• امروز : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل اخبار 11717اخبار امروز : 1
2

گردشگری لالی نیازمند توجه بیشتر / ظلمی که بر طبیعت و چهره ی آبشارهای آرپناه شده است

  • کد خبر : 26971
  • ۱۰ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۹

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان/ ابراهیم پرویزی بابادی: لالی یا دشت لالی نیاز به معرفی ندارد، خیلی ها از سرسبزی و زیبایی این شهر شنیده اند، شهری که نامش یادآور گل و لاله های بهاری است. شهری که با زیبایی خدادادی منحصر به فردی که دارد همانند نگینی در میان رشته کوههای سربه فلک کشیده ی […]

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان/ ابراهیم پرویزی بابادی: لالی یا دشت لالی نیاز به معرفی ندارد، خیلی ها از سرسبزی و زیبایی این شهر شنیده اند، شهری که نامش یادآور گل و لاله های بهاری است. شهری که با زیبایی خدادادی منحصر به فردی که دارد همانند نگینی در میان رشته کوههای سربه فلک کشیده ی زاگرس می درخشد. لالی به واسطه قرارگرفتن در شمال استان خوزستان از آب و هوای مطبوع و از طبیعت دلپذیری برخوردار است که این زیبایی در کنار مردمان با صفا و فرهنگ غنی بختیاری ارزشی دو چندان به خود گرفته است.

طبیعت دلنواز و مثال زدنی این شهر هر ساله خصوصاً در فصل بهار با سیل عظیمی از گردشگران از سرتاسر ایران مواجه می گردد. مکان هایی همچون دریاچه سد گتوند، حاشیه ها و سواحل آب شور، چم آب شور (چم برکه)، تراز، غار پبده‌‌، آبشار های آرپناه، باغ های متعدد، مکان های مذهبی ازجمله  بابا روزبهان و شاه ابوالقاسم و… در این شهرستان وجود دارد که وجود هر کدام از این مکان ها برای صنعت گردشگری یک شهر کافی است. اما در کمال تعجب ازدیاد آن ها باعث فراموشی و هر کدام به نوعی مورد غفلت و بی مهری مسئولین قرار گرفته است.

نام گردشگری به میان آمد و حیف است از ظلمی که بر طبیعت و چهره ی آبشارهای آرپناه آمده است سخن نگفت، مکانی زیبا، دلنشین و با طراوت که ارزش ۴۵ کیلومتر مسیر جاده ای ناهموار و صعب العبور و تنگ و باریک را دارد که متاسفانه دل هر رهگذر و گردشگری را به درد می آورد. از کیفیت بد جاده مواصلاتی و عدم نصب تابلو در طول مسیر که بگذریم، از معماری که چهره این مکان را به نحو غایت دفرمه کرده است نمی توان به سادگی گذشت.

نصب پل فلزی بدقواره درست در دهانه آبشار و همچنین ساخت سرویس بهداشتی در دهانه پل، به طوری که حتی گرفتن یک عکس یادگاری در این طبیعت بکر، که در آن خبری از پل بدقواره و سرویس بهداشتی نباشد کاری است بس دشوار. این که مهندس طرح مذکور در موقع احداث و جانمایی چگونه می اندیشیده است آدم را به یاد ضرب المثل  “خودگویی و خود خندی، عجب مرد هنرمندی” می اندازد. ارایه راهکار مناسب جهت توزیع و فروش صنایع دستی و محصولات محلی، ترویج فرهنگ گردشگری، تبلیغات مکان های گردشگری در رسانه های ارتباط جمعی سمعی و بصری و نوشتاری و شبکه های اجتماعی و خلق ایده های نو، خلق مکان های جدید، به خدمت گرفتن استعدادها و افراد نخبه در این مقوله، ایجاد امکانات آسایشی و رفاهی از وظایف یک ارگان وابسته به صنعت گردشگری است، خواسته ای از طرف مردم و گردشگران‌ و طبیعت دوستان که به نظر نمی رسد حالا حالا ها جامه ی عمل بخود بپوشد…

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=26971

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.