• امروز : سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 30 April - 2024
کل اخبار 11773اخبار امروز : 1
2

همزمان با سالروز شهادت شهید ورزشکار جهانگیر دانش
تمام این سرزمینِ سرافراز و خاک وطن شقایق ‏زار است

  • کد خبر : 61144
  • ۲۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۹
<span style='font-family:Tahoma, Geneva, sans-serif;font-stretch:normal;font-size:9px;color:#666666' title=''>همزمان با سالروز شهادت شهید ورزشکار جهانگیر دانش</span><br><span style='font-family:ST;font-size:14px' title=''>تمام این سرزمینِ سرافراز و خاک وطن شقایق ‏زار است</span>

رویش زاگرس: تمام این سرزمینِ سرافراز، تمام خاک این وطن، شقایق‏زار است. در هر کجا که هستی، هر گوشه این خاک که قدم برمی‏داری، با چشم‏های مترصد، نگاه کن که مبادا روی خون لاله‏ها پا بگذاری! این دیار سربلند، فصل‏های سرخ و خونینی را پشت سر گذاشته است. شهدا، همیشه هستند، کبوتر بودند آنها که […]

رویش زاگرس: تمام این سرزمینِ سرافراز، تمام خاک این وطن، شقایق‏زار است.
در هر کجا که هستی، هر گوشه این خاک که قدم برمی‏داری، با چشم‏های مترصد، نگاه کن که مبادا روی خون لاله‏ها پا بگذاری!
این دیار سربلند، فصل‏های سرخ و خونینی را پشت سر گذاشته است.
شهدا، همیشه هستند، کبوتر بودند آنها که ناگاه، پرکشیدند و در آسمان، به ابرازی ابدی رسیدند؛ کبوترانی که در یک سحرگاه، ندای رستاخیز در گوششان طنین‏افکن شد و با کوله ‏باری از اخلاص بر دوش، لبیک‏ گوی دعوت معبود شدند.
اگرچه رد پای رفتنشان، تا ابد بر شانه‏ های زمانه باقی است؛ آن ها همیشه هستند و جاده‏ای که فراروی ما گستردند، تکلیف تمام لحظه ‏هامان را روشن کرده است.
رفتن همیشه تلخ نیست. گاه، رفتن‏ها از همان آغاز، مؤیّد رسیدن است. پرپر شدن، همیشه اشک‏آلود نیست؛ گاه، حماسه‏ای زبانزد است.
باید این خاک فرا رفته تا آسمان را که میراث خون‏های شهید و بی‏باک است، با دست‏های خداخواهی و با باور بی‏ تردید، در آغوش بگیریم و پاسدار این مرز روبه خدا باشیم.
هراسی نیست؛ خداوند، بالای سرِ ایمان ما سایه دارد…

به گزارش پایگاه خبری رویش زاگرس شهید جهانگیر دانش در سال ۱۳۴۰ در یک خانواده کارگری و مومن دیده به جهان گشود و با این که برگ معافیت از خدمت سربازی داشت، اما به گروه های اعزام به جپهه جنگ پیوست…

شهید دانش از قهرمانان وزنه برداری کشور نیز بود و زیر نظر مربیانی چون اساتید زنده یاد: بهمن مطلق، محمد زمان مهمدی، شاه کرم کرمزاده، اسکندر و داراب کاکولکی وزنه برداری را در باشگاههای پاس، هخامنش، نفت و فرهنگیان به خوبی آموخت، شهید دانش علاوه بر وزنه برادری در تیم فوتبال جوانان افسر عضویت داشت و در سال ۱۳۵۸ در مسابقات شهرستان مقام قهرمانی را کسب کرد.
و‌ی سرانجام در سحرگاه ۲۵ مهر ۱۳۵۹ در عملیات رزم شبانه در سن ۱۹ سالگی به شهادت رسید.

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=61144

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 2در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 2
  1. با سلام و خسته نباشید خدمت شما
    آیا تا بحال از پیشکسوتان وزنه برداری هم جایی یاد شده!؟
    پیشکسوتان هر فعالیتی، زیرساخت و ریشه های آن فعالیت در کشور هستند چه بسا دورانی به این سرزمین و جوانان خدمات ارزنده ای کرده باشند و ای کاش حال که توان حتی راه رفتن ندارند کسی یادی کند ای فلانی در چه حالی.
    بنده با جستجوی نام پدرم اسکندر کاکولکی و عمویم داراب در فضای مجازی و گاها تماشای موفقیت شاگردانشان احساس غرور و افتخار میکنم.
    شاید کسی حالی ازشان نپرسد اما افتخارات شاگردانشان سرافراز است
    یا حق

  2. خدا رحمتش کنه روحش شاد
    خوش اخلاق و جدی بود و عاشق وزنه و هالتر

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.