• امروز : شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
کل اخبار 11779اخبار امروز : 0
1

مشروح گزارش باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان از نشست اهالي رسانه با جواد كريمي رييس اداره ورزش و جوانان مسجدسليمان

  • کد خبر : 3009
  • ۰۴ مهر ۱۳۹۲ - ۹:۲۳

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان- جواد كريمي مدير فعال اداره ورزش و جوانان مسجدسليمان متولد سال 1355 است. وي از سال 82 تا 91 به عنوان رييس اداره تربيت بدني انديكا منشاء خدمات فراواني بود. كريمي فوق ليسانس تربيت بدني و يكي از مديران ورزشي ست كه سابقه ي مربيگري در تيم هاي مختلف را در […]

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان- جواد كريمي مدير فعال اداره ورزش و جوانان مسجدسليمان متولد سال 1355 است. وي از سال 82 تا 91 به عنوان رييس اداره تربيت بدني انديكا منشاء خدمات فراواني بود. كريمي فوق ليسانس تربيت بدني و يكي از مديران ورزشي ست كه سابقه ي مربيگري در تيم هاي مختلف را در كارنامه خود دارد. ايشان داراي چندين مدرك مربيگري در رشته هاي مختلف ورزشي مي باشد. دعوت از اهالي رسانه مسجدسليمان توسط اداره ورزش و جوانان شهرستان به بهانه روز خبرنگار اگر چه كمي دير بود اما جاي تقدير دارد كه هنوز مديراني هستند كه دوست دارند با اهالي رسانه در تعامل باشند و خود را پاسخگوي مردم بدانند…گزارش سايت خبري باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان را از اين جلسه مي خوانيد:

جواد كريمي در ابتداي سخنان خود ضمن قدرداني از زحمات خبرنگاران شهرستان گفت: تعامل بين اداره ورزش و جوانان شهرستان و اهالي مطبوعات يقيناً به رشد و شكوفايي ورزش در شهرستان كمك خواهد كرد.. وي گفت: روز خبرنگار بنا داشتيم دوستان خبرنگار را دعوت كنيم كه به دليل مشكلات در آن زمان نتوانستيم و امروز در خدمت شما هستيم. جواد كريمي گفت: ما براي اهالي رسانه كه بدون هيچ چشم داشتي در سرما و گرما به شهر خدمت مي كنند ارزش زيادي قائل هستيم چرا كه معتقديم خبرنگاران چشمان بيناي جامعه هستند.

رييس اداره ورزش و جوانان مسجدسليمان در ادامه سخنان خود در ارتباط با ورزش مسجدسليمان گفت: مسجدسليمان يكي از قطب هاي ورزش كشور بوده است و از ديرباز سكوي پرتابي بوده براي جوانان اين مرز و بوم. بيش از 13 تا 14 رشته در مسجدسليمان به ديگر شهرها و استان ها صادر شده است.

ما قهرماناني در سطح بين المللي داشته ايم كه متأسفانه در ورزش مسجدسليمان به حق خود نرسيده اند.وي ادامه داد: خوشبختانه نمايده محترم شهرستان جناب دكتر اسماعيل جليلي هم علاقمند به ورزش هستند و هم به صورت جدي پيگير مسائل ورزشي شهرستان مي باشند ايشان از امام جمعه، فرماندار، مسئولين شركت بهره برداري نفت و گاز مسجدسليمان، دانشگاه آزاد و شهرداري مسجدسليمان تشكر ويژه اي نمود و گفت:  اين عزيزان هميشه يار و ياور ورزش شهرستان بوده اند كه از تك تك آنان تشكر و سپاسگزاري مي نمايم. به گزارش سايت خبري باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان كريمي افزود: هدف تعامل مسئولين با اهالي ورزش است كه بايد براي شكوفايي ورزش مسجدسليمان قدم بردارند كه بحمدالله با تلاش هاي نماينده محترم اين تعامل به وجود آمده است.

