• امروز : سه شنبه, ۱ خرداد , ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 21 May - 2024
کل اخبار 11816اخبار امروز : 1
1

حجت الاسلام اميني: بعد از بزرگ داشت شهید شیرعلی مردان به سرعت او را فراموش کردیم/ما فقط در دوران انتخابات غوغا می کنیم

  • کد خبر : 9191
  • ۰۷ شهریور ۱۳۹۳ - ۲۲:۰۸

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان/عزت الله قاسمی: حجت السلام امینی امام جمعه مسجدسلیمان در خطبه های نمازجمعه مورخه:7/6/1393 با اشاره به فرارسیدن دهه کرامت گفت: میلادحضرت معصومه (س) ، میلادشاه چراغ و میلاد امام هشتم امام رضا (ع) را مبارکباد عرض می کنم و تشکر می کنیم از همه کسانی که این دهه را جشن می […]

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان/عزت الله قاسمی: حجت السلام امینی امام جمعه مسجدسلیمان در خطبه های نمازجمعه مورخه:7/6/1393 با اشاره به فرارسیدن دهه کرامت گفت: میلادحضرت معصومه (س) ، میلادشاه چراغ و میلاد امام هشتم امام رضا (ع) را مبارکباد عرض می کنم و تشکر می کنیم از همه کسانی که این دهه را جشن می گیرند.

امام جمعه مسجدسليمان در ادامه با اشاره به سال روز تجلیل از امام زادگان و بقاع متبرکه در کشورمان عنوان داشتند: الآن توجه به امام زادگان نسبت به گذشته بیشترشده است و ما هم در منطقه خودمان امامزاده زیاد داریم و یکی از این مکان های مقدس و با شکوه مزار هفت امام زاده شهید در منطقه هفت شهیدان است که توسط اوقاف شهرستان و استان مان و کمک بعضی از خیرین در حال آبادانی است. اگر چه خیلی کند. من طلبه وقتي از کنار این هفت شهیدان گذر می کنم خجالت می کشم و سرافکنده رد می شوم از این که هنوز از آن جلال و جبروتی که باید برپا کنیم فاصله داریم..

وي ادامه داد: بخشی از صحبت من خطاب به ثروتمندان ایل و تبارمان است، ثروتمندان زیادی در بختیاری داریم که باید دعوتشان کنیم و از آنان کمک بگیریم تا الگو بشوند برای دیگران. ایشان ادامه دادند: خیرات در سرزمین ما در مقايسه با شهرستان هاي اطراف کم است…البته پول در ایل و تبار ما زیاد است. به خصوص مسجدسلیمانی های هجرت کرده از این شهر به داخل و خارج از کشور. دوستمان هم دارند اما….جمع می شوند با عنوان انجمن هائی که حرف های خوبی هم می زنند. اما اثری از آن ها در مسجدسلیمان نمی بینیم…حرف می زنند و ما هم خوشحال می شویم اما اگر هم حرفی نزنند چیزی نمی شود. چون در همین شهر مسئولین و نوکرهائی مثل ما همین حرف ها را می زنند. ما انتظار داریم که آن ها همت کنند و کمک های مالی به این شهر داشته باشند. همان هائی که دفتر دارند در اکثر پایتخت های دنیا. البته ما فکر می کنیم چون در گذشته ما عالم دینی نداشته ایم که دعوت به نذر و ایثار کنند لذا یک سویه حرکت کرده ایم… سمت و سوی مان فاتحه خوانی ها و قبرستان ها و شیرسنگی و صندوق های سرباره های صدمیلیونی. البته چندین سال است که در ستادهای انتخاباتی هم خیلی خرج می کنیم. پول زیادی در این راهها خرج می شود. تا جايی که یک پایمان در قبرستان و یک پایمان در ستادهای انتخاباتی است. برای همین است که عقب مانده ایم نسبت به شهرهای دیگر.

