• امروز : شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
کل اخبار 11779اخبار امروز : 0
2

تقدیر فرماندهی انتظامی مسجدسلیمان از کودکان خوش ذوق سایبری

  • کد خبر : 63594
  • ۰۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۸:۲۰
تقدیر فرماندهی انتظامی مسجدسلیمان از کودکان خوش ذوق سایبری

رویش زاگرس: درمراسمی با حضور سرهنگ حمیدرضا بهاروند فرمانده انتظامی و سرهنگ روح اله داودی رئیس پلیس فتا مسجدسلیمان از دانش آموزان خوش ذوق سایبری ریحانه سادات حسینی و نازنین زهرا گلگیری دانش آموزان دبستان شهید مکی پور که آسیب ها و خطرات فضای مجازی را در قالب نقاشی به رشته تصویر در آورده بودند […]

رویش زاگرس: درمراسمی با حضور سرهنگ حمیدرضا بهاروند فرمانده انتظامی و سرهنگ روح اله داودی رئیس پلیس فتا مسجدسلیمان از دانش آموزان خوش ذوق سایبری ریحانه سادات حسینی و نازنین زهرا گلگیری دانش آموزان دبستان شهید مکی پور که آسیب ها و خطرات فضای مجازی را در قالب نقاشی به رشته تصویر در آورده بودند تقدیر شد.

به گزارش پایگاه خبری رویش زاگرس فرمانده انتظامی شهرستان مسجدسلیمان در سخنانی با اشاره به نقش مادر در خانواده و تربیت فرزندان گفت: از مضرات شبکه های ماهواره ای می توان به سست کردن بنیان خانواده، ترویج بی بند و باری و بی حجابی، دور کردن از وظایف اصلی خویش در قبال خانواده و فرزندان، ترویج تجمل گرایی و اشرافی گری اشاره کرد.
وی ادامه داد: آگاه سازی کودکان خصوصا دانش آموزان دبستانی از آسیب ها و خطرات فضای مجازی، می تواند زمینه پیشگیری از این آسیب هارا در مقاطع بالاتر و بزرگسالی را فراهم کند.

همچنین سرهنگ روح اله داودی رئیس پلیس فتا مسجدسلیمان عنوان داشت: یکی از مسائل مهم در هنگام تهیه بازی های رایانه ای برای کودکان توجه به نظام رده بندی محتوایی و سنی بازی ها است.
وی تصریح کرد: استفاده از تلفن همراه و تبلت برای کودکان در سنین زیر سه سال ممنوع است زیرا سبب کاهش خلاقیت کودکان میشود.
رئیس پلیس فتا مسجدسلیمان با اشاره به لزوم اجرای اصل حاکمیت قانون در خانواده ها عنوان داشت: هرچیزی که وارد جامعه ما می شود پس از مدتی برای آن قانونی وضع می گردد که فضای مجازی نیز از این موضوع مستثنا نیست و لازم است که برای مدیریت خوب و اثر بخش این فضا در سطح خانواده برای آن قانون هایی عاقلانه و منطقی وضع کنیم.
سرهنگ داودی با اشاره به اهمیت اصل مسئولیت پذیری جهت مدیریت فضای مجازی تاکید کرد: مسئولیت تربیت فرزندان در وهله اول بر دوش خانواده است و نباید خانواده ها مسئولیت خود را به گردن دولت و سایر نهاهای آموزشی و یا رسانه ای بیاندازند.
وی ادامه داد: اصل آموزش و آگاه سازی بزرگ ترین و موثرترین راه است تا اولیاء بتوانند فضای مجازی در خانواده خود را کنترل کنند. داودی ادامه داد: امروزه برای مدیریت مناسب فضای مجازی در سطح خانواده راهی جز آموزش و آگاه سازی نداریم و این آموزش در وهله نخست باید از خود والدین آغاز شود.
وی با اشاره به موضوع بسیار مهم و حساس شکاف دیجیتالی بین نسلی گفت: این آسیبِ بسیار خطرناک که متاسفانه در سطح جامعه و به ویژه در بین والدین و فرزندان به عینه دیده می شود، جز با آموزش رفع نخواهد شد.
سرهنگ داودی گفت: در صورت درخواست مدیران مدارس شهرستان، این پلیس آمادگی اعزام کارشناسان به مدارس جهت برگزاری کارگاه های آموزشی و آگاه سازی دانش آموزان از آسیب ها و خطرات فضای مجازی را دارد.
رئیس پلیس فتا مسجدسلیمان افزود: برگزاری کارگاه های آموزشی در مدارس برای دانش آموزان ، توزیع تراکت و بروشور آموزشی، تولید محتوا و انتشار در فضای مجازی، برگزاری کارگاه های آموزشی برای خانواده ها، نصب بنر آموزشی و…از جمله اقدامات پلیس فتا در راستی آگاه سازی کودکان، نوجوانان و خانواده ها از آسیب ها و خطرات فضای مجازی است.
وی خاطر نشان کرد: کارشناسان پلیس فتا در سال گذشته ضمن حضور در مدارس و برگزاری کارگاه های آموزشی و جلسه پرسش و پاسخ جوایزی نیز توسط این پلیس به دانش آموزان اهدا گردید که این رویه در سال جاری با قوت بیشتری ادامه خواهد داشت‌.
لازم به ذکر است در پایان با اهدای لوح سپاس و هدایایی از ریحانه سادات حسینی و نازنین زهرا گلگیری تقدیر شد.

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=63594

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.