• امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
کل اخبار 11770اخبار امروز : 0
1

مرمت یکی دیگر از آثار تاریخی صنعت‌نفت با همت نفتی‌ها؛
پل خاطره انگیز و نفر رو “دک دکو” مسجدسلیمان ترمیم و بهسازی شد

  • کد خبر : 61172
  • ۱۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۸
<span style='font-family:Tahoma, Geneva, sans-serif;font-stretch:normal;font-size:9px;color:#666666' title=''>مرمت یکی دیگر از آثار تاریخی صنعت‌نفت با همت نفتی‌ها؛</span><br><span style='font-family:ST;font-size:14px' title=''>پل خاطره انگیز و نفر رو “دک دکو” مسجدسلیمان ترمیم و بهسازی شد</span>

رویش زاگرس: پل معلق خاطره انگیز و نفر رو موسوم به “دَک دَکو” که ۲ منطقه پرجمعیت نفتون و پشت‌برج را به هم متصل می سازد با همت شرکت نفت و گاز مسجدسلیمان ترمیم و بهسازی شد. به گزارش رویش زاگرس به نقل از روابط عمومی شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مسجدسلیمان، مسئول موزه نفت […]

رویش زاگرس: پل معلق خاطره انگیز و نفر رو موسوم به “دَک دَکو” که ۲ منطقه پرجمعیت نفتون و پشت‌برج را به هم متصل می سازد با همت شرکت نفت و گاز مسجدسلیمان ترمیم و بهسازی شد.

به گزارش رویش زاگرس به نقل از روابط عمومی شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مسجدسلیمان، مسئول موزه نفت مسجدسلیمان با اعلام خبر بالا افزود: این اقدام به دنبال بریدگی کابل‌های نگهدارنده پل در اثر خوردگی شدید و خطر بروز حادثه برای رهگذران، به درخواست اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری شهرستان و اهالی منطقه با اعتباری معادل یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال انجام شد.

فرید کاوش افزود: طی عملیات مرمت این پل قدیمی و خاطره انگیز که با هماهنگی اداره میراث فرهنگی و نظارت اداره خدمات مهندسی این شرکت انجام شد، سیم های بُکسِل فرسوده سایز ۲۶ با سیم های نو سایز ۲۹ تعویض، نرده های جانبی نصب و تکمیل، قلاب‌های آویز‌محکم نصب و ورق کف‌پل ترمیم شد .

گفتنی است این پل‌کابلی نفر‌رو در اوایل دهه ۲۰ خورشیدی توسط شرکت نفت ایران و انگلیس جهت ارتباط ۲ منطقه کارگری‌نشین و پرجمعیت نفتون و پشت برج احداث شد و با گذشت سال‌های طولانی همچنان مورد استفاده شهروندان قرار دارد. بدلیل کابلی و معلق بودن، در میانه پل در حین عبور عابرین،پل دچار تکان‌هایی می شد که در گویش محلی به این تکان و لرزش، دَک زدن گفته و برهمین اساس پل مزبور را دَک‌دَکو ( لرزان ) گفته و می گویند.

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=61172

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 9در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 9
  1. با درود
    بسیار کار زیبایی است ترمیم و بازسازی پل خاطرات بچگی پچهای پشت برج .من دهه هفتاد میرفتم کلاس های ریاضی آقای عفیفی (تنشون سلامت) .با دیدن و خوندن مطلب انرژی گرفتم.

  2. سلام، یعنی بعد از ۸۲ سال وقتش نرسیده که لااقل در مجاورت این پل، یه پل ماشین رو بزنید و راه ماشین رو پشت برج و نفتون و البته نفتون تا مرکز شهر و تا جاده اندیکا رو چند کیلومتر کوتاه تر نمایید.

  3. مسجدسلیمان نیازبه ایجاد شرکت های تولیدی داردکه جوانان آن شهردرآمدداشته باشند،منطقه پشت برج ونفتون،به علت آلوده بودن به نفت وگاز۷۰درصدخالی ازسکنه شده،می توان بااین پول هاکارمفیدتری برای این شهر انجام داد.

  4. سلام و عرض ادب
    دست همگی درد نکنه مطمئنا با مرمت این پل باعث افزایش طول عمر اون و زنده نگهداشتن خاطرات اهالی دو محله نفتون و پشت برج و کسانی که از این پل استفاده کرده اند شدید. ممنون آقای کاوش عزیز و سعید جان مرادی با این خبر خوبش ارادتمند مهران مولایی

  5. سلام . درود .چه گزارش زیبایی کار کردید. واقعا درود بر شما

  6. بمانی جاودان شهر من.بمانی نفت.بمانی شهر نفتی.بمانی مسجدسلیمان،مادر خرج ایران.بمانی مردم خوب شهرنفت.بمانی بختیاری 🇮🇷✌️🗼🗼🗼🕌🎹

  7. ممنون از این همکاری و تلاش مضاعف شرکت نفت مسجدسلیمان خداروشکر ک شرکت نفت حداقل برا این شهر کاری میکنه .اگه نبود خدامیدونه چ بلایی سر این جاده ها و پل ها و خیابانها میومد .

  8. عالی … 🫂

  9. زنده باد شهر اولین ها 💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.