رييس اداره ورزش و جوانان شهرستان ادامه داد: هدف ما اين است ورزش مسجدسليمان را از حالت سنتي در بياوريم و به حالت علمي و تخصصي در بياوريم. من در بدو شروع به كار در مسجدسليمان با تشكيل كارگروه هاي تخصصي و كانون پيشكسوتان شهرستان را تشكيل دادم و همه پيشكسوتان كه حدود300 نفر  بودند را دور هم جمع كردم. بعضي از اين پيشكسوتان حدود 15 سال بود كه به اداره سر نزده بودند نمونه آن استاد بهمن مطلق پدر وزنه برداري آسيا بود.. ما از پيشكسوتان مشورت مي گيريم، درب اداره ورزش و جوانان به روي همه پيشكسوتان، ورزشكاران، اهالي رسانه، اهل قلم، مربيان باز است و از همين جا اعلام مي كنم اين آمادگي را داريم كه از آن ها مشاوره بگيريم.

كريمي در بخش تجهيزات و اماكن ورزشي شهرستان گفتند: 7 سالن ورزشي، يك استخر شنا، يك زمين چمن، داريم. متأسفانه سرانه ورزش ما كمتر از ا متر است كه با احتساب اماكن ورزشي نفت به حدود 2 متر مي رسد.

اين اماكن بايد مديريت شوند. خوشبختانه نفت اقدامات خوبي براي ورزش شهرستان انجام داده است. در نشست هايي كه با مسئولين نفت داشتيم آن ها حدود 60 درصد از فضاهاي ورزشي را در اختيار ما قرار دادند.

كريمي در ارتباط با ورزش محلات نيز گفتند: متأسفانه ورزش محلات به فراموشي سپرده شده است. ما مي خواهيم ورزش محلات را احياء كنيم  و در اين رابطه اقداماتي را انجام داده ايم. ايشان در ادامه آمار جالبي  را ارائه دادند و گفتند: در مسجدسليمان 7 باشگاه خصوصي داريم، تعداد ورزشكاران سازمان يافته در سال 90 هفت هزار نفر و سازمان نيافته 20 هزار نفر بوده است.

تعداد ورزشكاران سازمان يافته در 6 ماه اول سال 92 چهار هزار نفر و سازمان نيافته 12 هزار نفر بوده است. عليرغم اعتبارات كمي كه داشتيم 30 مقام برون مرزي در سال 91 و 92 داشته ايم.

تعداد مقام هاي تيمي در سطح استان در سال 91 چهارصد مقام در رشته هاي مختلف و 120 مقام به صورت انفرادي داشته ايم كه در همين جا از تك تك اين ورزشكاران و مربيان عزيز كه براي مسجدسليمان افتخار آفريدند كمال تشكر و سپاسگزاري را دارم. به گزارش سايت خبري باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان رييس اداره ورزش و جوانان در بخش ديگري از سخنان خود گفت:

متأسفانه در گذشته كسي در ارتباط با زير ساخت هاي ورزشي تخصصي در سطح شهرستان كاري انجام نداده و به همين دليل ورزش شهرستان به حالت سنتي راكد مانده بود. در بحث فني و ورزشي نيز بيشتر رؤساي هيئت ها در خارج از شهرستان زندگي مي كردند كه اعلام كرديم رئيس هيئت ها مي بايستي در شهرستان باشند.

مشكل ديگري كه وجود داشت اين بود كه بشتر رؤساي هيئت ها افراد غير متخصص بودند. ما امديم و  تعهد و تخصص را در اولويت قرار داديم تا از لحاظ فني ورزشي به سطحي برسيم كه ضعف مربي در شهرستان نداشته باشيم. البته در اين ميان بعضي از هيئت ها نتوانستند با ما كار كنند و اين طبيعي بود كه ما دست به تغييراتي بزنيم.