حجت السلام امینی ادامه دادند: روی حرف من بچه های عزیز ما، پیمانکاران نوپای ما، کارخانه داران نسبتاً جوان ما که بعضی را می شناسم اهل نماز جمعه اند و عضو هیئت های عزاداری محلات مسجدسلیمان هستند. امید به این ها بسته ایم. حرکتی را هم آغاز کرده ایم.با حضور دوستانی از شهرهای اندیکا،لالی و مسجدسلیمان. شب شهادت موسی ابن جعفر(ع) همه ساله که البته از پارسال شروع کرده ایم دور همدیگر کنار هفت شهیدان جمع می شویم و دامن می زنیم به فرهنگمان.. اتحاد و همدلی و برادری در سرزمینمان. ایشان ادامه دادند: انشاالله هر کسی که در این مسیر باشد به اهل بیت مقرب تر است. نامش هم ماندگارتر است. آقای رجائی و باهنر هم این طوری بودند. مکتبی بودن، مسجدی بودن، روحانی دوست بودند. و الآن نام شان جاودانه بر ذهن ها و دل ها مانده است. نامشان یادآور هفته دولت است. ضمن گرامی داشت یاد و نام شهیدان رجائی و باهنر هفته دولت را به همه دولت مردان کشور وخصوصاً دولت مردان شهرمان تبریک و تهنیت عرض می نمایم.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه مسجدسلیمان در ادامه گفتند: یک درد دل هم دارم و آن این است که در تقویم سالیانه کشورمان روز رئیس علی دلواری روز مبارزه با استعمار انگلیس است. اما ما بعد از بزرگ داشت هائی که برای شهید شیرعلی مردان داشتیم به سرعت شهید علی مردان را فراموش کردیم… متاسفانه روحیه مان این طوری است. من قصد مذمت کسی را ندارم. ضمن این که تشکر می کنم از ریاست دانشگاه آزاداسلامی شهرمان که چاپ چهارم کتاب شیرعلی مردان را انجام دادند اما نگرانی ما این است که چاپ چهارم خریداری شود تا به چاپ های بعدی برسیم. بعضی کتاب ها مثل این باید به چاپ چهلم برسد آن وقت است که ما می توانیم ادعا کنیم و اسم ایشان را در تقویم سالیانه بیاوریم و بنویسیم روز شهادت علی مردان هم روز ملی مبارزه با استبداد است.

وي ادامه داد: همت در منطقه ما ضعیف است. این همت باید بیشتر شود.حرف زیاد می زنیم اما کار کم می کنیم. بزرگ ترها شهادت بدهند همین مقدار که علی مردان چهره اش در کشور بازتاب پیدا کرد. ریشه اش نماز جمعه مسجدسلیمان است که صدها مرتبه از تریبون های مختلف نام نامی این ابرمرد تاریخ ایل و تبارمان علی مردان خان عزیز برده شد تا بیانات آقا. بعد همه چیز فراموش شد. حتی آقای جوزانی کارگردان سینما که قراربود پای سریال شیرعلی مردان بایستد پیام دادند که چون تا کنون خبری نبوده من رفته ام پای سریال کورش کبیر.

حجت السلام امینی ادامه داد: از سرمایه دارانمان می خواهیم که کمک کنند تا کتاب شیرعلی مردان به چاپ های بالاتر برسد. این کتاب حتی اگر به چاپ بیستم برسد می دانید که چقدر ارزش دارد در جامعه. خصوصاً وقتی خوانندگان ورق بزنند و ببینند که یک صفحه و نیم از اول این کتاب با عکس و بیانات رهبر معظم انقلاب مزین شده است که از لرها و بختیاری ها و شیر علی مردان و بی بی مریم حرف زده. اگر هر قومی این افتخار را رهبر عزیز به آن ها داده بود الآن غوغا کرده بودند ولی ما فقط در دوران انتخابات غوغا می کنیم و همیشه یک سال زودتر از هر انتخاباتی شروع به کارمی کنیم و به نظر می آید که ما در مسجدسلیمان هیچ کاری نداریم به جز فاتحه خوانی ها و ستادهای انتخاباتی. ایشان ادامه دادند: این طوری ما رشد نمی کنیم و گره هایمان بازنمی شود. ما بایدهمه باهم باشیم و با تلاش و دوندگی به خواسته هایمان برسیم تا انشاالله به آینده روشنی در این شهر برسیم که انشالله خواهيم رسيد.

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=9191

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.