• امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار 11720اخبار امروز : 1
2

مهندس حیدری : نفتی ها به دنبال دفاع از خودشان در کمیسیون ماده ۷۷ می باشند

  • کد خبر : 9946
  • ۱۳ مهر ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۸

به گزارش سايت خبري باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان به نقل از آسماری نیوز جلسه مربوط به کمیسیون ماده ۷۷در رابطه با عوارض چاه های نفت و خطوط لوله انتقال که در محدوده شهری مسجدسلیمان قرار دارند و شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجد سلیمان می بایست مبلغی را تحت عنوان عوارض به شهرداری مسجد […]

به گزارش سايت خبري باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان به نقل از آسماری نیوز جلسه مربوط به کمیسیون ماده ۷۷در رابطه با عوارض چاه های نفت و خطوط لوله انتقال که در محدوده شهری مسجدسلیمان قرار دارند و شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجد سلیمان می بایست مبلغی را تحت عنوان عوارض به شهرداری مسجد سلیمان پرداخت کند عصر امروز با حضور مسئولین شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجد سلیمان در شهرداری مسجدسلیمان برگزار شد.خلیل حیدری شهردار مسجدسلیمان پس از پایان این جلسه به خبرنگار آسماری نیوز گفت: متاسفانه در این جلسه چند ساعته تصمیم قطعی صادر نشد و قرار بر این شد تا بازدید میدانی از چاه های سطح شهر که این عوارض به این چاه ها تعلق خواهد گرفت با حضور نماینده حقوقی شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب صورت گیرد.مسئولین شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان می گویند که املاک و چاه های موجود در شهر متعلق به مناطق نفت خیز است و باید آنها در این رابطه تصمیم گیری کنند.

حیدری اظهار داشت: بعضاً سعی بر این دارند تا این عوارض پرداخت نشود و ادعا می کنند که برخی از چاه هایی که شما برایشان عوارض در نظر گرفته اید پلمپ هستند در حالی که این چاه ها در گذشته خروجی نفت و گاز داشته اند .

متاسفانه وجود همین چاه ها در سطح شهر هم اکنون هم مشکلات زیادی را از لحاظ زیست محیطی برای مردم بوجود اورده بعلاوه مشکلاتی هم برای شهرداری در پی دارند از جمله اینکه برای اجرای هر پروژه ای نیاز است تا از شرکت نفت استعلام شود و اکثر پروژه ها به دلیل این که در محدوده همین چاه های نفت و گاز هستند از سوی شرکت نفت و گاز مسجدسلیمان رد می شوند و نمیتوانیم آن ها را اجرایی کنیم. بیشتر ساخت و سازهای مردم هم با مشکل مواجه می شود و جواب استعلامشان از سوی شرکت نفت منفی است.

حیدری در پایان گفت: در همین رابطه چند نامه هم به استانداری فرستاده شده مبنی بر این که بلاخره تکلیف مسجدسلیمان را مشخص کنید.

طرح تفصیلی مسجدسلیمان بدلیل همین مشکل تا کنون اجرایی نشده و مشکل درآمدی برای شهرداری ایجاد شده است. لازم به توضیح است که طرح تفصیلی طرحی است که بر اساس معیارها و ضوابط کلی طرح جامع، نحوه استفاده از زمین های شهری را در سطح محلات مختلف شهر و موقعیت و مساحت دقیق زمین برای هر یک از آنها و وضع دقیق و تفصیلی شبکه عبور و مرور و میزان تراکم جمعیت، تراکم در واحدهای شهری، اولویت های مربوط به مناطق بهسازی، توسعه و حل مشکلات شهری و موقعیت کلیه عوامل مختلف شهری در آن تعیین می شود. به دنبال طرح جامع و به منظور انجام برنامه های اجرایی تصویب شده این طرح تهیه می گردد. طرح تفصیلی در حقیقت تنظیم برنامه ای مفصل و انجام اقدامات جزء به جزء در مناطق و محلات شهری و طراحی آن ها است.

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=9946

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 7در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 7
  1. اقای حیدری میشه توزیع دهید مبنای محاسبه 316میلیاردتان برای 158 حلقه چاه چگونه بوده است؟؟؟

  2. جناب آقای شهردار باسلام
    تلاش شما و همکارانتان برای استفاده از ظرفیت های موجود ستودنی است ولی این قضیه دارای ابهام است . اول اینکه به نظر من حرف مسئولین نفتی صحیح است چون که از مجموع 360 حلقه چاه حفاری شده در این شهر فقط حدود  10 تا 15 حلقه فعال و تولیدی هستند و بقیه پلمپ شده اند که حداقل من و دیگر شهروندان بر این ادعای نفتی ها صحه میگذاریم . 
    دوم اینکه به فرمایش شما قبلن تولیدی بوده اند خب برادر چه ربطی به الان شما دارد که دارید چالش ایجاد می کنید .
    من سیاست نفتی ها را نمیدانم چیست ولی به نظرم یک کمی راه را اشتباهی دارید طی می کنید .
    بنا به شواهد و مستندات تاریخی اساس شکل گیری مسجدسلیمان فعلی کشف نفت بوده و مدیران وقت شرکت نفت اجازه احداث منازل غیر شرکتی را نمی دادند و مردم از ترس مأمورین حراست نفت که به آنها mp می گفتند خانه هایشان را روی تپه ها و ارتفاعات شهر بنا کردند که نتیجه آن وضعیت نابه هنجار اکنون است . 
    بعد از انقلاب نیز با افت اقتدار نفت ، ساخت و ساز در کنار تأسیسات نفت و بعضن روی خطوط لوله و چاه های پلمپ شده بدون توجه به خطرات بالای این کار شدت گرفت که نتیجه آن ادعای امروز شهرداری برای دریافت عوارض از نفت است .
    من بعنوان یک بیطرف و کسی که از بیرون دارد قضایا را مینگرد میگویم که انصافن نه تنها نباید از نفت عوارض هم نگیریم که باید به خاطر صدور مجوزهای غیر قانونی که توسط مسئولین وقت شهرداری برای شهروندان و برای اجازه ساخت و ساز در حریم تأسیسات و چاه ها و خطوط لوله نفت صورت گرفت به نفت غرامت هم بدهید .
    امیدوارم سخنان بنده را طرفداری از نفت تلقی نکنید چون قصد من فقط بیان حقیقت بوده و بس .

