• امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
کل اخبار 11770اخبار امروز : 3
2

رييس اداره كار مسجدسليمان:
اميدوارم شاهد استخدام هیچ نیروی غیر بومی در مسجدسليمان نباشیم/ استخدام بر اساس الویت ثبت نام در کاریابی ها صورت مي گيرد

  • کد خبر : 14125
  • ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۹:۵۳

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان- ليلا رخش دانشجوي مقطع دكتراي مديرت دولتي و رييس سابق شعبه مراجع حل اختلافات غرب اهواز از اسفندماه 93 به عنوان رييس اداره كار و امور اجتماعي مسجدسليمان معرفي و مشغول به كار گرديد. وي در گفتگو با سايت خبري باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان اولويت كاري خود در سال 94 را […]

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان- ليلا رخش دانشجوي مقطع دكتراي مديرت دولتي و رييس سابق شعبه مراجع حل اختلافات غرب اهواز از اسفندماه 93 به عنوان رييس اداره كار و امور اجتماعي مسجدسليمان معرفي و مشغول به كار گرديد. وي در گفتگو با سايت خبري باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان اولويت كاري خود در سال 94 را كارشناسي راهكارهاي مشخص و تدوين شده به منظور ساماندهي نيروهاي جوياي كار، آموزش جوانان و نوجوانان جوياي كار و استفاده از ظرفيت فني و حرفه اي شهرستان مسجدسليمان، بالا بردن فرهنگ كار و به وجود آمدن فرصت شغلي جديد دانست. رييس اداره كار مسجدسليمان در ارتباط با نرخ بيكاري شهرستان گفت: آمار بيكاري در مسجدسليمان 6/43 مي باشد كه اين آمار دقيقي نيست و بايد آمار جديد و كارشناسي شده در سال 94 مشخص و افراد بيكار شناسايي شوند.

به گزارش سايت خبري باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان وي در خصوص استخدام هاي شركت پتروشيمي كه اين روزها سر و صداي زيادي كرده است گفت: با توجه به اين كه شركت در مرحله ساختمان سازي بوده است و استفاده از نيروي كار براي ساختمان سازي محدود بوده مقرر گرديد استفاده از نيروي بومي صورت پذيرد و از اسفندماه تاكنون كه اينجانب به مسجدسليمان آمدم نيروي غيربومي استخدام نشده است.

ايشان ادامه دادند: در سال 93 تعداد 41 نفر نیرو بدون هماهنگی با اداره کار بکارگیری گردید که تعداد 18 نفر مربوط به شهرهای اطراف بوده است و تذکرات لازم به شرکت داده شده و در حال حاضر شرکت در خصوص جذب نیرو همکاری خوبی با اداره کار داشته و انشاالله منبعد شاهد استخدام هیچ نیرویی غیر بومی در شرکت ها نباشیم مگر آن که تخصصشان در بین نیروهای بومی وجود نداشته باشد. شرایط استخدام بر اساس الویت ثبت نام در کاریابی ها بوده است که انشاالله کاریابی ها هم فقط بر اساس تعرفه تصویب شده توسط شورای عالی کار از افراد معرفی شده برای اشتغال مبلغ حق الزحمه را دریافت کنند که شرح مبلغ قابل پرداخت بر اساس 50 درصد مزد پایه برای یک سال کارکرد می باشد و در قراردادهایی که کم تر از یک سال می باشند یک دوازدهم از 50 درصد نسبت به تعداد ماهها را کاریابی می تواند اخذ نماید. و چنانچه کارگر عزیزی بیش از مبلغ مذکور پرداخت نموده باشد می تواند شخصاً به اینجانب مراجعه نماید تا اقدام لازم در خصوص استرداد مابقی حق الزحمه پرداخت شده به نامبرده به عمل آید.

وي در خصوص اخذ مبلغ توسط كاريابي از متقاضيان كار گفت: اخذ مبلغ توسط شركت هاي كاريابي غير قانوني نبوده است. وي ادامه داد: طبق مصوبه براي يك سال كاري 50درصد حداقل مزد از كارگر معرفي شده اخذ مي گردد و در ماههاي آتي از يك سال نسبت به تعداد ماههاي كاركرد اخذ خواهد شد.

رييس اداره كار مسجدسليمان ادامه داد: در روز سه شنبه مورخ 22 /2/94 به كاريابي تذكر داده شد مبلغ اخذ شده بايد طبق تعرفه باشد و چنانچه بيشتر از كارگران اخذ گرديده است بايد نسبت به استرداد مبلغ مذكور اقدام گردد. كه در اين قضيه اداره كار محل يا دفتر نماينده محترم شهرستان و يا شركت پتروشيمي هيچ گونه دخالتي نداشته

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=14125

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 3در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 3
  1. مدیریت اداره کار مسجد سلیمان نظارت مستمری بر بنگاهای اقتصادی ،کارگاهها و شرکتها ندارد و زمانیکه مشکلات حاد مانند اعتصاب ،اعتراض و… بوجود می آید جهت انجام صورت جلسه وارد میدان میشوند در صورتیکه برای جلوگیری از هر گونه تنش و تامل بین کارگران و کارفرمایان حضور و نظارت اداره کار می بایست مستمر و موثر باشد که متاسفانه اینچنین نیست ، درخصوص روابط کار بسیار ضعیف عمل شده و برنامه مشخصی برای تامل بین کارفرما و کارگران وجود ندارد ودرخصوص فرهنگ کار ،که فرآیندی طولانی وبلند مدت می باشد اداره کار هیچگونه عملی انجام نداده است و بدلیل ضعف اداره کار و نبود امنیت شغلی و نهاد نظارتی کارگران با مسائلی مانند امضاء نمودن قرارداد سفید ،وضایع شدن حقوق خود مواجه می باشند ،امیدوارم سرکار خانم رخش مواقعی از دفتر کار خود خارج و به شرکتها و کارگاهها مراجعه و از نزدیک خواستهای کارفرمایان و کارگران را مشاهد و لمس نماید تا بتوانند بهتر تصمیم گیری و گرهی از مشکلات آنها باز نمایند و قسمت روابط کار و نظارت موثر خود را بیشتر و بهترنمایند .

  2. باسلام باتوجه به خشن بودن شرایط کاری اداره کارو شروع به كار شرکت پتروشیمی وآلومنیوم این مسولیت سنگین می بایست به یک مرد عادل و توانمند واگذار م یشدالبته درتوانمند بودن و شایستگی خانم رخش شكي نيست منظوربنده این است که این مسولیت برای یک خانم سنگین است متاسفانه مسولیت درمسجدسلیمان براساس آراء است یعنی اگرفردی هرچندکه توانمندوشایسته یک جایگاه وپست باشدامابدلیل عدم حضوردرمسائل سیاسی وکم بودن آراء ایلی اوبایدبسوزدوارتقاع پیدانکندآ…………

  3. با سلام و عرض تسلیت به مناسبت فرارسیدن  ایام محرم
    در پاسخ به دوست عزیزی که  جنسیت رو عامل تعیین کننده در مدیریت میدونن به استحضار میروسونم خ رخش تا به این لحظه تام وکامل مقابل تبعیض ها در استخدام های مشکوک ایستاده همچنین ایشون تا بحال یکنفر از فامیلشون رو تو این مدت استخدام نکردن ضمنا به لحاظ حضور سیاسی آرا حداقل2000نفر وحداکثر10000نفر یک طایفه رو شما چطور و با چه مدرک ومنطقی نادیده میگیرید؟

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.