمان ادامه داد: یکی از برنامه های دادستانی پیشگیری از وقوع جرم است. ما در سال گذشته برنامه های خوبی داشتیم، در سه ماهه اول سال نود و سه 3343 پرونده در دادسرا مطرح شد كه در مدت مشابه آن در امسال 2534 پرونده مطرح شده است. آمار وقوع سرقت در سه ماهه اول سال نود و يك 361 فقره و در سال جاری این رقم به 275 سرقت کاهش پیدا کرد. همچنين در پزشکی قانونی در سه ماه اول نود و سه 1266 مراجعه داشتیم که در سه ماهه اول 94 این به 910 فقره کاهش يافت. آمار زندانبان هم نسبت به سال گذشته کاهش خوبي داشته است. ادبي ادامه داد: به اعتقاد من رسیدگی سریع و قاطعانه با مجرمین در کاهش جرائم در شهرستان بسيار تاثیر گذار بوده است. وي در بخش ديگري از سخنان خود در ارتباط با معضل زمین خواری اظهار داشت: بحث زمین خواری در مسجدسلیمان بسيار پیچیده است. مالکیت زمین مشخص نیست؛ شرکت نفت، منابع طبیعی، زمین شهری، شهرداری هر کدام در بعضی مواقع خود را مالک زمین می دانند اما هنگام لزوم ورود نمی کنند.

دادستان مسجدسليمان در بخش ديگري از سخنان خود در ارتباط با زمين خواري و همچنين مشكل زمين هاي موسوم به زمين هاي ارتش نيز توضيحاتي ارائه داد و گفت: زمين خواري در مسجدسليمان يك تمركز ويژه مي خواهد و ادارات متولي مثل: راه و شهرسازي و شهرداري بايد يك برنامه ريزي ويژه در اين رابطه داشته باشند البته بايد نيازهاي مردم را هم در نظر داشت و نياز سنجي كرد و زمين هاي بلاتكليف را مشخص و براي واگذاري به مردم آماده كرد. وي در ارتباط با زمين هاي ارتش نيز اظهار داشت: در ارتباط با زمين هاي دبيرستان صنعتي مسئولين تعاوني مسكن گفتند حق و حقوق شهرداري پرداخت شده است كه با تحقيقات به عمل آمده مشخص شد اين كار انجام نشده است به همين دليل ما هم دستور توقف كليه عمليات را داديم و در حال حاضر به غير از خوابگاه كه آن هم خود مسئولين شهرداري گفته اند عليرغم اين كه هنورز حقوق شهرداري پرداخت نشده است اما در حال حاضر مشكلي وجود ندارد تا تعيين تكليف هيچ عملياتي در زمين هاي موسوم به زمين هاي ارتش انجام نمي شود.

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=14907

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.