• امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
کل اخبار 11770اخبار امروز : 0
2

استاندار خوزستان خبرداد: به‌زودی برگزاری آزمون استخدامی جذب 2 هزار نفر در خوزستان

  • کد خبر : 1195
  • ۲۹ تیر ۱۳۹۲ - ۸:۴۰

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان- استاندار خوزستان گفت: افرادی که در آزمون‌های سال‌گذشته قبول شده‌اند خرداد و مهرماه امسال جذب ادارات استان می‌شوند و همچنین به‌زودی آزمون استخدامی جذب 2 هزار نفر برگزار خواهد شد. سیدجعفر حجازی در جلسه کارگروه اشتغال عنوان‌کرد: کلیه بانک‌های استان باید میزان پرداختی‌های خود را بررسی و تعداد آن را وارد […]

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان- استاندار خوزستان گفت: افرادی که در آزمون‌های سال‌گذشته قبول شده‌اند خرداد و مهرماه امسال جذب ادارات استان می‌شوند و همچنین به‌زودی آزمون استخدامی جذب 2 هزار نفر برگزار خواهد شد.

سیدجعفر حجازی در جلسه کارگروه اشتغال عنوان‌کرد: کلیه بانک‌های استان باید میزان پرداختی‌های خود را بررسی و تعداد آن را وارد سامانه کنند تا آمار واقعی تسهیلاتی که به متقاضیان بومی پرداخت شده شفاف شود.

وی افزود: هرچه میزان پرداختی‌ بانک‌ها در بخش‌های مختلف صنعت، خدمات و کشاورزی وارد سامانه شوند مسئله اشتغال بیشتر مدیریت می‌شود.

استاندار خوزستان با اشاره به تغییراتی که در پرداخت تسهیلات شده است، بیان‌کرد: شرط پرداخت تسهیلات بومی بودن متقاضیان است. برای متقاضیان غیربومی که در مرحله اول اقدام به سرمایه‌گذاری مي‌كنند و پس از آن برای تکمیل طرح‌های خود متقاضي دريافت تسهیلات باشند، اعطاي تسهيلات مانعی ندارد اما بانک‌های استان اجازه پرداخت تسهیلات به افراد غیربومی که طرح‌های خود را از صفر با تسهیلات آغاز می‌کند را ندارند.

حجازی ادامه‌داد: پرداخت تسهیلات به متقاضی غیربومی موجب تشدید مهاجرت می‌شود زیرا میزان بیکاری در استان مجاور زیاد است. اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان باید جذب نیرو در کلیه بخش‌ها را پالایش و بررسی كرده و بر آن نظارت کند.

وی با تاکید بر اجرای مصوبه سفر چهارم هیات دولت به استان مبنی بر جذب صددرصد نیروی بومی در شرکت‌های پیمانکاری، اظهارکرد: شرکت‌های پیمانکاری مجاز به جذب نیروی غیربومی نیستند. اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان نیز باید در این زمینه بررسی‌های خود را به روز کند و انجام آن لازم‌الاجرا است.

استاندار خوزستان تصریح‌کرد: بخش دیگر مربوط به طرح‌های در حال اجرا است. دستگاه‌های اجرایی باید همکاری لازم را در جهت برداشت موانع اجرای این طرح‌ها به‌عمل بیاورند؛ به طور مثال طرح‌های زیادی در بخش کشاورزی موجود است که با پیشرفت فیزیکی 70 درصدی راکد مانده است، به طوری که بهره‌برداری از آن‌ها 20 هزار شغل را ایجاد می‌کند.

حجازی یادآورشد: همچنین شرکت‌های خصوصی نیز باید نیروهای بومی را در شرکت‌های خود استخدام کنند. میزان استخدام نیروی بومی توسط این شرکت‌ها باید از طریق بیماری تامین‌اجتماعی و سایر بیمه‌ها رصد و بررسی شود.

همچنین سیدخلف موسوی، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان در این جلسه اظهارکرد: ارزش تعداد طرح‌های تایید شده در بانک از ابتدای سال تاکنون 363 ميليارد و 222 میلیون ریال بوده و اشتغال ایجاد شده از این طرح‌ها 146 هزار و 837 مورد می‌باشد.

وی افزود: میزان طرح‌های عقد قرارداد شده نیز 32 هزار و 295 طرح است که 126 هزار و 117 فرصت شغلی از این طرح‌ها ایجاد می‌شود. به طور کلی مبلغ پرداخت شده به متقاضیان بیش از 18 میلیارد ریال بوده است.

منبع/ ايسنا

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=1195

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.