• امروز : شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
کل اخبار 11779اخبار امروز : 0
1

درد دل يك شهروند مسجدسليماني

  • کد خبر : 3186
  • ۱۰ مهر ۱۳۹۲ - ۲۲:۰۴

آیا می دانید بیش از ۱۱۵ هزار متر مربع زمین به شکل ساختمان های متروکه در نقاطی کاملاً مرغوب ( چهاربیشه ) در تملک ارتش است؟ آیا می دانید این مساحت تمام نیاز شهروندان به زمین جهت ساخت مسکن را پاسخگوست ؟ باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان/ ساسان سرو: به مردم شهر خود افتخار می کنم. […]

آیا می دانید بیش از ۱۱۵ هزار متر مربع زمین به شکل ساختمان های متروکه در نقاطی کاملاً مرغوب ( چهاربیشه ) در تملک ارتش است؟ آیا می دانید این مساحت تمام نیاز شهروندان به زمین جهت ساخت مسکن را پاسخگوست ؟

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان/ ساسان سرو: به مردم شهر خود افتخار می کنم. پهلوان دارد، قهرمان دارد، دانشمند دارد، نویسنده دارد، روزنامه نگار هم بسیار دارد که خوبند. اما من کمی از آن ها گله مندم. بسیار نوشتید که جاده ی ما چاله و چوله دارد، زمین های بازی کودکان ما خاکی و آلوده اند، بیکار داریم و آب خوردن نداریم و ترانس برق کوچه مان مریض است و نای کار کردن ندارد. بسیار نوشتید مسجدسلیمان شهر اولین و اولین و اولین ها…

ولی آیا می دانید بودجه عمرانی شهرداری ما در حد شهری کوچک و با جمعیت ۳هزار نفر است؟ در حالي که جمعیت بخش مرکزی ۱۰۸ هزار نفر مي باشد. آیا می دانید بودجه ی ذکر شده در یک پنجم (۲۰%)اعتبار یکی از پروژه های نفت می باشد؟

آیا مي دانید چه تعداد از منازل واقع در محدوده ی شهر در حریم های کاذب چاههای نفت و گاز قرار گرفته اند؟ حریمی که خود شرکت نفت در آن ساختمان لوکس اداره ی حراست شرکت نفت می سازد و اداره مخابرات نفت و اداره آتش نشانی نفت و اداره مرکزی نفت و… ولی من و تو در خانه کاهگلی سی برنج و نفتون و نمره یک بمانیم و اجازه ساخت و ساز نداریم و بنده خداهای شرکت نفت استعلام را می نویسند بلامانع نمی باشد.

این عبارت یعنی: پروانه ساخت ندهید، وام بانکی ندهید، امیدی نداشته باشید! تا اینجا کمي از شرکت نفت و نونی که از شرکت نفت گذاشته توی دامن مسجدسلیمانی ها گفتم، یک خط هم از آب و فاضلاب بگويم. اداره آب فاضلاب مسجد سلیمان: ما هیچ اشتراک فاضلاب نداریم، کاری هم با مردم و رسیدگی به درخواست انتقال (و نه تصفیه) فاضلاب از زیر دست و پای مردم نداریم.

شهرداری: سال ۷۱و۷۲ تمامی وسائل و ماشین آلات مربوطه را از شهرداری به اداره آب و فاضلاب انتقال دادند و طبق تصمیم هیــئت وزیران، در خوزستان به جز شهر اهواز متولی انتقال و تصفیه فاضلاب، اداره آب و فاضلاب می باشد.

می خواهید از کارخانه سیمان هم بگويم؟ اما نه چون زیاد فرصت ندارم از ارتش میگويم…! آیا می دانید بیش از ۱۱۵ هزار متر مربع زمین به شکل ساختمان های متروکه در نقاطی کاملاً مرغوب ( چهاربیشه ) در تملک ارتش است؟ آیا می دانید این مساحت تمام نیاز شهروندان به زمین جهت ساخت مسکن را پاسخگوست ؟

آیا می دانید این همه ساخت و ساز غیر مجاز در شهر در پی نبودن زمین مستعد و ارزان قیمت رخ داده است؟ آیا تاکنون به فرودگاه هوانیروز رفته اید؟ آیا می دانید فرودگاه شهرمان قابلیت نشستن هواپیماهای سایز متوسط را دارد؟

آیا تاکنون از فرودگاه دزفول به تهران و … پرواز کرده اید؟ روزنامه نگار مسجدسلیمانی لطفاً از این آیاها سوژه بسازید و به این شهر درمانده کمک کنید نه از روزمرگی مطلب، و به روزنامه ها حجم و رونق.

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=3186

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 1
  1. آیا میدانید که زمین های مناسب و همواری که سالهای سال ارتش از مردم مسجدسلیمان غصب کرده است قرار شده به عده ای تهران نشین با قیمت پایین واگذار شود و آنها با قیمت بسیار بالا به مردم فقیر مسجدسلیمان خواهند فروخت؟؟

    آیا می دانید تولید روزانه نفت مسجدسلیمان 150 هزار بشکه در روز است؟
    آیا میدانید این مقدار نفت بشکه ای 100 دلار برابر با 100*150000 برابر 15 میلیون دلار در روز معادل 45 میلیارد تومان در روز است؟؟

    آیا میدانید مسجدسلیمان 105 سال است که روزانه همین مقدار و حتی در گذشته بیشتر از این، ثروت برای این مملکت تولید کرده و میکند؟؟

    آیا می دانید فروش ماهانه برق سد های مسجدسلیمان بیشتر از 500 میلیارد تومان است؟؟

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.