كريمي ادامه داد: يكي ديگر از مسائل مشكلات و فضاهاي محلات است. 14 هزار زمين ما در پشت ترمينال كه كاربري ورزشي هم داشت توسط زمين شهري وقت آن زمان (4 سال پيش) به مردم واگذار شده بود كه با پيگيري هاي انجام شده دستور تخريب سه تا چهار آپارتمان را توسط دادگاه گرفتيم. متأسفانه بعضي فضاهاي 8 هزار متري ما با هجوم و تصرف مردم به دو هزار متر تقليل يافت. البته خوشبختانه اداره راه و شهرسازي قول همكاري داده است. من در همين جا اعلام مي كنم هر زميني كه متعلق به اداره ورزش و جوانان باشد حتي اگر مردم متصرف شوند و زمين را به صورت كامل ساخته باشند با حكم دادگاه آن را تخريب خواهيم كرد. زمين ارتش واقع در بازار چشمه علي و زمين درگرگيري ها متعلق به اداره ورزش و جوانان است و از مردم عزيز خواهش مي كنيم به سمت زمين ها و ديگر زمين هايي كه متعلق به اداره ورزش است هجوم نياورند تا انشالله با مشكلي مواجه نگردند.

وي در ارتباط با زمين فوتبال چهاربيشه هم گفت: در بدو شروع مواجه شديم با يك زمين خشك.به نام زمين  چهاربيشه كه با پيگيري هايي كه انجام داديم مشكل آب و چمن و نگهداريش را حل كرديم. در حال حاضر اين زمين فوتبال در سطح استاندارد است. براي طرح توسعه اين زمين قول اعتبار 300 ميليوني در سال92 را گرفتيم. جواد كريمي در بخش بعدي سخنانش در ارتباط با باشگاه بدر گفت:

باشگاه بدر يكي از قديمي ترين باشگاههاي شهرستان مي باشد. با تلاش هايي كه دكتر جليلي نماينده محترم مردم و اداره ورزش و جوانان شهرستان داشته اند و مكاتبات و  جلسات فراوان با مسئولين ارتش قرار است اين باشگاه به اداره ورزش و جوانان واگذار شود كه همچنان در حال پيگير ي اين مسئله هستيم.

به گزارش سايت خبري باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان كريمي در ارتباط با احداث فضاهاي ورزشي نيز گفتند: با همكاري شهرداري قرار است زمين هاي چمن مصنوعي را در شهر ايجاد كنيم و در محلات مختلف تا پايان سال سالن هاي ورزش هاي رزمي تكميل شوند. سالن بوكس كارهاي مقدماتي اش انجام شده است. بنا داريم  فضاي ورزشي را در سطح شهرستان توسعه بدهيم. در بحث ساخت و سازها، احداث سالن ژيمناستيك، احداث ساختمان اداره ورزش و جوانان، احداث ساختمان هيئت هاي ورزشي و احداث هتل ورزش را در دستور كار داريم. همچنين در نظر داريم با احداث چند ساختمان تجاري در منطقه سي برنج و نمره يك  به در آزايي اداره كمك كنيم. در نظر داريم زمين جنب زورخانه پورياي ولي را تجاري كنيم تا منبع درآمدي باشد براي ورزش و جوانان اين شهرستان. وي گفت:

اين ها پيشنهادات و طرح هاي اداره ورزش و جوانان شهرستان است كه انشا الله مشكل اعتباري اين پروژه ها نيز برطرف شود. وي در ارتباط با باشگاه داري در شهرستان نيز گفتند: باشگاه هاي ما رسمي نيستند ساختار باشگاه ها بايد سازمان يافته باشند. ورزش مسجدسليمان بايد به صورت سازماني رشد كند. الان حدود 90 درصد باشگاه هاي ما بدون پروانه هستند. و در خصوص ورزش همگاني هم گفتند:

