• امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
کل اخبار 11770اخبار امروز : 0
2

هشدار! معبد بردنشانده در معرض حفاران غير مجاز

  • کد خبر : 7034
  • ۰۷ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۵

با توجه به این که قدمت این معبد تاریخی به 2500 سال مي‌رسد اداره میراث فرهنگی مسجدسلیمان باید اهتمام بیشتری در حفاظت آن انجام دهد/جليلي‌نيا توضیح داد: ما کم و بیش در بعضی روزها شاهد حفاری در این منطقه هستیم و معبد بردنشانده هیچ محافظ و نگهبانی ندارد. باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان- غلامرضا جليلي نيا […]

با توجه به این که قدمت این معبد تاریخی به 2500 سال مي‌رسد اداره میراث فرهنگی مسجدسلیمان باید اهتمام بیشتری در حفاظت آن انجام دهد/جليلي‌نيا توضیح داد: ما کم و بیش در بعضی روزها شاهد حفاری در این منطقه هستیم و معبد بردنشانده هیچ محافظ و نگهبانی ندارد.

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان- غلامرضا جليلي نيا سخنگوی انجمن دوستداران میراث فرهنگی مسجدسلیمان از وضعیت نابسامان «معبد بردنشانده» خبر داد. به گزارش سايت خبري باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان جلیلی‌نیا اظهار کرد: متأسفانه به دليل نبود حفاظت معبد بردنشانده اين بنا در معرض حفاری غيرمجاز قرار دارد. وی گفت: با توجه به این که قدمت این معبد تاریخی به 2500 سال مي‌رسد اداره میراث فرهنگی مسجدسلیمان باید اهتمام بیشتری در حفاظت آن انجام دهد.

جليلي‌نيا توضیح داد: ما کم و بیش در بعضی روزها شاهد حفاری در این منطقه هستیم و معبد بردنشانده هیچ محافظ و نگهبانی ندارد. او خاطرنشان كرد: معبد بردنشانده و معبد سرمسجد دو آتشکده هستند كه در قدیم ادیان مختلف در کنار هم در اين معابد عبادت می‌کردند. البته در معبد سرمسجد یگان حفاظت وجود دارد اما معبد بردنشانده در مسیر جاده اندیکا است و به آن رسیدگی لازم صورت نمي‌گيرد.

اين دوستدار ميراث فرهنگي با بیان این كه معبد برد نشانده نیاز به مرمت دارد اظهار كرد: این منطقه نیاز به کاوش و پژوهش دارد و اكنون که عشایر در حال کوچ كردن از اين منطقه هستند منطقه خالی از سکنه است و محیط براي حفاران غيرمجاز مهیا می‌شود. وی همچنين گفت: از اداره كل میراث فرهنگی خوزستان بابت افتتاح موزه مسجدسليمان تشکر می‌کنیم و خواهشمنديم آثاري که مربوط به حوزه مسجدسلیمان هستند و در موزه‌های شوش و تهران نگه‌داری می‌شوند را به مسجدسلیمان بازگردانند چرا که مردم مسجدسلیمان خیلی علاقه‌مند به دیدن آثار گذشته‌گانشان هستند و گردشگران زیادی فقط برای دیدن این آثار به مسجدسلیمان می‌آیند.

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=7034

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 1
  1. متاسفانه اگر خيلي زود به اين مسئله توجه اي نشان داده نشود بايد فاتحه آثار تاريخي مسجدسليمان را خواند.

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.