• امروز : چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 1 May - 2024
کل اخبار 11774اخبار امروز : 0
2

حجت الاسلام امینی در خطبه های عید فطر در مسجد شهرک ولیعصر(عج)
شرح صدر رهبری عزیز در برابر انتقادات دانشجویی، ستودنی است! مسئولان، یادبگیرند

  • کد خبر : 63497
  • ۲۳ فروردین ۱۴۰۳ - ۱:۴۹
<span style='font-family:Tahoma, Geneva, sans-serif;font-stretch:normal;font-size:9px;color:#666666' title=''>حجت الاسلام امینی در خطبه های عید فطر در مسجد شهرک ولیعصر(عج)</span><br><span style='font-family:ST;font-size:14px' title=''>شرح صدر رهبری عزیز در برابر انتقادات دانشجویی، ستودنی است! مسئولان، یادبگیرند</span>

کسانی که دیانت و ملیت را در مقابل هم قرار می‌دهند،به جامعه خسارت میزنند/ دین نیز مانند علم و دانش و هنر، مرزبردار نیست و برای همه انسان‌ها آمده / شرح صدر رهبری عزیز در برابر انتقادات دانشجویی، ستودنی است! مسئولان، یاد بگیرند/مردم عزیزِ شهرک ولیعصر (عج) مطالباتی دارند که متأسفانه تاکنون به آن‌ها رسیدگی […]

کسانی که دیانت و ملیت را در مقابل هم قرار می‌دهند،به جامعه خسارت میزنند/ دین نیز مانند علم و دانش و هنر، مرزبردار نیست و برای همه انسان‌ها آمده / شرح صدر رهبری عزیز در برابر انتقادات دانشجویی، ستودنی است! مسئولان، یاد بگیرند/مردم عزیزِ شهرک ولیعصر (عج) مطالباتی دارند که متأسفانه تاکنون به آن‌ها رسیدگی نشده.حالا شهرک امام رضا ع، بماند که هنوز کامل نشده!

رویش زاگرس: نماز عید سعید فطر همزمان با سراسر کشور در چند نقطه مسجدسلیمان از جمله مسجد شهرک حضرت (ولیعصر) به امامت حجت الاسلام امینی نیز برگزار شد.
حجت‌الاسلام محمد صادق امینی بعد از اقامه نماز عید سعید فطر در مسجد مجتمع مسکونی حضرت ولیعصر (عج)، خطبه اول خود را با سلام و صلوات بر محمد و آل محمد (ع) و تبریک عید سعید فطر و آرزوی قبولی طاعات و عبادات آغاز کرد و ضمن تمجید از خروش بی‌نظیر و باشکوه مردم برای حمایت از مردم مظلوم غزه و محکوم نمودن رژیم رذیل صهیونیستی در راهپیمایی روز قدس گفت:
فرا رسیدن عید سعید فطر که پایانی نیکو برای یک ماه بندگی و طاعت الهی است را خدمت یکایک عزیزان مبارک‌باد عرض می‌کنم و امیدوارم خداوند متعال به برکت این روز عزیز، بنده‌نوازی کند و از مسائل مختلف شهر و دیار و کشور ما گره‌گشایی و فریادرس همه ستمدیدگان عالم به ویژه مردم مظلوم غزه باشد که ماه‌هاست در محاصره‌ی رژیم خون‌آشام صهیونیستی قرار دارند.
وی ادامه داد: عید سعید فطر در حقیقت، عید تهذیب و تقواست. پیامبر ما بر ملاک‌های کاذبی که در عصر جاهلیت برای تفاخر و تظاهر وجود داشت خط بطلان کشید و معیارهای واقعی را به عنوان جایگزین معرفی کرد که مهم‌ترین آن‌ها تقواست. چنان‌که قرآن می‌فرماید: «ان اکرمکم عندالله اتقاکم»، یعنی گرامی‌ترین فرد شما در نزد خداوند باتقواترینِ شماست، نه ثروتمندترین یا قدرتمندترین فرد شما! لذا برای پیامبر (ص) مهم نبود که افراد از چه نژاد و تیره و طایفه‌ای هستند، هرکس اهل تقوا بود در نزد ایشان گرامی داشته می‌شد. از سلمان فارسی گرفته تا صهیب رومی و بلال حبشی و ابوذر عرب که هرکدام از یک نقطه دنیا بودند اما آنچه در میانشان مهم و مشترک بود، تقوا بود.
البته این سیره پیامبر (ص) برای قدرتمندان و ثروتمندان مکه قابل تحمل نبود و افرادی مانند ابوسفیان و ابوجهل و حتی ابولهب که عموی پیامبر بود و با ایشان نسبت خونی داشت، آنچنان در حق پیامبر جفا کردند که قرآن به دادخواهی ایشان برآمد و نسبت به ابو لهب، فرمود: «تبّت یدا ابی لهب و تب؛ بريده باد دو دست ابولهب و مرگ بر او باد!».
لذا ما افتخار می‌کنیم که از 1400 سال پیش در چشم این پیامبر (ص) عزیز بوده‌ایم و در حلقه‌ی مقرّبین ایشان نماینده‌ی برازنده‌ای همچون جناب سلمان فارسی داشتیم.