با تعاملي كه با شهرداري داشتيم قرار است در 16 منطقه همايش پياده روي برگزار كنيم. رييس اداره ورزش و جوانان مسجدسليمان ميزباني مسابقات كشتي كشور با حضور 32 استان، ميزباني قهرماني وزنه برداري، ميزياني مسابقات فوتبال نونهالان با 400 نونهال در قالب 28 تيم اسكيت استان، ميزباني مسابقات واليبال جام مرحوم شعبان حبيبي با حضور 16 تيم و حضور پيشكسوتان استان، نصب پروژكتورهاي استاديوم چهاربيشه،اعزام تيم واليبال جوانان، برگزاري مسابقات گلف، برگزاري 20 كلاس مربيگري براي آقايان و خانم ها تا پايان سال، افزايش تعداد غريق نجات ها به 20 نفر، فعال كردن استخر آب گرم كه باعث اشتغال حدود 18 نفر شد، را از ديگر فعاليت هاي اداره ورزش و جوانان دانست وي گفت: متأسفانه اداره ورزش و جوانان و نفت بار ورزش شهرستان را به دوش مي كشند.

عليرغم اين كه كارخانه سيمان، سد و نيروگاه و…نيز بايد براي اعتلاي ورزش شهرستان همكاري كنند. البته جناب آقاي دكتر جليلي با پتروشيمي بحث هايي را براي احداث فضاي ورزشي و يا تيم داري و اسپانسري تيم هاي ورزشي شهرستان داشته است كه اميدوارم اين اتفاق بيفتد. وي گفت:

ما به تنهايي نمي توانيم بار ورزش و مشكلات مالي را به دوش بكشيم. ما نقشه طرح جامع ورزش شهرستان را داريم آقاي جليلي با وزير قبلي نفت صحبت هايي را براي احداث ورزشگاه 20 هزار نفري در شهرستان داشته است كه اميدواريم وزير جديد نيز آن را در دستور كار خود قرار دهد. جواد كريمي در پايان اين نشست ضمن تشكر مجدد از زحمات دكتر اسماعيل جليلي نماينده پرتلاش شهرستان، حجت الاسلام اميني امام جمعه محترم، مهندس ايزد پناه فرماندار، مدير عامل شركت بهره برداري نفت و گاز، شهردار محترم و دانشگاه آزاد اسلامي مسجدسليمان و تمامي ادارات و ارگان هايي كه با اين اداره همكاري داشته اند گفت: همه با هم بايد براي رشد و توسعه ورزش در شهرستان تلاش كنيم. در پايان با لوح تقدير و هدايايي از خبرنگاران مسجدسليماني تقدير به عمل آمد.

از ميان سخنان رييس اداره ورزش و جوانان مسجدسليمان:

* ما تلاش كرديم با آموزش و پرورش تعامل خوبي داشته باشيم تا افراد مستعد شناسايي و تحويل باشگاه ها داده شوند.

* در حال حاضر يك استخر داريم اما اميدواريم استخر شركت نفت و اداره كار به بهره بر داري برسد تا كمي از مشكلات مردم برطرف شود.

* در بحث آموزش مربيگري توانستيم 15 كلاس را ظرف 9 ماه اخير برگزار كنيم.

* متاسفانه نگاه ورزش شهرستان در گذشته به نفت بوده كه بايد ورزش مسجدسليمان از اين تك قطبي بودن دربيايد.

* تلاش مي كنيم تيم فوتبال نونهالان در ليگ برتر كشور شركت كند

* در خصوص پروژه مراد آباد بنا داريم توسط شهرداري سالن هايي را در آنجا احداث كنيم.

گزارش: سحر طاهري

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=3009

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 11در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 11
  1. انصافاً جاي آجواد كريمي در انديكا خالي ست. او باعث رونق ورزش انديكا شد وتحولي را بين جوانان اين خطه ي محروم ايجاد كرد. من به نوبه خودم از ايشان تشكر مي كنم. اميدوارم هر چه سريع تر مديري توانمد براي ورزش انديكا انتخاب گردد.

