• امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
کل اخبار 11772اخبار امروز : 0
5

رئیس هیأت‌مدیره نظام پرستاری مسجدسلیمان
تعرفه خدمات پرستاری به صورت سلیقه‌ای پرداخت می‌شود

  • کد خبر : 61875
  • ۰۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۷
<span style='font-family:Tahoma, Geneva, sans-serif;font-stretch:normal;font-size:9px;color:#666666' title=''>رئیس هیأت‌مدیره نظام پرستاری مسجدسلیمان</span><br><span style='font-family:ST;font-size:14px' title=''>تعرفه خدمات پرستاری به صورت سلیقه‌ای پرداخت می‌شود</span>

رویش زاگرس: رئیس هیأت‌مدیره نظام پرستاری مسجدسلیمان، گفت: متأسفانه در حال حاضر پرداخت تعرفه‌های پرستاری از قانون مدونی برخوردار نیست و از آنجایی که نمایندگان پرستاری در نحوه پرداخت آن‌ها دخالت ندارند، همانند کارانه به صورت سلیقه‌ای پرداخت می‌شود، در صورتی که باید پرداخت تعرفه براساس خدمت پرستار باشد. امین بلدی رئیس هیأت‌مدیره نظام پرستاری […]

رویش زاگرس: رئیس هیأت‌مدیره نظام پرستاری مسجدسلیمان، گفت: متأسفانه در حال حاضر پرداخت تعرفه‌های پرستاری از قانون مدونی برخوردار نیست و از آنجایی که نمایندگان پرستاری در نحوه پرداخت آن‌ها دخالت ندارند، همانند کارانه به صورت سلیقه‌ای پرداخت می‌شود، در صورتی که باید پرداخت تعرفه براساس خدمت پرستار باشد.

امین بلدی رئیس هیأت‌مدیره نظام پرستاری مسجدسلیمان درباره قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری، بیان کرد: قانون تعرفه‌گذاری علی‌رغم این که حق مسلم جامعه‌ شریف و زحمتکش پرستاری است، بعد از گذشت سالیان سال از تصویب این قانون و دستور مقام معظم رهبری جهت اجرا، گویا مسئولان در اجرایی شدن این حق مسلّم همچنان شک و تردید دارند، زیرا بعد از یک سال از اجرایی شدن این قانون، تاکنون به بهانه‌های مختلف، پرداخت‌ها به صورت خیلی جزئی صورت گرفته است.

وی همچنین یکی از دلایل عدم اجرای صحیح قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری را، عدم وجود افراد شایسته و آگاه به حق و حقوق پرستاری دانست و به یکی دیگر از این دلایل اشاره کرد و گفت: استفاده از مدیران غیرمرتبط با رشته پرستاری در رده‌های مختلف اداری که درک کافی نسبت به مشکلات این قشر ندارند، یکی دیگر از این دلایل است.

رئیس هیأت‌مدیره نظام پرستاری مسجدسلیمان عدم همراهی جامعه پرستاری با یکدیگر جهت اخذ خواسته‌های خود و نیز عدم آگاهی پرستاران از حق و حقوق و قوانین مربوط به رشته خود را از دیگر عوامل مؤثر در اجرا نشدن صحیح قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری دانست.

بلدی در ادامه با تأکید بر این که عدم بررسی اصولی و علمی دلایل نارضایتی جامه پرستاری از دیگر عوامل اجرا نشدن صحیح قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری است، گفت: یکی از دلایل مهم در این امر، وجود نظام پزشک‌سالاری است که موجب شدده قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری به طور صحیح اجرا نشود.

وی در پاسخ به اینکه چه کسانی باید پاسخگوی نحوه نادرست اجرای قانون تعرفه‌گذاری پرستاری باشند؟ گفت؛ در واقع وزارت بهداشت به عنوان متولی این امر وظیفه اجرا، نظارت و پاسخگویی را برعهده دارد، در حال حاضر قانون تعرفه‌‌گذاری خدمات پرستاری به طور کامل اجرا نمی‌شود، اما مردم و بیمه‌ها پول آن‌ را پرداخت می‌کنند، لذا توصیه ما به وزارت بهداشت، اجرای کامل قانون تعرفه‌گذاری پرستاری است.

رئیس هیأت‌مدیره نظام پرستاری مسجدسلیمان درباره وضعیت پرداختی‌ها و معوقات مسجدسلیمان و کل کشور، گفت: آنچه به نظر می‌آید این است که وضعیت پرداختی‌ها و معوقات در مقایسه با استان‌ها و سایر مراکز با مبالغ کمتر و وقفه زمانی بیشتری صورت می‌گیرد.

بلدی به پیگیری‌های انجام شده برای پرداختی‌ها به پرستاران در مسجدسلیمان اشاره کرد و افزود: در این زمینه توسط هیأت‌مدیره‌های نظام پرستاری دوره‌های قبل پیگیری‌هایی صورت گرفت که متأسفانه نتایج قابل قبولی در پی نداشت، اما ما هم‌چنان تا حصول نتایج مثبت، پیگیر خواهیم بود.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا دستگاه‌های اجرایی آن‌ طور که شایسته است، توانسته‌اند به حق و حقوق و مطالبات پرستاران بپردازند، گفت: خیر! در بررسی‌ها و مصاحبه‌های انجام شده با پرستاران در رده‌های مختلف نظام سلامت، نارضایتی حاکم، گواه عدم پیگیری دستگاه‌های اجرایی از نیازهای ابتدایی و رفاهی تا کلان این قشر است و علی‌رغم تأکید مقام معظم رهبری در پیگیری و پرداخت مطالبات پرستاری از زمان اوج بیماری کرونا تاکنون، متأسفانه تا امروز شاهد تغییر چشم‌گیری در شرایط نامساعد موجود نبوده‌ایم.

رئیس هیأت‌مدیره نظام پرستاری مسجدسلیمان درباره نحوه مقایسه در اجرای تعرفه‌گذاری برای پرستاران و پزشکان گفت: از آنجایی که سالیانه سال تعرفه‌های مختلف مرتبط با پزشکی، با توجه به تورم، با افزایش مبلغ روبه‌رو هستند، بهتر است که در ابتدای هر سال تعرفه‌های خدمات پرستاری به صورت جداگانه قیمت‌گذاری شوند و این تعرفه‌ها در انتهای ماه توسط پرستاران قابل دیدن و ارزیابی باشند، همانگونه که پزشکان در انتهای ماه قادر به دیدن تعداد ویزیت‌های خود هستند.

رئیس هیأت‌مدیره نظام پرستاری مسجدسلیمان ادامه داد: متأسفانه در حال حاضر پرداخت تعرفه‌های پرستاری از قانون مدونی برخوردار نیست و از آنجایی که نمایندگان پرستاری در نحوه پرداخت آن‌ها دخالت ندارند، همانند کارانه به صورت سلیقه‌ای پرداخت می‌شود در صورتی که باید پرداخت تعرفه براساس خدمت پرستار باشد، حال یک پرستار یک خدمت ارائه داده باشد یا تعداد زیادی خدمت.

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=61875

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.