• امروز : شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
کل اخبار 11779اخبار امروز : 0
0

شرکت شهرک های صنعتی خوزستان معین مسجدسلیمان برای ایجاد اشتغال

  • کد خبر : 32224
  • ۱۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۹:۴۲

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان-  مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی خوزستان گفت: شرکت شهرک های صنعتی خوزستان به تشخیص استاندار خوزستان به عنوان رییس شورای اشتغال استان، معین ایجاد اشتغال و کاهش میزان بیکاری در مسجدسلیمان شده است. اخلاق محمدیان اظهار کرد: صنایع خرد، کوچک و متوسط دارای ظرفیت فراوانی برای اشتغال در کوتاه مدت و […]

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان-  مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی خوزستان گفت: شرکت شهرک های صنعتی خوزستان به تشخیص استاندار خوزستان به عنوان رییس شورای اشتغال استان، معین ایجاد اشتغال و کاهش میزان بیکاری در مسجدسلیمان شده است. اخلاق محمدیان اظهار کرد: صنایع خرد، کوچک و متوسط دارای ظرفیت فراوانی برای اشتغال در کوتاه مدت و میان مدت هستند که برای کاهش مشکل بیکاری در مسجد سلیمان از این ظرفیت ها استفاده می شود. وی با بیان این که اشتغال را می توان در حوزه های صنعت، تولید، خدمات، کشاورزی، گردشگری و… تقسیم بندی کرد گفت: شهرستان مسجدسلیمان دارای ظرفیت های بالقوه ویژه ای است که به فعل در آوردن این ظرفیت ها مستلزم شناخت دقیق از داشته ها، محدودیت ها، اختیارات، ابزار و امکانات است و در این راستا تیمی از مشاوران کسب و کار و آموزش شرکت شهرک های صنعتی خوزستان در حال پایش و بررسی میدانی این ظرفیت و موقعیت اقتصادی مسجد سلیمان هستند.

محمدیان افزود: در مطالعات و بررسی اولیه به مواردی مانند ارایه آموزش عملی به دانش آموختگان دانشگاهی، ارایه آموزش فنی به نیروهای جویای کار، شناخت فرصت های ایجاد اشتغال در مسیر کوچ ایل ها، صنایع دستی، مشاغل خانگی و…به منظور ایجاد اشتغال دست پیدا شد. وی گفت: برنامه راهبردی جامع اشتغال مسجد سلیمان نیز توسط این تیم تدوین شده که راهکارهای عملیاتی کردن این برنامه از طریق منابع و امکانات موجود در حال بررسی است.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی خوزستان با بیان این که مسجدسلیمان دارای ۱۰ هزار بیکار است افزود:۹۲ درصد از جمعیت مسجدسلیمان شهرنشین و هشت درصد روستانشین هستند. محمدیان اظهارکرد: اشتغال تنها منحصر به صنعت نیست و دارای بخش های مختلف است و شرکت شهرک های صنعتی خوزستان یکی از دستگاه هایی است که بطور مستقیم با امر ایجاد اشتغال، جذب سرمایه گذار، تسهیل تولید، رفع موانع اشتغال و … در ارتباط است.

وی با اشاره به ظرفیت های مسجدسلیمان برای ایجاد اشتغال بیان کرد: راه اندازی فاز دوم کارخانه آلومینیوم مسجدسلیمان، کمک به راه اندازی پتروشیمی مسجدسلیمان و نیز احداث طرح پترو پالایش مسجدسلیمان، پیگیری برای تامین اعتبار مورد نیاز برای تکمیل فرودگاه مسجدسلیمان توسط صنایع کلان در خوزستان از ظرفیت های جذب سرمایه گذاری است.

مسجدسلیمان بر اساس سرشماری سال ۱۳۹۵ بالغ بر ۱۱۳ هزار و ۴۱۹ نفر است وی ادامه داد:همچنین رونق دادن به صنایع تبدیلی کشاورزی و صنعت گردشگری و توسعه باغات در دامنه شیبدار مناطق کوهستانی، توجه به گردشگری مسجدسلیمان به عنوان شهر اولین ها که دارای ۷۶ رتبه اولین در سطح کشور و خاورمیانه است، از دیگر ظرفیت های ایجاد اشتغال در این شهرستان است.

بر اساس آمار سرشماری نفوس و مسکن سال ۱۳۹۵ نرخ بیکاری در خوزستان ۱۴٫۳ اعلام شده است . طبق سرشماری نفوس و مسکن در سال ۱۳۹۰آمار بیکاری در خوزستان ۲۵٫۷ درصد، بالغ بر ۳۳۰ هزار نفر بیکار بود، و این تعداد در سال ۱۳۹۵، بیش از ۲۲۲ هزار نفر اعلام شد که تعداد افراد بیکار نسبت به سال ۱۳۹۰ بالغ بر ۱۰۸ هزار نفر کاهش یافته استدر سال ۱۳۹۵ بالاترین نرخ بیکاری متعلق به شهرستان مسجد سلیمان با ۲۲٫۷ درصد ، هفتکل با ۲۱٫۵درصد و لالی با۲۱٫۴ درصد استوی گفت: همچنین تسهیل روند راه اندازی مشاغل خانگی، توسعه دامپروری و توزیع دام بین متقاضیان و تحویل گرفتن دام در موعد مقرر، هم به اقتصاد خانوارها و هم به عرضه مستقیم محصولات لبنی، تخم مرغ، گوشت و .. از تولید به مصرف کمک می کند.

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=32224

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 1
  1. سلام خدا به داد مردم برسه ….فقط در حد آمار و ارقام …شهرک صنعتی مسجدسلیمان‌ فقط هفت نیرو فعال است اونم در سه کارگاه….الباقی ساختمان های شهرک صنعتی در اختیار عشایر غیور است جهت دامداری

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.