• امروز : شنبه, ۲۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 11 May - 2024
کل اخبار 11792اخبار امروز : 2
1

سخني با اعضاي شوراي شهر مسجدسليمان: باز بحران با ترانه/ حواستان باشد تركش اختلافات و تصميمات اشتباه گريبان دكتر جليلي را نگيرد

  • کد خبر : 2930
  • ۰۱ مهر ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۵

عدم موفقیت شما اعضای اکثریت قومی شورا باعث بروز مشکلات قومی و طایفه ای در شهرستان خواهد شد. از طرفی ترکش های مخرب آن توسط خرده گیران متوجه و گریبان خادم و وکیل محترم مردم در مجلس شورای اسلامی را خواهد گرفت و زحمات مفید این بزرگوار هم تحت الشعاع قرار خواهد گرفت. باشگاه روزنامه […]

عدم موفقیت شما اعضای اکثریت قومی شورا باعث بروز مشکلات قومی و طایفه ای در شهرستان خواهد شد. از طرفی ترکش های مخرب آن توسط خرده گیران متوجه و گریبان خادم و وکیل محترم مردم در مجلس شورای اسلامی را خواهد گرفت و زحمات مفید این بزرگوار هم تحت الشعاع قرار خواهد گرفت.

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان- انتخابات شوراهای شهر و روستا، با هر فراز و فرودی که داشت همزمان با انتخابات ریاست جمهوری در کشور برگزار گردید. اگرچه همزمانی دو انتخاب بر جذبه و استقبال مردم در مشارکت تأثیر به سزایی داشت و همان گونه که رهبر فرزانه انقلاب اعلام فرمودند مشارکت در یک حماسه سیاسی بوده که مورد استقبال و پذیرش مردم در ندای به رهبری بود بالاخره با این شور و شوق و استقبال مردم در این رفراندم ها و حضورها در مناسبت های گوناگون جز یک تش مردم چیزی ندیدند. مسئولین بعضاً یادشان می رود این مردم همان ولی نعمت هاي ما هستند. و اگر انتقادی هم از آن ها بشود او را کافر مي خوانند.

آن ها فكر مي كنند مردم سالاری یعنی حمایت و حضور چشم و گوش بسته از کارگزاران . به هر حال با اصراف هزارها تن کاغذ و حیف و میل منابع مالی ظرف چند روز و زحمت بسیار برای خادمین تنظیفات شهرداری ها، همین اقایان مدتی بعد و به خيال خودشان ارباب می شوند و نپرداختن حقوق و مزایای كاركنان خدوم شهرداري به دلیل نبود بودجه و… اما راستی تا کنون دیده اید حقوق اعضای شورا های شهر  يك روز به تعويق بيفتد؟

انتخابات چهارم شوراها در مسجدسلیمان هم با همه فراز و فرودها و اشک ها و لبخندها گذ شت.  این بار عاقلانه تر و بهتر و کاندیداها به حق و مقدار خود قانع تر. این بار عدم موفقیت و کسب آراء را به گردن تقلب در انتخابات و این که من در آمده بودم و حق مرا خوردند و ادعاهای عصر حجری و کلیشه ای تقریباً کنار گذاشته شد و به شکست خود و عدم احراز حداکثر آراء بسنده کرده و کمتر دیده شد لاف محبوبیت زده شود و بحمدالله ختم به خیر شد. خجل آن هایی که در این مشارکت مردمی که سرنوشت خود و مردم خود را رقم می زد مشارکت نکرده و بی تفاوت بودند.

به هرحال 11 ستاره از خیل بسیار کاندیداتورهای مصمم به سازندگی شهرستان ما پا به عرصه خدمت در شورای شهرمان گذاشتند. در دوره چهارم هیئت اجرایی 85 نفر را به دلیل گزینه محل تولد مسجدسلیمان، بدون توجه به محل زندگی و کار و مشغله تأیید کرده و در معرض آراء مردمی قرار دادند که به تصمیم آنان اعتماد کرده بودند، افرادی که خود در بنر 100 متری به مردم اعلام داشتند من مدیر پروژه های عمرانی بوشهرم، یا من مسئول فلان پروژه های استانی هستم و یا من در فلان شهرستان مسولیت دارم.