  2. اقای کریمی بابت زحماتی که برای زمین چهاربیشه کشیدید ممنونیم

  3. آقاي كريمي واقعا من نمي دانستم اين همه كار در زمان شما شده. اي كاش مسابقات باشگاهي مثل دهه 60 در مسجدسليمان با همان شور و حال گذشته برقرار بشه. زماني كه تيم نفتوت يا دارايي و يا استقلال و مشعل بازي داشتن چقدر استاديوم شلوغ مي شد. يادش بخير اون روزها..ياد علي اضغر جمالي، برادراي كبيريان،صيدال سرقلي، برادران منجزي بخير… موفق باشيد.

  4. آقاي كريمي لطفاً در ارتباط با عزل محمد لرستاني و انتخاب قاسمي به عنوان رييس هيئت فوتبال توضيح دهيد.

  5. سلام خسته نباشید.
    خواستم بابت راه اندازی استخر تشکر کنم.انشالله مثل گذشته با تعطیلی مواجه نشه

  6. خسته نباشید.انتظار و حق مردم شهر ما بیش از این است.اشاره کردید ورزش محلات!مگر نباید امکانات باشد؟من ساکن بازارچشمه علی هستم 2 باشگاه در محله ماست که هر دو تعطیل شدند یکی باشگاه بدر یکی باشگاه پرسپولیس.پس من جوان کجا ورزش کنم؟چه کسی پیگیرموضوع می شود به عقیده من مسله باشگاه بدر را باید از طریق رهبری پیگیر شد حتمارسیدگی میشود

  7. به اعتقاد من یک مدیر موفق باید علاوه بر برنامه داشتن اجرا هم کند.نداشتن بودجه خیلی منطقی نمی رسد.اخه مدیر موفق باید بتوادن بودجه لازم را از طریق نماینده کسب کند.
    موفق باشید

  8. از تلاش هاي شما سپاسگزاريم. آقاي كريمي اما قبول داشته باشيد ورزش در محلات تا اين لحظه در حد صفر بوده است. حتي همون زمين هاي خاكي كه در گذشته بچه ها با توپ پلاستيكي بازي مي كردند ديگر وجود ندارد .خيلي با تصرفات قانوني آنجا را تبديل به مسكوني كردند و الان ميبينيد بچه ها در محلات مختلف از جاده ماشين رو براي گل كوچك استفاده مي كنند كه اين بسيار خطرناك است. زمين فوتبال ارتش رو هم كه مي بينيد دارند متصرف مي شوند… اميدواريم با تلاش هاي شما و همت مسئولين چاره اي انديشيده شود… سپاسگزارم.

  9. باید به اطلاع عزیزان برسانم اقای کریمی دانشجوی ترم یک کارشناسی ارشد دانشگاه شوشتر میباشند وتا الان هم کار خاصی در تربیت بدنی انجام ندادند نمونه بارز ان هم آلودگی بسیار بالای آب استخر آزادی میباشد که اگر تهدیدات بعضی از اولیای دانش آموزانی که در این استخر آموزش میبینند واز مسئولین شهرستان نیز هستند نبود آب استخر هم عوض نمیشد

  10. با سلام وادب محضر همشهریان عزیز:جا دارد ابتدا از زحمات بی شائبه والبته با برنامه جناب آقای کریمی قدردانی کنم انصافاً ایشان بعد از تحرک اساسی که در ورزش اندیکا بوجود آورد بعد از حضور در مسجدسلیمان با تجارب ارزشمندی که در اختیار داشت عاشقانه تمام وقت خود را مصروف بهبود ورزش مسجدسلیمان نموده جا دارد ایشان همچنان به اندیکا نیز نگاهی داشته باشد تا حداقل زحمات خودش به نتایج بهتری برسد.

  11. ای بابا همه اش که قراره و قراره ، همه اش قول آینده و… قراره شهرداری اینکار را انجام بدهد و قراره شورای شهر فلان جا آنکار را بکند. همه اش وعده و وعید به آینده، بخاطر همین است که ورزش مسجسلیمان هنوز هم حرفی برای گفتن ندارد…

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.