  3. اقاي شهردار ميشه اسامي پروژه هايي كه به خاطر چاههاي نفت اجرائي نشدبگوئيد

  4. آقاي شهرام چقدر هم بي طرفي! بابا اين دفاعيه كه تو كردي قطعا خودت از مسئولين نفتي. چقدر هم توجيهاتت غير منطقي بود. عزيزم اين همه مريضي كه مردم گرفته اند به خاطر آلودگي هاي گازي و نفتي ست. به اعتقاد من نفت مي بايست مسجدسليمان را گلستان مي كرد اما متاسفنه فقط ……..

  5. آقای کوروش تو واقعا کی هستی که این طور …………توجیه میکنی؟؟؟
    یک قرن است که شرکت نفت به مردم اجازه ساخت و ساز در سرزمین خودشان نداشته و ندارند، توی این یکصد سال شرکت نفت چه گلی به سر مردم مسجدسلیمان زده؟؟؟
    اگر به قول شما وضعیت فعلی شهر اینطور است که نه خیابان بندی درست جسابی داره و نه نظم و قاعده ای برای ساخت و ساز داشته این بعلت وجود همین شرکت نفت است که شیره جان مسجدسلیمان رو در میاره و…
    پرداخت عوارض به مردم شهر کمترین کاری است که شرکت نفت می تواند برای جبران بکند.
    ضمنا” عوارض به چاه و لوله و تجهیزات سطح شهر تعلق میگیره. چه فعال و چه غیر فعال.
    آیا شما اگر یک خونه داشته باشید ولی توش زندگی نکنید حق دارید بگید من عوارضش رو پرداخت نمی کنم؟
    یا ماشینی که ازش استفاده نمی کنید.؟؟؟؟؟
    از آقایان شهرداری می خوایم که پیگیری کنند و چنانچه شرکت نفت زیر بار نرفت به مردم اطلاع رسانی کنند.

  6. آقاي شهروند
    مبناي محاسبه را با نگاهي به وضعيت اسف بار وضعيت زيست محيطي -سايان فرار شركت نفت ازپرداخت عوارض قانوني با ادعاي غير قانوني ماكيت زمين و مردم !!
    من به شهر دار و البته به اعضاي محترم شوراي دوره چهارم تبريك مي گويم تا به حال كسي به اين موضوع نپرداخته بود

  7. باسلام و خسته نباشید به شهردار محترم و همه کسانیکه برای عمران و آبادی شهر مان خدمت می نمایند
    .
    اگر شهر دار محترم در خصوص برخورد با متخلفین و کسانیکه بدون داشتن مجوزهای ضروری مانند پروانه ساخت و… اقدام به ساختن چند طبقه می نمایند و هیچگونه اعتنائی به قوانین و استاندارد های ساخت و ساز ،اصول فنی،بهداشتی،اصول شهرسازی و حقوق عامه مردم ندارند برخورد قاطع و قانونی انجام دهند درآمد هنگفتی عاید شهرداری میگردد که می توان صرف فضای سبز و زیبا سازی شهر وایجاد پروژهای ملی و.. گردد تا عموم همشریان از آن بهره مند گردند ولی متاسفانه به دلايل مختلف ……… عده اي وجهی بابت تخلفات و جرائم خود پرداخت نمی کنند و جهت رسیدگی به تخلفات آنها به کمسیون ماده 100 شهرداری ارجاع نمی گردند لذا مبالغ زیادی از درآمد شهرداری که بیت المال بوده و می تواند نقش بسزائی در عمران وآبادی شهر داشته باشد وصول نمی گردد و متاسفانه شهرداري هم دراین خصوص برخورد قاطعی ندارند که در این رابطه اسناد و مدارک مثبته زیادی وجود دارد و قابل ارائه می باشد .
    انتظار شهروندان مسجد سلیمان از شهردار محترم برخورد قاطع با متخلفات و اخذ جرائم قانونی از آنها می باشد .از طرفی از شورای محترم شهر نیز انتظار دارد که وظایف قانونی خود را انجام دهد ، ونقش نظارتی خود را پر رنگ تر نموده و با تخلفات از جمله عدم ارائه تخلفات ساخت و ساز به کمسیون ماده 100 و نگرفتن جریمه برخود قانونی نمایند .

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.