• امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
کل اخبار 11767اخبار امروز : 0
0

علي ادبي دادستـان مسجـدسلیمـان:
زمین خواری از مواردی است که به عنوان مدعی العموم به آن ورود کردم

  • کد خبر : 10619
  • ۱۱ آبان ۱۳۹۳ - ۷:۲۸

دادستان مسجدسلیمان در مورد تخلفات احتمالی در نحوه واگذاری و فروش املاک و مستحدثات شرکت نفت، ارتش و دولت در این شهرستان گفت: در خصوص زمین های واگذاری به تعاونی مسکن ارتش موضوع در حال تحقیق و بررسی است و اقدامات لازم در حال انجام است. ظاهراً اراضی واقع در سه راه تلخاب نیز جزء […]

دادستان مسجدسلیمان در مورد تخلفات احتمالی در نحوه واگذاری و فروش املاک و مستحدثات شرکت نفت، ارتش و دولت در این شهرستان گفت: در خصوص زمین های واگذاری به تعاونی مسکن ارتش موضوع در حال تحقیق و بررسی است و اقدامات لازم در حال انجام است. ظاهراً اراضی واقع در سه راه تلخاب نیز جزء اراضی واگذاری شرکت نفت به ارتش بوده است ولی در این خصوص نیز ما در حال انجام استعلام و تحقیق و کارشناسی موضوع هستیم. و در خصوص اماکن تخریب شده هم در حال تحقیق در خصوص موضوع هستیم. ادبی در نحوه برخورد با گسترش زمین خواری و تصرفات غیرقانونی و خرید و فروش زمین های دولت در مسجدسلیمان گفت: موضوع زمین خواری از مواردی است که با عنوان مدعی العموم به این مسئله ورود کردم و پیگیری های لازم از طریق نهادهای امنیتی و تحقیقاتی در حال انجام است.

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان: دادستان عمومی و انقلاب شهرستان مسجدسلیمان در خصوص عدم رعایت حقوق شهروندی توسط برخی ادارات خدماتی گفت: مدعی العموم قطعا ًدر گسترش عدالت و جلوگیری از تضییع حقوق شهروندان نقش مؤثری دارد، ما هم با توجه به امکانات موجود تمام توان خود را مصروف این موضوع نموده ایم. در این زمینه نیز تذکرات لازم را به نهادهای خدماتی خواهیم داد و به صورت جدی از آن ها مطالبه می کنیم تا حقوق شهروندان را رعایت نمایند. به گزارش سايت خبري باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان وی در خصوص نقش فرهنگ و نخبگان در گسترش عدالت و کاهش جرائم افزود: فرهنگ نقش مؤثری در پیشرفت هر جامعه و رواج عدالت در آن جامعه دارد، ارگان های فرهنگی نیز در حد بضاعت خویش فعالیت می کنند، ولی باید تلاش بیشتری در این راستا صورت گیرد. با توجه به این که کشورهای غربی حجمه فرهنگی علیه جمهوری اسلامی دارند لزوماً باید نهادهای فرهنگی جهت مقابله و جایگزینی برنامه های آن ها اقدام نمایند.

نخبگان هم با توجه به این که الگوی عوام محسوب می شوند در رعایت قوانین و پررنگ کردن ارزش ها نقش مؤثری ایفا می کنند، چنانچه رعایت موازین شرعی و قانونی در جامعه ای به ارزش تبدیل شود قطعا ً جرائم کاهش پیدا می کند. علی ادبی دادستان عمومی و انقلاب مسجدسلیمان در مورد نظارت بر اجرای پروژه های عمرانی و جلوگیری از هدر رفت بیت المال گفت: در خصوص پروژه های عمرانی و هزینه های مربوط نهادهای نظارتی طبق قانون به وظایف خویش عمل می نمایند و چنانچه تخلفی واقع شود گزارش را به مرجع قضایی ارسال می کنند و ما هم پیگیری لازم را انجام می دهیم.

در حال حاضر شهرداری طبق امکانات موجود، شرایط مالی خود و مشکلات شهری در حال فعالیت است، ما هم باید مشکلات شهر را ببینیم و هم مشکلات شهرداری را. به گزارش سايت خبري باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان دادستان مسجدسلیمان در مورد تخلفات احتمالی در نحوه واگذاری و فروش املاک و مستحدثات شرکت نفت، ارتش و دولت در این شهرستان گفت: در خصوص زمین های واگذاری به تعاونی مسکن ارتش موضوع در حال تحقیق و بررسی است و اقدامات لازم در حال انجام است.

