• امروز : شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
کل اخبار 11779اخبار امروز : 0
2

مداح اهل بیت و روحانی مردمی حاج‌ محمد خیری اوروند به لقاء الله پیوست

  • کد خبر : 58558
  • ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰:۴۷
مداح اهل بیت و روحانی مردمی حاج‌ محمد خیری اوروند به لقاء الله پیوست

رویش زاگرس: مداح اهل بیت و روحانی مردمی حاج‌محمد خیری به لقاء الله پیوست. به گزارش پایگاه خبری رویش زاگرس وی بیش از ۳۰ سال از عمر شریفش را وقف تبلیغ و علم آموزی در مکتب اهل بیت عصمت و طهارت (ع) کرد. مرحوم خیری سطوح اولیه حوزوی را در حوزه مقدسه المهدی (عج) مسجدسلیمان […]

رویش زاگرس: مداح اهل بیت و روحانی مردمی حاج‌محمد خیری به لقاء الله پیوست. به گزارش پایگاه خبری رویش زاگرس وی بیش از ۳۰ سال از عمر شریفش را وقف تبلیغ و علم آموزی در مکتب اهل بیت عصمت و طهارت (ع) کرد.

مرحوم خیری سطوح اولیه حوزوی را در حوزه مقدسه المهدی (عج) مسجدسلیمان سپری و سپس جهت ادامه تحصیل در رشته های فلسفه و کلام وارد حوزه علمیه قم شد و پس از طی سطوح تخصصی عالی جهت ادامه تبلیغ به مسجدسلیمان و محله بی بیان مراجعت نمود.

از شیخ محمد خیری آثار هنری و اشعار آئینی زیبا و دلنشینی به جا مانده است. زنده یاد شیخ‌ محمد خیری بنیانگزار سبک مداحی با گویش بختیاری و تلفیق آن با مداحی نوین  بود که چندین اثر نیز در سبک های مختلف آموزش مداحی از این مداح اهل بیت عصمت و طهارت به یادگار ثبت گردیده است.

حجت الاسلام علی قندعلی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی مسجدسلیمان در پی درگذشت حاج محمد خیری پیام تسلیتی منتشر کرد.در این‌پیام آمده است:

انا لله و انا الیه راجعون
رشته ای برگردنم افکنده دوست
می برد آنجا که خاطرخواه اوست…
مبلغ دوست داشتنی و مداح دلسوخته اهل بیت عصمت و طهارت حاج محمد خیری به لقاء الله پیوست. حقیقتا شیخ محمد خیری روحانی مجاهد و طلبه فاضل ، مهربان و هنرمند بود که خداوند متعال تقدیرش را این گونه رقم زد تا پس ازطی چندین سال بیماری و رنج طاقت فرسا این جهان خاکی را ترک کند و آسمانی شود. شیخ محمد خیری در حقیقت وارث دردها بود، درد یتیمی در ابتدا و دردهایی که سال های سال در اوج جوانی تا پایان زندگی تجربه کرد ودردهایی که به مصداق فرمایش رسول الله صلی الله علیه و آله:
(عَجِبتُ مِنَ المُؤمِنِ و جَزَعِهِ مِنَ السُّقمِ، و لَو یَعلَمُ ما لَهُ فِی السُّقمِ مِنَ الثَّوابِ؛ لَأَحَبَّ ألّا یَزالَ سَقیماً حَتّى یَلقى رَبَّهُ عزوجل.)
از مؤمن و این که از بیمارى بى‏تابى کند، در شگفتم. اگر او مى‏ دانست که در بیمارى چه پاداشى دارد، دوست داشت پیوسته بیمار باشد تا آن هنگام که به لقاى پروردگار خویش پیوندد باعث شد پاک و آمرزیده به لقاء دوست بشتابد…
خوشا به سعادتش که زندگی اش را برای تبلیغ و لبش را برای ذکر امام حسین (ع) وقف کرد و با همین افتخار خادمی دوستان و آشنایان نامش را به عنوان ذاکر اهل بیت علیهم السلام می شناختند… که همین نیز سببی شد تا در نهایت به دعای مادر پیر و دلسوخته اش عاقبت بخیر شود..
این‌مصیبت را به خانواده ،ایل معظم موری، دوستان و اساتید آن مرحوم و حوزه مقدسه المهدی عج تسلیت و تعزیت عرض مینمایم.

علی قندعلی
مسئول سازمان تبلیغات اسلامی ،شورای هیئات مذهبی،کانون مداحان و شاعران آئینی مسجدسلیمان

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=58558

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.