• امروز : جمعه, ۲۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 10 May - 2024
کل اخبار 11790اخبار امروز : 0
0

معاون وزیر کشور و رییس سازمان مدیریت بحران کشور :
همه سازوکارهایی که پس از حوادث طبیعی در استان‌های دیگر به کار گرفته شده، در منطقه زلزله‌زده مسجدسلیمان نیز انجام خواهد شد

  • کد خبر : 40781
  • ۲۶ تیر ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۲

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان-دکتر اسماعیل نجار، معاون وزیر کشور و رییس سازمان مدیریت بحران کشور در جلسه مدیریت بحران شهرستان اظهار کرد: اگر اتفاقی در منطقه‌ای رخ دهد، نمی‌شود انباشت مشکلات را با وقوع یک حادثه رفع کرد، امروز همه مباحث و مشکلات مطرح شده در مسجدسلیمان حول محور گذشته بوده است. نجار بیان کرد: […]

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان-دکتر اسماعیل نجار، معاون وزیر کشور و رییس سازمان مدیریت بحران کشور در جلسه مدیریت بحران شهرستان اظهار کرد: اگر اتفاقی در منطقه‌ای رخ دهد، نمی‌شود انباشت مشکلات را با وقوع یک حادثه رفع کرد، امروز همه مباحث و مشکلات مطرح شده در مسجدسلیمان حول محور گذشته بوده است.

نجار بیان کرد: امروز سه زلزله بالای ۴ ریشتر در سه استان رخ داد و روزانه بین ۷۰ تا ۸۰ زلزله با بزرگی متفاوت در استان‌های مختلف رخ می‌دهد.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در برخی شهرهای زلزله‌زده پس از وقوع زلزله گفت: اکنون اگر بم را ببینید قابل مقایسه با وضعیت قبل از زلزله نیست و در این زمینه نباید به شبکه‌های اجتماعی توجه شود. در برخی برنامه‌ها دیده‌ایم که عنوان می‌کنند که کانکس‌ها تنها به افرادی که پارتی دارند داده می‌شود اما زمانی که بررسی می‌کنیم می‌بینیم کسی که در منطقه آسیب قرار ندارد، کمک و کانکس را دریافت کرده است.

رئیس سازمان مدیریت بحران با بیان این که استفاده از کانکس مشکلات جدی دارد، تصریح کرد: زندگی در فضای ۲۰ متری برای کسی که منزل ۷۰۰ متری با همه امکانات داشته، بسیار سخت است و راه چاره تنها بازسازی است که این کار زمانبر است.

نجار خاطرنشان کرد: اکنون ارتفاع ساختمان در سرپل ذهاب از ۱.۲ طبقه به ۳.۲ طبقه رسیده است. همه سازوکارهایی که پس از حوادث طبیعی در استان‌های دیگر به کار گرفته شده، در منطقه زلزله‌زده مسجدسلیمان نیز انجام خواهیم داد.

وی عنوان کرد: برای کسانی که منازل شان تخریب شده است و امکان سکونت در آن وجود ندارد، منازلی به صورت اجاره‌بها تعیین می‌شود، یعنی انتقال اسکان موقت به دائم تا زمان احداث منزل.

رئیس سازمان مدیریت بحران با اشاره به نحوه پرداخت اجاره‌بها گفت: برای اجاره‌بها در روستا ۶ میلیون تومان و در شهرها ۱۲ میلیون تومان به زلزله‌زدگان پرداخت می‌شود اما نباید دیگر کسی در چادر زندگی کند. گاهی می‌بینیم که افراد در چادر زندگی می‌کنند و از همه امکانات استفاده می‌کنند و حتی مبلغ بسیار بیشتری از مردم به عنوان کمک دریافت می‌کنند.

نجار با بیان این که در زلزله مسجدسلیمان باید ارزیابی دقیق و سریع انجام شود، عنوان کرد: بنیاد مسکن باید تعداد واحدهای تخریبی را با ارزیابی دقیق مشخص کند.

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=40781

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.