شیخ فرهنگ افزود: اخیراً در فضای مجازی، کلیپی دیدم از همشهری بزرگواری که یکی از اموات درگذشته‌ی خود را به‌اصطلاح به رسم آریایی به خاک می‌سپارد! البته همه الحمدلله می‌دانند که ایل شریف بختیاری یکی از وفادارترین اقوام به اسلام و اهل بیت در طول تاریخ بوده‌ است و رفتارهای نادری از این دست، بیشتر در اثر ناآگاهی و تحت تأثیر دوگانه‌سازی‌های کاذبی است که ملیت و دیانت را در مقابل یکدیگر قرار می‌دهند و به مردم القاء می‌کنند که ما ایرانی هستیم ولی دین اسلام متعلق به سرزمین دیگری است!
در حالی که من مطمئنم اگر کسی وقت می‌گذاشت و با این عزیز صحبت می‌کرد، می‌توانست برایش توضیح دهد که اساساً دین نیز مانند علم و دانش و هنر، مرزبردار نیست بلکه برای همه انسان‌ها در همه جای جهان آمده. مگر ما می‌توانیم بگوییم که مثلاً انیشیتین را به عنوان یک شخصیت بزرگ علمی قبول نداریم چون آریایی نیست؟! یا آن‌ها بگویند ما فردوسی را قبول نداریم چون ایرانی است؟! آیا می‌شود عده‌ای بگویند که ما مثلا شهریار شاعر را قبول نداریم چون آذری است؟! و عده دیگری بگویند ما شهید علیمردان‌ را قبول نداریم چون بختیاری است؟! نخیر! باید این حرف‌های عامیانه و منسوخ را کنار بگذاریم. اهل فرهنگ می‌دانند که علم و دین و هنر متعلق به همه بشر است. لذا می‌بینیم که برخی از فرهیختگان خارجی، اشعار مولوی و حافظ و سعدی ما را می‌خوانند و نصب‌العین قرار می‌دهند و نمی‌گویند چون این‌ها مال ایرانی‌هاست ما با آن کاری نداریم! یا بالاتر از آن به آیات قرآن و کلمات نورانی اهل بیت در نهج‌البلاغه و… عشق می‌ورزند و می‌فهمند که این کلمات، حاوی پیام‌هایی برای کل بشریت است. ما به یک معنا یک خانواده بزرگ هشت میلیاردی هستیم که همه، آفریده‌ی خداییم و خدا نیز همه ادیان و پیامبران را برای هدایت این جمعیت عظیم فرستاده است؛ از نوح و ابراهیم و موسی و عیسی و زرتشت (که بسیاری از علمای ما و قانون اساسی کشور ما او را در ردیف پیامبران الهی می‌شمارد) تا خاتم پیامبران محمد مصطفی (ص). آیات قرآن هم یکی از شروط ایمان را تصدیق پیامبران گذشته و کتب آسمانی آن‌ها می‌داند؛ یعنی مسلمان کسی است که به همه پیامبران از آدم تا خاتم ایمان داشته باشد و ادیان دیگر را تکریم نماید. این آموزه‌ی صریح قرآن است که اگر کسی حتی یکی از پیامبران گذشته را مورد اهانت و انکار قرار دهد، اصلا مسلمان نیست! لذا ما افتخار می‌کنیم ملتی هستیم که 1400 سال پیرو چنین دین جامع و کاملی بوده‌ایم.
امینی ادامه داد: ما باید همت کنیم و این‌ها را برای ایشان و برای مردم و فرزندان خودمان توضیح دهیم تا در دام شیطنت‌های رسانه‌ای نیفتند و بدانند که کسانی که می‌خواهند دیانت و ملیت ما را در مقابل هم قرار دهند، هیچ خیری به ما نمی‌رسانند! این تفرقه‌افکنی‌ها جز شر مطلق چیز دیگری برای ما ندارد.
وی ادامه داد: جا دارد همینجا از وزیر میراث فرهنگی جناب آقای ضرغامی تشکر کنم که امسال تدبیر کردند و اجازه دادند تا جشن نوروز بدون هیچ حاشیه‌ای با حضور مردم عزیزمان در تخت جمشید برگزار شود و در پاسخ به کسانی که از ایشان ایراد گرفته بودند به درستی خاطرنشان کردند که این کار ما بیشتر از همه، شبکه‌های مغرض بیگانه را ناراحت می‌کند چون آن‌ها از ایران یک‌پارچه وحشت دارند. بله، آن‌ها می‌خواهند دیانت و ملیت را در برابر یکدیگر قرار دهند تا بدین طریق ایران عزیز را به آشوب بکشانند اما هرگز به این هدف خود نمی‌رسند چون همانطور که رهبر فرزانه انقلاب در کتاب «هویت ملی» فرموده‌اند، ایرانیان ملت بی‌نظیری هستند که با وجود حملات زیادی که از ناحیه بیگانگان متوجه آن‌ها بوده، هیچ گاه در فرهنگ‌های مهاجم هضم نشدند، بلکه آن‌ها را در خود هضم کردند. نمونه بارز آن حمله مغول بوده که با وجود صدمات بسیار زیاد، نتوانستند ما را از پا در آورند بلکه ما آن‌ها را تسلیم کردیم و توانستیم یک قوم بدوی بیابانگرد را به انسان‌هایی مسلمان و متمدن تبدیل نماییم!
حجت‌الاسلام امینی خطبه دوم خود را با ذکر حدیثی از پیامبر اکرم (ص) آغاز کرد و گفت:
پیامبر ما در روایت مشهوری فرموده است که: «هر كه صبح كند و به امور مسلمين اهتمام نورزد، مسلمان نیست». لبّ فرمایش شریف ایشان این است که ما باید به فکر هم و دلسوز یکدیگر باشیم. اسلام از مسلمان بی‌درد و جامعه‌ی بی‌تفاوت، بیزار است. انسان مؤمن آن کسی است که در قبال هم‌نوعان خودش احساس مسئولیت داشته باشد. اگر به مضمون دعاهای اسلامی دقت کنیم می‌بینیم که در آن‌ها توجه به جامعه و محرومان، خیلی پررنگ است. اصلا یکی از اهداف ماه رمضان همین است که ما دائماً به فکر گرسنگان، تشنگان، برهنگان، مقروضان، گرفتاران، اسیران، درگذشتگان و… باشیم و اگر کاری برای آن‌ها از دستمان بر می‌آید انجام بدهیم.

