• امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
کل اخبار 11770اخبار امروز : 0
9

سه اثر تاریخی در شهرستان اندیکا مرمت و بازسازی خواهند شد

  • کد خبر : 62316
  • ۰۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
سه اثر تاریخی در شهرستان اندیکا مرمت و بازسازی خواهند شد

رویش زاگرس: رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان اندیکا از مرمت و بازسازی سه اثر تاریخی در سال گذشته و آغاز مرمت و بازسازی سه اثر جدید در این شهرستان خبر داد. سید علی موسوی رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان اندیکا در گفتگو با پایگاه خبری رویش زاگرس با اعلام این خبر […]

رویش زاگرس: رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان اندیکا از مرمت و بازسازی سه اثر تاریخی در سال گذشته و آغاز مرمت و بازسازی سه اثر جدید در این شهرستان خبر داد.
سید علی موسوی رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان اندیکا در گفتگو با پایگاه خبری رویش زاگرس با اعلام این خبر افزود:
برای اولین بار در سال گذشته سه اثر تاریخی و دو سایت گردشگری از جمله چهارطاقی سیم، قلعه بردی و امامزاده عبدالله قطب الدین همچنین سایت گردشگری شیمبار و تاراز مرمت و بازسازی شدند و باعث افزایش حضور گردشگران در این مناطق بودیم بطوری که شهرستان اندیکا به عنوان سومین شهرستان گردشگر پذیر استان خوزستان معرفی گردید.
موسوی ادامه داد: با پیگیری های انجام شده امسال نیز مرمت و بازسازی سه اثر تاریخی سد قلعه خواجه، قلعه قلعه خواجه و امامزاده عبدالله قطب الدین (شاهزاده عبدالله) آغاز خواهد شد که می تواند باعث جذب بیشتر گردشگران به این منطقه شود.
رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری اندیکا از پیگیری های مهندس ارسطو زاده مدیرکل و مهندس حسینی معاونت میراث فرهنگی استان نسبت به حوزه میراث شهرستان اندیکا تشکر و قدردانی می نمایم. وی گفت: همچنین از زحمات نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و فرماندار اندیکا نیز تشکر و قدردانی می نمایم. موسوی گفت: امیدوارم شاهد بازسازی و مرمت دیگر آثار و ابنیه های تاریخی شهرستان باشیم چرا که بی شک می تواند کمک زیادی به رونق اقتصادی و کسب اشتغال و درآمد برای مردم اندیکا باشد. وی در پایان از همه دوستداران و علاقمندان به حوزه میراث فرهنگی خواست جهت اعتلای حوزه میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان پیشنهادات خود را به این اداره ارسال نمایند.

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=62316

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 9در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 1
  1. با سلام

    خواهشمندیم نسبت به باغات دوراب، میراث صد و اندی ساله و حتی بیشتر، که خود نیز گویای تاریخ و میراث گرانبهایی که اجداد ماها بصورت خودجوش آنها رو رشد و نمو دادند، توجه بشود چرا توجه به چنین میراثی هم باعث کسب درآمد و معاش برای اهالی هم باعث جذب گردشگر به این منطقه بکر و خوش آب و هوا می شود.با سپاس از حسن توجه شما خوبان. ‌‌

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.