• امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
کل اخبار 11772اخبار امروز : 0
2

رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری مسجدسلیمان:
ریزش بخشی از بنای ثبت ملی قلعه خانی مسجدسلیمان/قلعه خوانی در تملک ارتش است و تاکنون هیچ‌کدام از مکاتبات میراث فرهنگی با ارتش برای توجه و یا واگذاری این قلعه تاریخی به نتیجه‌ای نرسیده است

  • کد خبر : 60145
  • ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۳
<span style='font-family:Tahoma, Geneva, sans-serif;font-stretch:normal;font-size:9px;color:#666666' title=''>رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری مسجدسلیمان:</span><br><span style='font-family:ST;font-size:14px' title=''>ریزش بخشی از بنای ثبت ملی قلعه خانی مسجدسلیمان/قلعه خوانی در تملک ارتش است و تاکنون هیچ‌کدام از مکاتبات میراث فرهنگی با ارتش برای توجه و یا واگذاری این قلعه تاریخی به نتیجه‌ای نرسیده است</span>

رویش زاگرس: سازه قلعه ثبت ملی شده قلعه خانی در مسجدسلیمان از جبهه غربی فروریخته است. به گزارش پایگاه خبری رویش زاگرس، سرپرست اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مسجدسلیمان با اشاره به وضعیت اثر ثبت ملی «قلعه خانی» گفت: سازه این قلعه از جبهه غربی فروریخته و به دلیل تداوم عدم رسیدگی و توجه […]

رویش زاگرس: سازه قلعه ثبت ملی شده قلعه خانی در مسجدسلیمان از جبهه غربی فروریخته است.
به گزارش پایگاه خبری رویش زاگرس، سرپرست اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مسجدسلیمان با اشاره به وضعیت اثر ثبت ملی «قلعه خانی» گفت: سازه این قلعه از جبهه غربی فروریخته و به دلیل تداوم عدم رسیدگی و توجه ارتش که مالک آن است آسیب‌های بسیاری دیده و سال‌هاست به حال خود رها شده است.
ایوب سلطانی با اشاره به این که این قلعه تاریخی در سال‌های گذشته به ارتش واگذار شد و سند آن به نام ارتش است، گوش‌زد کرد: سازه این قلعه نیاز مبرم به مرمت و ساماندهی دارد.
وی گفت: «قلعه خانی» مورد خاصی است که اداره میراث فرهنگی به دلیل عدم تملک نمی‌تواند طرح‌های مرمتی را برای آن اعمال کند.
او خاطرنشان کرد: براساس بند یک ماده ۹۸ تمامی دستگاه‌های دولتی که آثار تاریخی در تملک دارند مکلف به نگهداری و مرمت آن‌ها هستند.
سلطانی گفت: از گذشته تاکنون هیچ‌کدام از مکاتبات اداره میراث فرهنگی با ارتش برای توجه و یا واگذاری این قلعه تاریخی به نتیجه‌ای نرسیده است.
سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اضافه کرد: در هفته آینده اداره میراث فرهنگی مسجدسلیمان با متولیان ذی‌ربط در ارتش با هدف تعیین تکلیف «قلعه خانی» و بسیاری دیگر از بنا‌های تاریخی این شهرستان که در تملک ارتش هستند جلسه‌ای برگزار خواهد کرد.
«قلعه خانی» مربوط به دوره قاجار است و در داخل محدوده شهری مسجدسلیمان، محله چهاربیشه، خیابان آیت‌الله غفاری واقع شده و در ۲۶ اسفند ۱۳۸۷ با شماره ۲۵۹۷۰ به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=60145

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.