شیخ صادق امینی در ادامه با اشاره به نامگذاری سال جدید (جهش تولید با مشارکت مردم) توسط رهبر معظم انقلاب بیان داشت: الحمدلله رهبری عزیز ما همواره به جایگاه اساسی جامعه و مردم در پیشبرد اهداف نظام اسلامی توجه دارند و این دغدغه حتی در نامگذاری سال جدید هم مشخص است. لذا همه با هم باید کمک کنیم و به میدان بیاییم و مسائل و مشکلاتمان را در کنار هم حل کنیم زیرا از امام و رهبر خود آموخته‌ایم که حل هیچ مشکلی بدون کمک مردم، میسّر نیست. ما حتی در سیاست استکبارستیزی خود نیز به همین مردم فهیم تکیه داریم که دیدید در آخرین جمعه ماه رمضان مثل همه سال‌های گذشته با زبان روزه بر علیه ظلم و جور رژیم رذیل صهیونیستی خروشیدند و این بار حتی با شدت و حدت بیشتری از مردم بی‌پناه غزه که ماه‌هاست زیر حمله بی‌امان خون‌آشامان غاصب قرار دارند، حمایت کردند. قطعاً این هم یکی از مصادیق اهتمام به امور مسلمین است که در حدیث نبوی آمده و می‌بینیم که ملت ما در این زمینه هم وظیفه خود را به نحو احسن انجام دادند.

وی در ادامه با اشاره به لزوم گفتگو در فضای ملی و محلی با الگو قرار دادن رهبر انقلاب گفت:
ما باید یاد بگیریم که با یکدیگر گفتگو کنیم و در گفتگوی خود نیز از مدار انصاف خارج نشویم. خصوصاً مسئولین و صاحب‌منصبان باید به این نکته توجه داشته باشند و به جای طلبکاری و تندی‌کردن که گاهی در نحوه‌ی برخورد آن‌ها دیده می‌شود، با مردم مفاهمه کنند. بهترین الگو در این زمینه شخص رهبر انقلاب است که همین اخیراً در دیدار رمضانی با دانشجویان، سخنان مفصل شش تشکل دانشجویی را شنیدند و آن‌ها را مورد تحسین و تشویق قرار دارند. ای کاش آقایان مسئول وقت بگذارند و کلمه به کلمه‌ی دیالوگ‌هایی که میان دانشجویان عزیز بیست‌وچندساله با رهبر حکیم 85 ساله‌ی ما برقرار شد را مطالعه کنند و از نحوه‌ی برخورد و شرح صدر ایشان درس بگیرند. خصوصاً این که بخشی از صحبت‌های دانشجویان کاملا صریح و انتقادی بود و شاید حتی برخی از افراد تنگ‌نظر، این جنس صحبت‌ها را ساختارشکنانه بدانند! ولی رهبر انقلاب به دقت این سخنان را شنیدند و آن‌ها را «سنجیده» و «پخته» نامیدند و در پایان نیز توصیه‌های حکیمانه و پدرانه خود را بیان فرمودند.

