• امروز : شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
کل اخبار 11779اخبار امروز : 0
3

نماینده مردم مسجدسلیمان:
مدیرکل میراث فرهنگی خوزستان شاخصه‌های یک مدیر کارآمد را ندارد/ نظارت کافی بر روی تورهای گردشگری وجود ندارد

  • کد خبر : 32204
  • ۰۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۲

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان- علی عسگر ظاهری، ضمن انتقاد از وضعیت فعلی حوزه میراث فرهنگی و گردشگری، اظهار کرد:در قرن حاضر، توریسم و گردشگری به‌عنوان یکی از سه صنعت کلیدی مطرح است که در صورت برنامه ریزی و سرمایه گذاری مناسب در استان میتوان امیدوار بود که بخش عمده‌ای از مشکل اشتغال ما مرتفع شود. […]

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان- علی عسگر ظاهری، ضمن انتقاد از وضعیت فعلی حوزه میراث فرهنگی و گردشگری، اظهار کرد:در قرن حاضر، توریسم و گردشگری به‌عنوان یکی از سه صنعت کلیدی مطرح است که در صورت برنامه ریزی و سرمایه گذاری مناسب در استان میتوان امیدوار بود که بخش عمده‌ای از مشکل اشتغال ما مرتفع شود.

وی افزود: متاسفانه با وجود مکان‌های بسیار زیبای گردشگری در استان خوزستان و آثار بی نظیر تاریخی، شاهد تحرک خاصی برای بهره برداری مناسب از این فضاها نیستیم و در مواردی به‌علت تعلل و بی توجهی شاهد از بین رفتن این آثار و مکان‌ها هستیم.

ظاهری به نقش گردشگری در رفع معضل بیکاری پرداخت و اظهار کرد: در صنعت گردشگری به ازای ورود هر گردشگر به کشور حداقل پنج شغل ایجاد می‌شود و میزان اشتغال بخش گردشگری نیز دو برابر سریع‌تر از سایر بخش‌ها است.

نماینده مردم مسجدسلیمان در مجلس به شاخص‌های یک مدیر موفق در میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری اشاره کرد و گفت: مدیر موفق در این حوزه باید ضمن تلاش برای حفظ داشته‌های میراث فرهنگی، بستر را برای استفاده عموم از این فضاها آماده کند و با برنامه ریزی مناسب از این رهگذر، توسعه را برای مناطق فراهم کند که متاسفانه مدیریت امروز میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان فاقد این فاکتورهاست.

ظاهری در مورد عملکرد مدیرکل میراث فرهنگی استان نیز گفت: انتظارات ما در این بخش برآورده نشده است. امکانات بالقوه منطقه در این بخش رها شده است. شاهد برنامه خاصی در این زمینه نیستیم و یقینا مسئول این شرایط مدیریت میراث فرهنگی و گردشگری استان است.

نماینده مردم اندیکا در مجلس شورای اسلامی به مجوزهای صادره برای تورهای گردشگری نیز پرداخت و اظهار کرد: این که بدون ایجاد زیرساخت‌های لازم و نظارت کافی بر روی مناطق گردشگری ،وظیفه خود را تنها صدور مجوز بدانیم، تصور غلطی است و باید اصلاح شود. نظارت کافی بر روی تورهای گردشگری و فراهم آوردن بستر لازم برای پذیرش گردشگر در این مناطق، انتظار ما از مجموعه میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری است.

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=32204

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.