• امروز : شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
کل اخبار 11779اخبار امروز : 0
3

گزارش باشگاه روزنامه نگاران از دومین همایش چوب بازی در شهرستان مسجدسلیمان + تصاویر

  • کد خبر : 26993
  • ۱۲ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۶

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان- دومین دوره مسابقات چوب بازی قهرمانی کشور با حضور ۱۰۰ ورزشکار از استان های مختلف کشور در مسجدسلیمان برگزار شد. به گزارش سایت خبری باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان اسدی دبیر این جشنواره در گفتگو با سایت خبری باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان هدف از برگزاری این مسابقات را رسمیت بخشیدن به این […]

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان- دومین دوره مسابقات چوب بازی قهرمانی کشور با حضور ۱۰۰ ورزشکار از استان های مختلف کشور در مسجدسلیمان برگزار شد. به گزارش سایت خبری باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان اسدی دبیر این جشنواره در گفتگو با سایت خبری باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان هدف از برگزاری این مسابقات را رسمیت بخشیدن به این ورزش بومی محلی عنوان کرد و گفت: در تلاش هستیم این ورزش را به ثبت ملی برسانیم. وی گفت: این مسابقات با همکاری شهرداری و اداره ورزش و جوانان مسجدسلیمان همچنین موسسه عصر نوین به عنوان مجری کار برگزار گردید.

در پایان این مسابقات افشین محمدی، علی حاتمی و موسی قبادی هر سه از مسجدسلیمان رتبه های اول تا سوم این مسابقات را به دست آوردند و جوایز خود را از برگزار کنندگان این مسابقه که یک دست لباس کامل بختیاری بود دریافت کردند. در این مشایقات نفراتی از استان های خوزستان، کرج، چهارمحال و بختیاری، اصفهان، شیراز و تهران حضور داشتند.

لازم به ذکر است چوب بازی یک ورزش قدیمی و کهن بین اقوام ایرانی به ویژه قوم لر است که از دیرباز و به شکل های متفاوت در جشن ها و برای افزایش آمادگی و قدرت بدنی انجام می شد. ابزار چوب بازی یک عدد چوب بلند ۲ یا ۳ متری و یک چوب کوتاه و نازک تر است و ورزشکاران با نوای حماسی ساز و دهل به صورت دو نفره یا تیمی این بازی را برگزار می کنند.

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=26993

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.