ظاهراً اراضی واقع در سه راه تلخاب نیز جزء اراضی واگذاری شرکت نفت به ارتش بوده است ولی در این خصوص نیز ما در حال انجام استعلام و تحقیق و کارشناسی موضوع هستیم.و در خصوص اماکن تخریب شده هم در حال تحقیق در خصوص موضوع هستیم. ادبی در نحوه برخورد با گسترش زمین خواری و تصرفات غیرقانونی و خرید و فروش زمین های دولت در مسجدسلیمان گفت:

موضوع زمین خواری از مواردی است که با عنوان مدعی العموم به این مسئله ورود کردم و پیگیری های لازم از طریق نهادهای امنیتی و تحقیقاتی در حال انجام است. به اعتقاد ما ادارات متولی امر من جمله اداره راه و شهرسازی، منابع طبیعی، شهرداری و ثبت اسناد و املاک در این راستا باید جهت حفظ حقوق بیت المال تلاش بیشتری نمایند و مانع جدی برای این پدیده شوم باشند. وی در مورد تأخیر ایجاد شده در احداث زندان جدید در خارج از شهر گفت:

در خصوص احداث زندان باید به عرض برسانم یک قطعه زمین واقع در روبروی شهرک صنعتی جهت احداث زندان جدید اختصاص یافت ولی متأسفانه شخصی با ارائه اسنادی مدعی زراعی بودن آن زمین شده است و پرونده در حقوقی در جریان است. قطعا ً پس از حل مشکل زمین، احداث زندان شروع خواهد شد.

علی ادبی دادستان مسجدسلیمان در مورد تعداد پرسنل و قضات و تأثیر در کاهش اطاله دادرسی در دادستانی چنین پاسخ داد:تعداد قضات پرسنل اداری این دادسرا از لحاظ چارت سازمانی کامل نیست ولی همین تعداد با تلاش مضاعف خود در راستای حل مشکلات مراجعین اقدام می نمایند و ما در دادسرای مسجدسلیمان مشکل اطاله دادرسی نداریم.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان مسجدسلیمان در بخش پایانی گفت: از مسئولین انتظار داریم جهت حل مشکلات مردم اقدامات لازم را سریعا ًانجام دهند. هر چند نهادهای اجرایی با مشکلاتی مواجه هستند ولی انتظار می رود حداقل مشکلات شهرستان را به مقامات بالا دستی منتقل و از آنها بخواهند که جهت حل مشکلات معیشتی، بهداشتی، آموزشی و تفریحی شهروندان مسجدسلیمان برنامه ریزی شود.

علی ادبی همچنين در مورد ارتباط فقر با افزایش طلاق و وقوع جرائم گفت: در جهت پیشگیری از وقوع جرم توسط دادستانی و دادگستری در دو بخش کارهای خوبی صورت گرفته است. بخش اول که به صورت مستقیم مربوط به دستگاه قضایی است با رسیدگی سریع به پرونده ها و برخورد قاطع با مجرمین در این راستا اقدام شده است. بخش دوم که به صورت غیرمستقیم به دستگاه قضایی مربوط است در جهت فرهنگ سازی در رابطه با آشنایی شهروندان با عواقب پدیده ای مجرمانه و ایضاً توصیه مسئولین دولتی به رعایت قوانین اقدام شده است.

به اعتقاد اینجانب جرم و زندان تأثیر زیادی در وقوع طلاق ندارد. گسترش طلاق را باید در علل فرهنگی و اخلاقی جستجو کنیم. وقتی جوانان ما مسئولیت پذیر باشند و توانایی مواجه شدن با مشکلات را داشته باشند و به موازین اخلاقی پایبند باشند و زوجین نیز به عهد خود پایبند باشند ما شاهد طلاق کمتری خواهیم بود.

از نظر علم جرم شناسی فقر به صورت مستقیم در وقوع جرائم تأثیری ندارد. ولی به صورت غیرمستقیم ممکن است موجب افزایش جرم شود. به عنوان مثال اگر پدری دارای توانایی مالی مناسب نباشد قادر به تأمین امکانات آموزشی و فرهنگی برای فرزندان خود نیست و در نتیجه ممکن است فرزندان وی نسبت به افراد دیگر جامعه بیشتر در معرض ارتکاب جرم قرار گیرند در نتیجه در مسجدسلیمان نیز فقر و بیکاری به صورت مستقیم در وقوع جرم تأثیری ندارد. اما این مسئله ممکن است در آتیه برای جامعه مسجدسلیمان خطرناک باشد و مسئولین مربوطه باید در این زمینه اقدامات لازم را انجام دهند. در پایان از مردم اصیل، شریف و نجیب مسجدسلیمان تشکر می کنم که با تمام مشکلاتی که دارند نسبت به خیلی شهرهای همتراز دیگر، وقوع جرائم از طرف آن ها به نسبت کم تر است.

