• امروز : پنجشنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
کل اخبار 11753اخبار امروز : 0
5

علت مرگ عجیب کارگر داخل تونل کوهرنگ اعلام شد

  • کد خبر : 51149
  • ۱۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۸
علت مرگ عجیب کارگر داخل تونل کوهرنگ اعلام شد

رویش زاگرس: فرماندار شهرستان کوهرنگ گفت: یکی دیگر از کارگران شاغل در تونل سوم کوهرنگ در حین کار دچار ایست قلبی شد و جان خود را از دست داد. به گزارش پایگاه خبری رویش زاگرس مرتضی زمانپور فرماندار شهرستان کوهرنگ اظهار داشت: کارگر ۴۷ ساله شاغل در تونل سوم کوهرنگ، روز گذشته بر اثر ایست […]

رویش زاگرس: فرماندار شهرستان کوهرنگ گفت: یکی دیگر از کارگران شاغل در تونل سوم کوهرنگ در حین کار دچار ایست قلبی شد و جان خود را از دست داد. به گزارش پایگاه خبری رویش زاگرس مرتضی زمانپور فرماندار شهرستان کوهرنگ اظهار داشت: کارگر ۴۷ ساله شاغل در تونل سوم کوهرنگ، روز گذشته بر اثر ایست قلبی جان خود را از دست داد.

وی او افزود: براساس گفته دیگر کارگران و شرکت اجرا کننده طرح، این شخص در کارگاه نصیرآباد دو در داخل تونل مشغول به کار بوده و به علت طول و عمق تونل که بیش از ۳۰۰ متر زیر زمین حفاری شده است و جمع آوری دستگاه‌های جت فن، تهویه ای، وجود رطوبت، نمناک بودن تونل و کمبود شدید اکسیژن دچار ایست قلبی می شود.

زمانپور اضافه کرد: پیکر بی جان این کارگر ۴۷ ساله به پزشکی قانونی جهت بررسی‌های نهایی منتقل شده است.او افزود: تا کنون بیش از ۱۲۰ نفر از جوانان منطقه در تونل سوم کوهرنگ دچار حادثه شده و بیش از ۲۰ نفر آنان جان خود را از دست داده اند.

گفتنی است تونل سوم کوهرنگ از دهه هفتاد جهت انتقال آب از سرشاخه‌های کارون در منطقه بیرگان کوهرنگ به زاینده رود به طول ۲۴ کیلومتر و روباره تا عمق ۱۵۰۰متری سطح زمین آغاز شده است.

حفاری این تونل باعث خشکی چشمه‌های متعددی در منطقه شده به طوریکه هم اکنون منطقه مذکور شبیه یک کویر مرتفع است و باتوجه به تعهدات مکرر وزارت نیرو و شرکت آب منطقه‌ای اصفهان تاکنون هیچ اقدامی جهت برگردندان آب چشمه‌های خشکیده و پرداخت خسارت به کشاورزان و خسارت دیدگان انجام نشده که این امر باعث نارضایتی شدید ساکنان محلی و تشکل‌های محیط زیستی شده است.

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=51149

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.