باید پرسید تجربه اعضای شورای قبل و درس های گذشته را عبرت و چراغ راهنمای تصمیمات دوره چهارم قرار ندادید چرا؟ خلاصه با تمام بریز و بپاش ها و مینی بوس های خط اندیکا و توزیع کارت شارژ ها و انباشت شهر از کاغذ و افزودن زحمات کارگران زحمت کش شهرداری بالاخره 11 نفر به مردم معرفی شدند که از چند جنبه بایستی مورد بررسی و ارزیابی قرار گیرد…

ضمن این که در تأیید صلاحیت اجتماعی منتخبین این دوره شورا بعضا رعایت چند مورد نشده باید گفت در دوره قبل دوره سوم شورا شروع رؤیایی خوبی داشت و الحق والانصاف با دیدگاه سازندگی و خدمت کمر همت بسته بودند ولی در ادامه از گلوی هم پایین نرفتند و حب و بغض ها و منیت ها موجب تفرقه و جدایی بین آنها و بروز مشکلات شد ولی در باره این شورا باید ضمن بازگویی بعضی موارد هشدار هم داد البته ابتدا شاید قضاوت زود باشد ولی باید گفت سالی که نکوست از بهارش پیداست زیرا اعضای محترم شورای دوره چهارم در یک نشست زیر زمینی قبل از تحلیف انتخاباتی انجام دادند که بعد آن رأي ها مقبول واقع نشد و… شايد مشكل از همين جا آغاز شده باشد.كه این نشان از عدم همسویی و اتفاق نظر و وحدت رویه دارد…

چه کسی و در کدام دستور العمل آمده که انتخاب شورای جدید یعنی تعویض شهردار ؟! انتخاب شهردار حق مسلم شوراهاست و بایستی در صورت ضعف، شورا وارد عمل شوند. اعضای محترم شورا که در جریان عملکرد شهرداری نبودند به جرئت می توان قسم خورد چنین ادعایی را به جز یکی از اعضا جدید و دو نفر از اعضای قبلی داشته باشند. بی انصافی ست مسائل و مشکلات شهرداری در هر شهرستان خصوصاً شهرداری های زیر 200 هزار نفر آن هم شهر فقیر و مردم یارانه بگیر مسجد سلیمان بسیار بسیار زیاد است.

شنیده شده بعضي از منتخبین شورا بعد از انتخاب، در محافل برای شهردار و خط و نشان می کشیدند و درست بعد از تحليف بسيار ناشیانه شهردار را عزل کردند و سرپرست انتخاب کردند. به سرپرست هم فرمایشاتی داشتند که نشان از ضعف عمیق در:

1-تصمیم گیری 2- بی اطلاعی از دپارتمان قانون خدمات کشوری داشت.

اگر چه این قانون مستقیماً بر عزل و نصب شهرداری ها دخالت ندارد ولی بایستی در چهارچوب نظام اداری به آن عمل نمایند. بدین شکل که در صورت غیبت، فوت، مریضی و استعفا می توان تا تعیین تکلیف و جلوگیری از رکود انجام امور سرپرستی را انتخاب کرد نه این که شهر داری که داشت به وظایفش عمل می کرد را با اين عجله روانه منزل کرده تا شاید در آینده با هم به اجماع برسند یا نرسند و.شهر داری را انتخاب نمایند و بر سر کار آورند.

راه درست این بود که آقایان گزارشی از عملکرد شهردار و بررسی عملکرد و باز بینی مشکلات و موانع سد راه و در جریان کارهای شهرداری قرار می گرفتند و با آشنایی کامل از روند امور و خدمات شهرداری در صورت مشاهده و بررسی نقاط ضعف و قدرت و رسیدن به ضعف مدیریت شهردار تصمیم به انتخاب شهرداری قوی تر و توانمند تر که بتواند با اهداف و پروژه های پیشنهادی اعضای شورا همگام و همسو باشد بگيرند.

همه می دانند انتخاب شهردار حق شوراهاست. باید با تامل، درنگ و دور اندیشی شرايط را بررسی و در فرصت با اجماع و همدلی و با قول حمایت بی چون و چرا، شهرداری به مراتب قوی تر و کارآمدتر را انتخاي مي نمودند.در هيچ كجا دلیلی برای تعویض شهرداری که طرح و برنامه دارد وجود ندارد.

ممکن بوده تصمیمات اعضای شورای قبل مانع و دست و پاگیر او شده بود و با شورای فعلی راحت تر کار کند. شهرداری که تاحدودی با توجه به مشکلات بودجه ای فعالیت های چشمگیری را داشته است.