گفتگو: داريوش باقر فر

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=10619

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 7در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 7
  1. گفتگو نیوز: مجموعه عواملی كه ناشی از شرایط سخت اقتصادی درجامعه شاھدیم، متاسفانه مدیریت نمی شود و اگر مسئولین امور
    فرھنگی و اقتصادی برنامه ریزی داشته باشند از افزایشْآسیب ھا جلوگیری می کنند و این رابطه مستقیم بین فقر وْآسیب ھای
    اجتماعی کم رنگ تر خواھد شد شرایط سخت اقتصادی قطعا مربوط به امروز نیست و در ھمه دوران و در دولت ھای مختلف وجود دار د
    با سلام به دادستان محترم باید عرض کنم که شرایط اقتصادی امروز و آماری که مراکز کنترل جرم مانند ناجا ارائه می کنندنشان می دھد که شرایط اقتصادی باعث افزایش سرقت در جامعه میشود و آنچه مھم است نگاه مسئولین به کنترل این آسیب ھا است
    لذا امیدواریم با بھبود شرایط اقتصادی و رفع فقر در شهر شاھد کاھشْ آسیب ھای اجتماعی شویم.
    یکی از عوامل موثر در افزایش آسیب ھای اجتماعی معضلات و شرایط سخت اقتصادی است. شرایط سخت اقتصادی زمینه را برای ارتكاب جرم فراھم می كند و وقتی در جامعه شاھد افزایش آسیب ھای اجتماعی ھستیم باید تك تك عواملی كه بر این مسئله تاثیرمی گذارند مطالعه و مورد بررسی و بازنگری قرار گیرند. یکی از عوامل بازدارنده ارتکاب جرم ایمان و اعتقاد است و ما در آموزه ھای دینی داریم كه اگر فقر از دری وارد شود ایمان از درب دیگر خارج می شود و تاكید بر این موضوع نشاده اھمیت آن
    است. ما اگر به گذشته ھم نگاه کنیم در تمام جوامع چنین رابطه ای بین فقر اقتصادی واسیب ھای اجتماعی وجود دارد و اگر در جامعهای شاھد افزایش آسیب ھای اجتماعی ھستیم یکی از دلایل مهم این موضوع  شرایط سخت اقتصادی و اجتماعی است.
    امام علی(ع) فرموده است که اگر فقر به صورت مردی دربیاید قطعا آن را خواھم کشت و این نگاه امام علی(ع) به موضوع فقر به دلیل عوارضاجتماعی ناشی از آن است.
    برخی از عوارضی كه فقر ایجاد می کند آسیب ھایی است كه جامعه را با مشکل مواجه می کند و قطعا آسیب ھای اجتماعی كه درشرایط نامساعد مالی بیشتر رخ می دھد و جرائمی مانند سرقت و برخی از بزه ھای اجتماعی ناشی از شرایط سخت اقتصادی است.
    البته این موضوع به این معنی نیست که ھمه افراد فقیر مرتکب جرم می شوند و یا با آسیب ھای اجتماعی مواجه خواھند شد و بسیاری از ھمین افراد اصطلاحا با سیلی صورت خود را سرخ نگه می دارند اما از آنجایی که اسیب ھای اجتماعی تک عاملی نیستندنمی شود یک عامل مثل فقر را عامل اصلی دانست اما افرادی که با شرایط سخت اقتصادی دست و پنجه نرم می کنند بیشتر در معرض این آسیب ھا ھستند و فقر یکی از مجموعه عواملی است که باعث انحرافات می شود.
    البته برخی از افرادی که از تمکن مالی برخوردارند مرتکب سرقت یا جرم ھای این چنینی نمی شوند و اگر ھم مرتكب سرقت شوند از
    سر كنجكاوی است یا نوعی بیماریست ، اما تمکن مالی آنھا مانع از ارتکاب جرم نیست و جرائم دیگری مرتکب میشوند
    اھمیت موضوع گسترش انحرافات درجامعه باید تبیین شود که چه عواملی در این امر دخیل است  اما آنچه مسلم است درجامعه ای که فقر در آن گسترشیابد جرائم ھم گسترش خواھد یافت و ما شاھد افزایش زندان ھا و زندانیان میشویم.
    البته تنھا نباید بگوییم که فقر مساوی انجام جرم است اما فقر بر شرایط سخت اقتصادی در جامعه زمینه را برای گسترش آسیب ھایاجتماعی فراھم خواھد کرد و طبیعتا فقر در عرصه ھای دیگر نیز مانند فقر فرھنگی باعث افزایش آسیب ھای اجتماعی می شود . به امید روزی که فقر از چهره شهرمان زدوده شود و شاهد شهری پویا و شاداب باشیم انشالله .

  2. درودبرجناب ادبی واقعا انسان بزرگی خداحفظت کند

  3. با سلام خدمت جناب دادستان محترم
    اذهان عمومي بي صبرانه منتظر نتيجه ورود شما به پرونده هاي زمين خواري در شهرستان علي الخصوص پرونده زمين هاي موسوم به زمين هاي ارتش مي باشند. انتظار مي رود پس از بررسي هاي كامل نتيجه در يك مصاحبه مطبوعاتي به سمع و نظر مردم شريف و ولايت مدار مسجدسليمان برسد.

  4. باسلام خدمت دادستان محترم شهرستان مسجدسلیمان مامردم محروم مسجدسلیمان ازداشتن چنین فردباتقوا پیگیرومخلصی دلمان گرم است که حقمان ضایع نمی شودامیدوارم بخدا باجدیت بیشتر پیگیر مسائل شهروندان باشیدانشاءاله

  5. درود ادبی درود

  6. جناب آقای ادبی عزیز در جریان وضعیت مسکن معلمان مسجدسلیمان هم باشید وارد دهه سوم شدیمه

  7. سلام ودرودبرجناب آقای ادبی امیدوارم موفق باشید

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.