• امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
کل اخبار 11770اخبار امروز : 0
0

آرا خاموش بلوغ سیاسی را کندتر می کند و نخبگان را درحاشیه نگه می دارد/تک تک آرای ما می تواند اثر گذار باشد

  • کد خبر : 63093
  • ۰۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۵
آرا خاموش بلوغ سیاسی را کندتر می کند و نخبگان را درحاشیه نگه می دارد/تک تک آرای ما می تواند اثر گذار باشد

رویش زاگرس/ محمدرضا کرمزاده: شاید باخود فکر کنید رای ندادن گزینه خوبی است، فرض کنیم رای ندادید، آیا رای ندادن اثر ملموسی بر جامعه و زندگی شخصی من و شما و بهبود شرایط اطراف تان خواهد گذاشت؟ آیا با پایین آمدن درصد مشارکت در انتخابات نرخ بیکاری کاهش می یابد، ازدواج ها آسان تر می […]

رویش زاگرس/ محمدرضا کرمزاده: شاید باخود فکر کنید رای ندادن گزینه خوبی است، فرض کنیم رای ندادید، آیا رای ندادن اثر ملموسی بر جامعه و زندگی شخصی من و شما و بهبود شرایط اطراف تان خواهد گذاشت؟ آیا با پایین آمدن درصد مشارکت در انتخابات نرخ بیکاری کاهش می یابد، ازدواج ها آسان تر می شود؟ قیمت کالا های اساسی مانند مسکن ارزان تر می شود،بساط اختلاس و رانت خواری برچیده میشود؟سهم آقا زاده ها از سفره انقلاب کمتر و کم رنگ تر می شود؟
گرانی کمتر و سفره ها بزرگ تر و پر رنگ تر می شود؟
با رای ندادن صدای اعتراضی شنیده نمی شود، بررسی های تاریخی نشان می دهد که صدای معترضان خاموش هرگز شنیده نمی شود، فریاد سکوت مردمی که پای صندوق های آرا حاضر نمی شوند راه به جایی ندارد، نمی توانید یک‌مثال و نمونه از یک کشور در سراسر دنیا بیاورید که با رای ندادن و قهر کردن با انتخابات تاثیر مثبتی روی روندی گذاشته باشد. آنان که این روزها چه در داخل و خارج بر طبل رای ندادن می کوبند نه وطن پرست هستند و نه خیر من و شما و نه خیر خواه ملت و عزت و سربلندی ایران عزیزمان… تاثیر نرفتن پای صندوق آرا اگر هم تاثیری داشته باشد گذرا خواهد بود. توجه داشته باشید یک ماه بعد فرایند انتخابات دیگر کسی از تعداد آرا افراد پیروز و سر جمع آرا به صندوق واریز شده حرفی به میان شاید نیاورد ،اما اثر آرایی که در کنار هم قرار گرفتند دست کم چهار سال دوام و برزندگی شخصی و اجتماعی ما اثر دارد.
نگارنده هرگز قصد این را ندارد که به شما القا کند همه چیز گل و بلبل است و گرانی و تورم نداریم و از خیلی مشکلات دیگری که این روزها و این سال ها در سطح جامعه ملت در حال دست و پنجه کردن با هستیم را منکر نمی شوم فقط این را به جرات می توانم عنوان کنم اگر رای ندهیم هیچ اتفاقی برای کشورمان نخواهد افتاد و جمهوری اسلامی به لطف حضرت حق تعالی با قوت راه خود را ادامه خواهد داد، فقط کمی سر خود باید در مقابل جهان دروغینی که مدعی دموکراسی هستند پایین بیاوریم، با مشارکت بالا و حاضر شدن پای صندوق آرا همدلی، همراهی ملت و همچنین مهد تمدن چندین هزار ساله وطن عزیزمان ایران و دموکراسی قوی کشور را به رخ جهانیان خواهیم کشید.
جبهه استکبار با انتخابات ما مخالف است، هم با جمهوریت و هم با اسلامیت، استقلال و عزت ملت ایران مخالف است و درکل با پای صندوق آمدن مردم و شور و نشاط آنان مخالف است.
در حال حاضر ما در گام اول می توانیم با حضور خود پای صندوق آرا و حضور حداکثری و در گام دوم انتخاب نمایندگان مجلس و نمایندگان خبرگان رهبری از بین گزینه های موجود نزدیک ترین گزینه به تفکر خود را انتخاب کنیم و لذا به نظر می رسد شرکت در انتخابات عاقلانه تر باشد، چرا که اثر و دوامش ماندگاری بیشتری دارد.
رای دادن حق هر شهروندی است،اگر رای دادیم از حق خود استفاده کرده ایم و اگر رای ندادیم کسی هم حق ندارد به خاطر رای ندادن ما را تنبیه و یا جریمه کند.
شاید یک عده این تفکر را داشته باشند که یک رای کمتر یا بیشتر چه تفاوتی دارد،بدون شک هر برگه رای اهمیت خاص خود را دارد.
شرکت در انتخابات یک فرایند مهم است چون من تنها کسی نیستم که می گویم رای من مهم نیست. آرا خاموش بلوغ سیاسی را کندتر می کند، معتبرترین و سهل ترین و کم هزینه ترین مسیر اعلام نظر مثبت و یا منفی، حتی اعتراض و یا حمایت یک ملت به نظامی سیاسی حاکم خود صدای رای برخواسته از صندوق آرا با انتخاب منتخبین نزدیک به تفکر خود است.
واقعا هر کس که وطنش ایران را دوست دارد بین مشارکت بالا و استقلال و عزت کشور و عدم مشارکت و همسویی با استکبار و دشمنان این مرز و بوم کدام گزینه را انتخاب خواهد نمود؟ انتخاب مجلس که موضوعی مهم و همگانی است جدای از گلامندی هاست،آنچه که امروز ملت را خسته و رنجور کرده است کوچک شدن و خالی شدن سفره های آن هاست، گلایه مردم از عملکرد برخی مسئولان ،گلایه از گرانی و تورم و نرخ بالای بیکاری جوانان و روی آوردن و انتصاب مسئولانی که به گفتار درمانی علاقه بیشتری تا عمل گرایی… دارند.
مقام معظم رهبری بارها بر روی این گلایه های مردم مهر تایید زده اند و خواستار تلاش بیشتر مسئولان بوده اند…اما این ملت شهیده داده می دانند کی و کجا و با اشاره چه کسی به میدان بیایند این ملت رنجور اما سر بلند بعد خلق حماسه حضور در پیاده رویی اربعین امسال و همچنین رقم زدن حماسه بزرگ ملت از بابت حضور بینظیر در راهپیمایی ۲۲ بهمن به نیابت آن دست و انگشتر بجا مانده به پای صندوق های آرا خواهند آمد. آری فردا روز تنها آمدن نیست هر کدام از ما باید اطرافیان خود را تشویق و ترغیب به رای دادن نمائیم. ایران مقتدر مجلس قوی می خواهد.
به امید روزهای خوب…

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=63093

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 4در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.