• امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
کل اخبار 11770اخبار امروز : 0
5

پیشگیری از عرضه بیش از 80 کیلوگرم ماهی غیر بهداشتی در شهرستان اندیکا

  • کد خبر : 61848
  • ۰۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۱
پیشگیری از عرضه بیش از 80 کیلوگرم ماهی غیر بهداشتی در شهرستان اندیکا

رویش زاگرس: رئیس اداره دامپزشکی اندیکا گفت: فردی که قصد عرضه ماهی تلف شده را به عنوان ماهی تازه داشت با هماهنگی یگان انتظامی تحویل مرجع قضایی گردید. به گزارش پایگاه خبری رویش زاگرس، رضا سلطانی رئیس اداره دامپزشکی شهرستان اندیکا در تشریح این خبر گفت: طی گزارش مردمی واصله به اداره دامپزشکی شهرستان مبنی […]

رویش زاگرس: رئیس اداره دامپزشکی اندیکا گفت: فردی که قصد عرضه ماهی تلف شده را به عنوان ماهی تازه داشت با هماهنگی یگان انتظامی تحویل مرجع قضایی گردید.
به گزارش پایگاه خبری رویش زاگرس، رضا سلطانی رئیس اداره دامپزشکی شهرستان اندیکا در تشریح این خبر گفت: طی گزارش مردمی واصله به اداره دامپزشکی شهرستان مبنی بر این که فردی تلفات ماهیان مزارع پرورش ماهی را جمع آوری و در سطح شهرهای استان به فروش می رساند، با هماهنگی صورت گرفته با یگان انتظامی شهرستان خودروی فرد متخلف با 80 کیلوگرم ماهی توقیف و ضبط گردید.
سلطانی با اشاره به این موضوع که صیانت از بهداشت عمومی و اطمینان از امنیت غذایی جامعه از وظایف دامپزشکی شهرستان است گفت: طی بازدید و بازرسی صورت گرفته توسط کارشناسان این اداره از ماهیان ضبط شده و وجود تغییرات ارگانولپتکی، محموله ناسالم و غیرقابل مصرف تشخیص داده شد که با دستور مقام قضایی مراحل معدوم سازی و دفن بهداشتی با همکاری نیروی انتظامی انجام پذیرفت.
رئیس اداره دامپزشکی اندیکا در ادامه گفت: پرونده فرد متخلف تحت عنوان تهدید علیه بهداشت عمومی از سوی دستگاه قضایی در حال پیگیری می باشد.
سلطانی به پرورش دهندگان ماهیان سردابی تاکید نمود، که از رهاسازی تلفات ماهی در اطراف مزارع و رودخانه خودداری نمایند و نسبت به رفع نواقص بهداشتی مزارع خود از قبیل حفرگودال دفن تلفات ، کوره لاشه سوز و …. اقدام نموده و با رعایت موازین بهداشتی تلفات را معدوم نمایند.
وی همچنین بیان کرد: در صورت مشاهده و شناسایی با پرورش دهنده خاطی برابر مقررات برخورد قانونی صورت خواهد پذیرفت.
سلطانی در پایان از شهروندان درخواست نمود هرگونه فعالیت غیرمجاز و غیر بهداشتی در زمینه عرضه فراورده های خام دامی را جهت پیگیری قانونی از طریق شماره تماس 43283467 به اداره دامپزشکی شهرستان گزارش نمایند.

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=61848

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.