• امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
کل اخبار 11770اخبار امروز : 0
0

افزایش احتمال حضور محسن رضایی در انتخابات مجلس

  • کد خبر : 10968
  • ۲۷ آبان ۱۳۹۳ - ۸:۲۷

به گزارش سايت خبري باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان  اسم انتخابات با حضور محسن رضایی گویا عجین شده است حضور متوالی او در انتخابات ریاست جمهوری و پشتکارش انصافا تحسین برانگیز است او به معنای واقعی می خواهد از شکست ها پلی برای پیروزی بسازد. بعد از رای نیاوردن رضایی در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم وی […]

به گزارش سايت خبري باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان  اسم انتخابات با حضور محسن رضایی گویا عجین شده است حضور متوالی او در انتخابات ریاست جمهوری و پشتکارش انصافا تحسین برانگیز است او به معنای واقعی می خواهد از شکست ها پلی برای پیروزی بسازد.

بعد از رای نیاوردن رضایی در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم وی اعلام کرد دیگر در انتخابات ریاست جمهوری کاندید نخواهم شد اما زمزمه هایی مبنی بر شرکت و برنامه ریزی او برای انتخابات مجلس در محافل مطرح شد.

در همان ایام یعنی اردیبشهت 93 امیدوار رضایی برادر وی در گفت‌وگو باخانه ملت تاکید کرد: من و برادرم برنامه‌ای برای انتخابات مجلس آینده نداریم وی در خصوص شایعه ها تاکید کرد: آقای محسن رضایی نفس هم می‌کشد شایعاتی پشت سر وی درست می‌شود، نه هیچ قصدی برای کاندیدا شدن در انتخابات از حوزه اهواز را ندارد و آنچه که شناخت من از وی است، او همیشه تکلیفی عمل کرده است.

بعد از اظهارات امیدوار تب حرف های انتخاباتی در مورد محسن رضایی کم تر شد تا روزهای گذشته که دوباره ابوالقاسم رئوفیان سخنگوی جبهه ایستادگی ایران اسلامی در گفتگو با تسنیم از احتمال کاندیداتوری محسن رضایی در انتخابات مجلس خبر داد وی گفت: به هر حال هیچ چیزی غیر محتمل نیست و محتمل است که این اتفاق هم بیفتد.

سخنگوی جبهه ایستادگی ایران اسلامی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر این که آیا آقای رضایی در این خصوص ابراز تمایل کرده است؟ افزود: احساس تکلیف کند، می‌آید.

رئوفیان در پاسخ به این پرسش که آیا آقای محسن رضایی قصد دارد در انتخابات آینده مجلس سرلیست شود؟ اظهار داشت: قاعدتاً اگر جبهه ایستادگی بخواهد فهرستی برای انتخابات مجلس ارائه دهد و قطعاً اگر حیات سیاسی‌اش استمرار داشته باشد و فهرستی بدهد، سرلیست این جبهه بی‌تردید محسن رضایی خواهد بود.

گفتنی است محسن رضایی بارها حضور فعالی در انتخابات داشته است، آقا محسن پس از خروج خود از سپاه پاسداران، برای انتخابات مجلس ششم از شهر تهران نامزد شد؛ او نیز همراه حداد عادل در لیست جامعه روحانیت قرار داشت؛ اما محسن رضایی در آن دوره خاص موفق به جلب آرای مردم تهران برای حضور در مجلس ششم نشد.

محسن رضایی پس از این رقابت، در فكر ریاست جمهوری بود؛ از این رو برای نخستین بار در انتخابات نهمین دوره ریاست جمهوری نامزد شد. محسن رضایی به همراه سه نامزد اصولگرای دیگر در این انتخابات نامزد و تلاش فراوانی برای پیروزی در انتخابات انجام داد؛ رضایی اما در آستانه انتخابات، و تنها دو روز مانده به انتخابات، از حضور در ادامه رقابت انتخابات انصراف داد و آرای خود را در سبد اصولگرایان ریخت.

آقا محسن اما همچنان مصمم بود؛ در انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری با تلاش و اراده جدی‌تری وارد عرصه رقابت‌ها شد. حضور دو رقیب سرسخت در این دوره – احمدی نژاد و موسوی – و دو قطبی شدن فضا فرصت را از ابراز وجود دیگر نامزدها به شدت گرفت. از این رو رضایی در این انتخابات با رأیی نزدیك به 680 هزار در جایگاه سوم قرار گرفت.

البته این نتیجه باعث نشد كه محسن رضایی برای انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری پا پیش نگذارد؛ رضایی این بار امیدوار بود با شعارهای اقتصادی خود بتواند رأی قابل توجهی كسب كند که البته توانست اعتماد بخش وسیع تری مردم را به خود جلب کند به نحوی که آراء وی رشدی چندین برابری نسبت به انتخابات های گذشته نشان می داد.

با تمام این تفاسیر آیا دوباره محسن رضایی پا به عرصه انتخابات خواهد گذاشت و دوباره شانس خود را محک می زند؟ در صورت حضور محسن رضایی در انتخابات کدام حوزه انتخابیه را به عنوان میدان رقابت انتخاب خواهد کرد؟ باید منتظر روزهای آینده ماند.

منبع/ رهیاب نيوز

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=10968

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 1
  1. میخوامت زردکوه بختیاری …

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.