همچنین باید از ایشان درس بگیریم که همواره در قضاوت‌هایمان جانب انصاف را رعایت کنیم. دیدید که معظم‌له در دیدار اخیر با مسئولین کشور، چند نقطه ضعف و چند نقطه قوت را به موازات هم در مورد دولت محترم ذکر کردند. ابتدا به نقاط قوتی مانند راه‌اندازی هشت هزار واحد تولیدی، سفرهای مکرّر استانی، توجه به شرکت‌های دانش‌بنیان و… اشاره نمودند و این‌ها را «واقعیت‌های شیرین» توصیف کردند اما از «واقعیت‌های تلخ» مانند گرانی، بی‌ثباتی بازار، کاهش ارزش پول ملی، فاصله طبقاتی و… نیز دریغ نکردند و این ها را یک‌به‌یک برشمردند و در یک کلام خاطرنشان کردند که تلاش فشرده و تحسین‌برانگیز دولت باید خودش را در سفره مردم نشان بدهد وگرنه فایده‌ای نخواهد داشت!
ما وقتی این شیوه و شرح صدر رهبری عزیز را با برخی دیگر از مسئولین مقایسه می‌کنیم، دچار تأسف می‌شویم. احساس می‌کنیم فاصله خیلی زیاد است. البته خبرهای خوبی هم می‌شنویم که امیدواریم به مرحله تحقق برسد و صرفاً در حد حرف نباشد. مثلا شنیدیم که الحمدلله بالاخره قانون حق اعتراض، مصوب و ابلاغ شده تا مردم بتوانند در چارچوب قانون و در پناه امنیتی که نیروی انتظامی عزیز و خدوم ما فراهم می‌کند، مطالبات خود را مطرح نمایند. نیروهای نظامی و انتظامی عزیزی که وظیفه دارم اشاره کنم در همین مدت اخیر، چندین شهید عزیز را نثار میهن اسلامی کرده‌اند و بی‌وقفه از مرزها و خیابان‌ها و کوچه‌های ما پاسداری می‌کنند. حتی نمازی که اکنون بنده و شما در اینجا می‌خوانیم در پناه امنیتی که این عزیزان به وجود آورده‌اند، اقامه می‌شود. لذا من به نوبه‌ی خودم به خانواده‌ی شریف این شهدا تبریک و تسلیت عرض می‌کنم. بدانند که از صمیم قلب، قدردان وجودشان هستیم.

حجت‌الاسلام امینی پس از طرح موضوع قانون اعتراض، به عنوان یک نمونه‌ی محلی به مشکلات و مطالبات ساکنان شهرک ولیعصر (عج) مسجدسلیمان اشاره کرد و گفت: «عزیزان شهرک ولیعصر (عج) انتظاراتی دارند که متأسفانه تاکنون به آن‌ها رسیدگی نشده است. هنوز به مالکین سند نداده‌اند، مابه‌التفاوت پولشان پرداخت نشده، مشکل چمن و فضای سبز، نبود وسایل بازی کودکان، معضل سگ‌های ولگرد، مشکل آسفالت، کمبود برق و روشنایی، مشکل علف‌های هرز و… این‌ها مشکلات جدی شهرک است که امیدوارم مسئولین محترم شرکت نفت و ارتش عزیز که طرفین مسئله هستند، توجه داشته باشند و در جهت رفع آن اقدام کنند. بنده هم به نوبه خودم با شورای محترم شهر تماس گرفتم و پیگیری کردم، دوستان شورا مطالبه مردم را قبول داشتند و گفتند در حال تلاش هستیم که مشکلات را برطرف کنیم‌. امیدواریم که این تلاش‌ها به سرانجام مطلوب برسد و نارضایتی ساکنان شهرک برطرف گردد.
قابل ذکر است که پایان بخش برنامه،پذیرایی و صرف صبحانه بود که توسط اهالی محترم شهرک ولیعصر (عج) تهیه شده بود!

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=63497

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.