• امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
کل اخبار 11771اخبار امروز : 0
2

رئیس پایگاه منظر فرهنگی و صنعتی شهرستان مسجدسلیمان خبر داد:
پروژه ساماندهی محوطه تاریخی سرمسجد آغاز شد/ موزه مسجدسلیمان تا پایان سال افتتاح خواهد شد

  • کد خبر : 60425
  • ۳۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۸
<span style='font-family:Tahoma, Geneva, sans-serif;font-stretch:normal;font-size:9px;color:#666666' title=''>رئیس پایگاه منظر فرهنگی و صنعتی شهرستان مسجدسلیمان خبر داد:</span><br><span style='font-family:ST;font-size:14px' title=''>پروژه ساماندهی محوطه تاریخی سرمسجد آغاز شد/ موزه مسجدسلیمان تا پایان سال افتتاح خواهد شد</span>

رویش زاگرس: پروژه ساماندهی محوطه تاریخی سرمسجد آغاز شد. ایوب سلطانی رئیس پایگاه منظر فرهنگی و صنعتی شهرستان مسجدسلیمان در گفتگو با پایگاه خبری رویش زاگرس با اعلام این خبر افزود: پروژه ساماندهی محوطه تاریخی سرمسجد با اعتبار ۲۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی و با طراحی و نظارت پایگاه منظر فرهنگی و صنعتی […]

رویش زاگرس: پروژه ساماندهی محوطه تاریخی سرمسجد آغاز شد. ایوب سلطانی رئیس پایگاه منظر فرهنگی و صنعتی شهرستان مسجدسلیمان در گفتگو با پایگاه خبری رویش زاگرس با اعلام این خبر افزود: پروژه ساماندهی محوطه تاریخی سرمسجد با اعتبار ۲۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی و با طراحی و نظارت پایگاه منظر فرهنگی و صنعتی مسجدسلیمان آغاز به کار کرد. وی گفت:این پروژه شامل روشنایی محوطه،اتاق حفاظت، مانیتورینگ، بهسازی و ایجاد ده چشمه سرویس بهداشتی، مسیرهای گردشگری و اتاق معرفی اثر می باشد.

سلطانی ادامه داد: فاز نخست این پروژه که شامل مرمت و ساماندهی پلکان جنوبی و شمالی که دو سال پیش بر اثر سیل تخریب شده بود به صورت کامل مرمت و ساماندهی گردید.

سلطانی همچنین از آغاز به کار آماده سازی موزه مسجدسلیمان با اعتبار ۹ میلیارد تومان خبر داد. وی گفت: در موزه مسجدسلیمان که در محل سابق موزه مردمشناسی راه اندازی خواهد شد قرار است تمام اشیائی که در کاوش های باستان شناسان، حفاری های رسمی و غیر قانونی کشف شده است و در حال حاضر بیشتر این اشیاء در موزه های دیگر شهرها قرار دارند به این موزه منتقل شوند.

رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری مسجدسلیمان ادامه داد:در حال حاضر مخزن امن این موزه ساخته شده است و طرح محتوایی نیز توسط مشاور در حال انجام می باشد که شامل گالری اشیاء،کارگاه مرمت،مخزن امن،گالری مشاهیر و مرکز آموزش خواهد بود.

سلطانی ابراز امیدواری کرد تا پیش از پایان سال موزه مسجدسلیمان راه اندازی شود.

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=60425

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.