• امروز : یکشنبه, ۲۷ خرداد , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 16 June - 2024
کل اخبار 11874اخبار امروز : 2
1

برگزاری کارگاه آموزشی با موضوع فضای مجازی و آسیب‌های آن در دبیرستان حجاب مسجدسلیمان

  • کد خبر : 63940
  • ۰۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۳۹
برگزاری کارگاه آموزشی با موضوع فضای مجازی و آسیب‌های آن در دبیرستان حجاب مسجدسلیمان

رویش زاگرس: رئیس پلیس فتا مسجدسلیمان از برگزاری کارگاه آموزشی پیشگیری از آسیب‌ها و جرائم فضای مجازی برای دانش‌آموزان دبیرستان دخترانه حجاب در شهر مسجدسلیمان توسط کارشناسان این پلیس خبر داد. سرهنگ دوم روح اله داوودی در این خصوص گفت: گسترش استفاده از گوشی‌های هوشمند و بالا رفتن وابستگی افراد به آن در سنین مختلف، […]

رویش زاگرس: رئیس پلیس فتا مسجدسلیمان از برگزاری کارگاه آموزشی پیشگیری از آسیب‌ها و جرائم فضای مجازی برای دانش‌آموزان دبیرستان دخترانه حجاب در شهر مسجدسلیمان توسط کارشناسان این پلیس خبر داد.
سرهنگ دوم روح اله داوودی در این خصوص گفت: گسترش استفاده از گوشی‌های هوشمند و بالا رفتن وابستگی افراد به آن در سنین مختلف، زمینه ساز اعتیاد اینترنتی می‌باشد. این اعتیاد می‌تواند سبب بروز خشونت، پرخاشگری، افسردگی، تنهایی، بی حوصلگی و خلا هویتی در آنها شود؛ دور شدن از جمع‌های خانوادگی، رها شدن در محیط‌های آلوده نتیجه‌ خوبی به همراه ندارد.

این کارشناس انتظامی با حضور در جمع هنرجویان اظهار کرد: آسیب های اجتماعی به عنوان یک تهدید جدی سلامت جامعه بویژه نوجوانان را با خطر مواجه ساخته است؛ از این رو فرهنگ سازی و پیشگیری به عنوان یکی از مهمترین راهکارها در اولویت پلیس فتا قرار دارد.
وی ادامه داد: در این کارگاه آموزشی بیشتر بر روی مسائلی که امروزه اکثریت جامعه به خصوص قشر نوجوان و جوان در فضای سایبر با آن درگیر هستند به خصوص شبکه‌های اجتماعی بحث شد و به ماهیت پنهان و آشکار شبکه‌های اجتماعی و آسیب‌های این شبکه مانند تغییر سبک زندگی، اعتیاد سایبری وغیره اشاره گردید.
سرهنگ دوم روح اله داوودی در خصوص دوستی‌های اینترنتی بیان داشت: در بیشتر موارد مجرمین سایبری با سوء نیت در یک رابطه دوستانه وارد می‌شوند و پس از این که اعتماد طرف مقابل را جلب کردند اقدام به دریافت اطلاعات مهم از زندگی خصوصی و تصاویر خصوصی از طرف مقابل می‌نمایند و این برای تهدید، اخاذی و سوء استفاده‌های مجرمانه از طرف مقابلشان، آغازی خواهد بود.
سرهنگ دوم داودی با اشاره به قابلیت سایت پلیس فتا، آن را پل ارتباطی با شهروندان برشمرد و از دانش آموزان خواست: در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک و مجرمانه در فضای مجازی می‌توانند آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرسwww.cyberpolice.gov.ir بخش مرکز فوریت‌های سایبری، یا با شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ گزارش کنند.

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=63940

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.