بنده قلباً ارادت خاص به تك تك انعضاي محترم شوراي شهر داشته و دارم و باید گفت دو تن از اصلح ترین و بی حاشیه ترین اعضاي دوره سوم با کوله باری از تجربه را از دوره پیشین دارند اما باید گفت: بدون شك شورا شروع بدی داشته ست.

همان گونه که در پایتخت دیدیم عملکرد شهردار تهران مورد قبول و وثوق اعضای محترم شورای شهر تهران قرارگرفت و قالیباف بر مسند شهرداری ابقا شد چرا كه عملكرد او به نوعي بود كه دلیلی برای تعویض وی نداشتند.

در تعجبم که تجربیات دو تن از اعضای ابقایی شورا برای جمع حاضر راهنما نبوده و یا شاید به آن اعتنایی نشده است. البته مردم یقین داشته باشند در این دوره اعضاي شورا بچه های مخلص و بی الایشی هستند که از دامان پاک خانواده های به مراتب شرافتمند و پاک نهاد آمده اند که مخلصانه قدم برای خدمت به مردم خود نهاده اند و قصد انجام کار سیاسی و سیاسی کاری ندارند. انسان هاي فرهنگی مخلصی که در رأس شورا قرار گرفته و کارنامه عملی خوب دوتن از ادوار پیشین حاضر در این دوره و منتخبین دیگر که اغلب مورد وثوق و احترام جامعه علمی و اجتماعی و شهره اخلاق مردمی هستند و بعید می دانم در ادامه به تله کارهای سیاسی گرفتار آیند…

تصور نشود من به طرفداری از ملایی برخاسته ام. من مي گويم می شد تا اجماع و بررسی گزینه های مورد نظر برای شهرداری از این ثروت سود برد که متأسفانه دور اندیشی نشد. در نظر داشته باشيم این شهردار در بدترین شرایط بحران کشور در زمان شديدترين تحریم ها و مشکلات مالی سکان هدايت شهرداری فقیر مسجد سلیمان را بر عهده گرفت و حداقل پرسنل شهرداری معوقه حقوقی نداشتند.

عزیزان شورا، شهرداری مسجد سلیمان برای برون رفت از منشكلات به عزم ملی و اعتبارات ملی نیازمند است، مشکل، مدیریت شهری نیست بچه های ما همان سنگرداران جبهه های نبرد دوشی یند و لیاقت اداره هر مسندی را دارند. در شهرهای عقب افتاده تر از خودمان دنبال نور چشمی و سفارشی ها نباشيم. به ياد داشته باشيم چشم ها را بشویید بچه های خودمان سفره مان را بهتر جمع می کنند.

مهم ترین و خطر آفرین ترین مطلب که موجب هشدار است موضوع ورود به جرگه سیاسی و سیاسی کاری و موفقیت و عدم موفقیت شما اعضای شورای چهارم است که تعداد حائز اکثریت قومی جلیلی القدر و محترمی را دارند آن موقع که طایفه خوش دل و عاطفی و مهربان را اجبار به طرفداری از خود و ترغیب و تشویق ناسیونالیستی و قوم گرایی می کردید بایستی خیلی هشیار و بیدار باشید که عواقب مخرب و سویی را به همراه نیاورد.

عدم موفقیت شما اعضای اکثریت قومی شورا باعث بروز مشکلات قومی و طایفه ای در شهرستان خواهد شد. از طرفی ترکش های مخرب آن توسط خرده گیران متوجه و گریبان خادم و وکیل محترم مردم در مجلس شورای اسلامی را خواهد گرفت و زحمات مفید این بزرگوار هم تحت الشعاع قرار خواهد گرفت.

 پس بايد هوشیار بود. روی دیگر سکه نگرشی خوش بینانه به اختلاف نظرهای اعضای محترم شورای چهارم است که می تواند ناشی از عمق درجه تخلص و حسن نیت برگرفته از نبوغ و آگاهی سرشار از انگیزه عشق و علاقه مردمی باشد که بعضاً نظر خود را برای بهبود راه درست تر می دانند و در تقابل با هم ایجاد تنش و نا هماهنگی می شود ولی مي بایست آرام و با درایت و احترام متقابل این امانت مردمی را به سر منزل مقصود برسانند.

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=2930

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 3در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 3
  1. خسته نباشيد .به نظر من از مقالات افراد بي طرف استفاده كنيد

  2. با سلام و تشکر از مطالب زیبای شما جناب خسروی .

  3. باز خدا اموات شما را بیامرزاد که دکتر جلیلی را مقصر ندانستی

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.