• امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
کل اخبار 11779اخبار امروز : 0
1

با حضور رئیس سازمان نوسازی و تجهیز مدارس کشور
جلسه ویژه شورای آموزش و پرورش شهرهای مسجدسلیمان،اندیکا،لالی و هفتکل برگزار شد + تصاویر

  • کد خبر : 58650
  • ۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۶

رویش زاگرس: جلسه ویژه شورای آموزش و پرورش با حضور رئیس سازمان نوسازی و تجهیز مدارس کشور به عنوان نماینده هیئت دولت، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، فرمانداران مسجدسلیمان و اندیکا، روسای ادارات آموزش و پرورش مسجدسلیمان، لالی، هفتکل، اندیکا و آموزش و پرورش عشایر خوزستان و جمعی از اصحاب رسانه برگزار و تصمیمات […]

رویش زاگرس: جلسه ویژه شورای آموزش و پرورش با حضور رئیس سازمان نوسازی و تجهیز مدارس کشور به عنوان نماینده هیئت دولت، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، فرمانداران مسجدسلیمان و اندیکا، روسای ادارات آموزش و پرورش مسجدسلیمان، لالی، هفتکل، اندیکا و آموزش و پرورش عشایر خوزستان و جمعی از اصحاب رسانه برگزار و تصمیمات و مصوبات لازم در راستای ارتقاء کیفیی فضا و تجهیزات مدارس چهار شهرستان اخذ گردید. به گزارش پایگاه خبری رویش زاگرس علیرضا ورناصری در سخنانی با بیان این که اگر چه شبیه مناطق ما در کشور کم نیست اما در برنامه هفتم جهت تحقق توسعه متوازن همه تلاش مان را انجام خواهیم داد تا شاخص محرومیت را هم در کنار شاخص جمعیت قرار بدهیم تا شرایط برای سازمان نوسازی جهت توسعه و تجهیز، ایمن سازی مدارس، و تجهیزات فراهم شود.

پیمان مولایی فرماندار مسجدسلیمان نیز در سخنانی همکاری با آموزش و پرورش را وظیفه همه دستگاه‌ها دانست و خاطر نشان کرد : این وظیفه ما است که بدون هیچ محدودیتی به آموزش و پرورش کمک کنیم تا آسیبی به دانش آموزان وارد نشود و نسل آینده را بخوبی تربیت و تحویل جامعه دهیم. وی گفت: با توجه به وضعیت نابسامان ساختمان های مدارس در شهرستان انتظار داریم سازمان نوسازی و تجهیز مدارس کشور نگاه ویژه ای به شهرستان مسجدسلیمان  ودیگر شهرهای منطقه داشته باشد تا عدالت آموزشی برقرار شود.

علی اکبر مبارزاده رئیس اداره آموزش و پرورش مسجدسلیمان نیز با بیان این که از نظر فضای فیزیکی و ساختمانی در مدارس رتبه آخر در استان خوزستان را داریم گفت: کمبود فضا به گونه‌ای دانش‌آموزان ما را تحت فشار قرار داده که به عنوان نمونه در یک فضا دو مدرسه ابتدایی و متوسطه ما که از هر نظر با هم تفاوت دارند در دو نوبت مجبور به تحصیل هستند .وی ادام هداد:۲۱ مدرسه ما پس از زلزله سال ۹۸ بدون کارشناسی تخریب که متاسفانه بدلیل عدم تخصیص اعتبارات نیمه کاره رها شده است. وی ادامه داد: مسجدسلیمان ۴۴ مدرسه سنگی دارد که پس از زلزله مصوب شد از این مدارس استفاده نکنیم چرا که از لحاظ استانداردهای نوسازی غیرقابل استفاده می باشند اما با توجه به شرایط مجبور هستیم از این مدارس استفاده کنیم…

حمیدرضا خان محمدی، رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور نیز گفت: کلیه پروژه های نیمه تمام بالای ۵٠ درصد تا پایان مهرمان۴٠۲ تکمیل و به بهره برداری خواهد رسید. وی در ارتباط با مدارس سنگی و کانکسی نیز گفت: مقرر گردید تا پایان سال ۱۴٠۳ با توجه به اولویت بندی هایی که انجام خواهد شد طبق شرایطی خاص ساماندهی شوند. خان محمدی ادامه داد: بر این اساس مدارس کانکسی بالای ده دانش اموز و مدارس سنگی بالای سه کلاس و بیش از ۴۵ دانش آموز در اولویت قرار خواهند داشت.
رئیس سازمان نوسازی کشور در ارتباط تجهیز مدارس نیز اظهار کرد: با در نظر گرفتن نیازی که مدیران اعلام خواهند کرد تجهیزات خریداری و در اختیار قرار خواهند گرفت. ضمن ان که مشکلات آسفالت و ایزوگام مدارس نیز طبق برنامه ریزی هایی که انجام خواهد شد تا پایان سال ۱۴٠۳ برطرف خواهد شد.
خانمحمدی در بخش پایانی سخنان خود اظهار کرد: بعضی مدارس شهرستان ثبت میراث فرهنگی ست به همین دلیل مقرر گردید این مدارس با هماهنگی سازمان میراث فرهنگی تعمیر و مقاوم سازی شوند تا هویت منطقه نیز حفظ شود.

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=58650

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.