• امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
کل اخبار 11770اخبار امروز : 0
0

در آستانه انتخاب شهردار مسجدسليمان/ يك شهردار خوب چه خصوصياتي بايد داشته باشد؟

  • کد خبر : 2640
  • ۲۲ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۸

ویژگی های یک شهردار خوب دانایی، آگاهی، هوشمندی، توانایی، داشتن قابلیت، تخصص، تدین و نگاه درست به مشکلات است. باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان/ سعيد مرادي: با پايان يافتن بررسي برنامه هاي گزينه هاي شهرداري مسجدسليمان توسط اعضاي محترم شوراي شهر مسجدسليمان به احتمال زياد امشب 22/6/92 دو گزينه نهايي از ميان 9 كانديدا مشخص و […]

ویژگی های یک شهردار خوب دانایی، آگاهی، هوشمندی، توانایی، داشتن قابلیت، تخصص، تدین و نگاه درست به مشکلات است.

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان/ سعيد مرادي: با پايان يافتن بررسي برنامه هاي گزينه هاي شهرداري مسجدسليمان توسط اعضاي محترم شوراي شهر مسجدسليمان به احتمال زياد امشب 22/6/92 دو گزينه نهايي از ميان 9 كانديدا مشخص و طي دو سه روز آينده شهردار مسجدسليمان انتخاب و معرفي خواهد شد. بي شك مردم مسجدسليمان منتظر رأي اعضاي شوراي شهر و دومين انتخاب مهمي ست (پس از انتخاب رييس شورا ) كه خواهند داشت. انتخاب شهردار به نوعي عيار شورا را نيز مشخص خواهد كرد. يكي از شاخصه هايي كه اعضاي شورا براي انتخاب شهردار بايد در نظر بگيرند اين است كه شهردار منتخب می بايست به مديريت شهروند محور باور داشته باشد و سازمان اداره شهردارى را با اين باور ساماندهى كند. بنابراين بايد بتواند به سهولت با مردم ارتباط برقرار كند نه به گونه اى عوام فريبانه. می بايست با سازماندهى مناسب، امكان آگاهى از نظريات و ديدگاه هاى واقعى مردم فراهم گردد و شهر در چارچوب خواسته هاى مردم مديريت شود.

شهرداران موفق را می توان از لحاظ مشخصات فردی و حرفه ای به چند دسته تقسیم کرد. بعضی از آن ها بیشتر به روند کار و خدماتی که در روند اجرای طرح ها ارائه می شوند، اهمیت می دهند و برخی دیگر بیشتر به نتیجه کار و پیامد های اجتماعی، سیاسی و مدیریتی طرح هایشان اهمیت می دهند که هر کدام از این مشخصات می تواند باعث موفقیت یک شهردار شود. اعضاي محترم شوراي شهر قطعاً مي دانند شهرداری یک نهاد بسیار مهم و تاثیرگذار در اداره شهر است و وظیفه شهرداری تنها یک وظیفه خدماتی و عمرانی نیست بلکه شهرداری یک نهاد اثرگذار است که تمام فرایندها و تعاملات اجتماعی یک شهر را در بر می گیرد.

ویژگی های یک شهردار خوب دانایی، آگاهی، هوشمندی، توانایی، داشتن قابلیت، تخصص، تدین و نگاه درست به مشکلات است. از ديگر ویژگی هاي يك شهردار خوب فرهنگی بودن اوست. شهرداری با ایجاد فرهنگسراهای مختلف و ایجاد تاسیسات و امکانات در محل های تجمع مردم می تواند بزرگ ترین بستر ساز فعالیت های فرهنگی باشد و این در صورتی محقق می شود که شهردار علاوه بر نگاه عمراني نگاه فرهنگي هم داشته باشد.

مدیریت شهرداری یک مدیریت خاص، متفاوت، پیچیده و چند بعدی می باشد شهردار باید تعاملات اجتماعی با بخش های جامعه را بداند، با مبانی اعتقادی و ایدئولوزی و اداری آشنا باشد و مؤلفه های اقتصادی را هم رعایت کند.

مدیریت یکی از ویژگی های کاملا لازم برای شهردار است و شهرداری چون از اعتبارات دولتی به طور مستقیم بهره مند نمی شود و بخش زیادی از بودجه شهرداری از طریق کمک های مردم حاصل می شود لذا شهردار باید افکار اقتصادی داشته باشد و بتواند با دستگاههای اجرایی ارتباط داشته باشد. به هر حال مردم مسجدسليمان منتظر مي مانند تا ببينند شهردار منتخب شوراي شهر چنين شرايط و خصوصياتي را دارد يا خير…

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=2640

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 8در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 8
  1. سلام.جالب بود کاش اجرا شود.
    سایت بسیار پر باری دارید.انشالله موفق باشید

  2. به نظر من این شهر به یک شهردار اجرایی احتیاج دارد. شهرداري که بتواند شهر را متحول كند.

  3. آقاي مرادي تشكر مي كنم از پيگيري هايتان در رابطه با مسائل شهر. واقعيت اين است كه خبرهاي ناخوش آيندي در رابطه با انتخاب شهردار به گوش مي رسد. البته من معتقدم نبايد زود قضاوت كرد بايد نشست ديد آيا انچه مردم مي گويند درست است يا نه. اميدوارم شوراي شهر با انتخاي هوشمندانه اشان اعتماد مردم را به خود جلب كنن..

  4. با دید خوب می شه بهتر دید.ما چند سال تحول ندیدیم از این به بعد هم شاید نخواهیم دید.
    ولی چشم ها را باید شست جور دیگر باید دید
    اگه هر شهروند خودش جلو در خونش را اسفالت یا سیمان کنه بعد هم همه پول بذارن روی هم جاده را اسفالت کنیم خودمون شهردار خودمون می شیم.!
    جور دیگر هم می بینیم

  5. شهردار از همان اول دو گزینه داشت صالحی و کیانی زاده و بقیه بازیچه بودن.کیانی زاده که شهردار نیست سید رسول صالحی هم عملکرد ضعیفش معلومه.متاسفم برای شورای شهرم.تا کی میخواهید شعار دهید

  6. سلام..مايل به همكارى افتخارى هستم..خبرهاى داغى هم از هنديجان دارم..چه كار بايد كنم؟ ممنون

  7. با سلام. لطفا با اين شماره تماس بگيريد 09163810031

  8. سلام بر شما .. و درود بر برادر بزرگوارم استاد سعيد مرادي كه دلسوز و با شهامت اما فروتن، پيگير و مصمم بر رفع موانع پيشرفت و توسعهء شهر خود بوده كه آرزوى سربلندى همنوعان به خصوص همشهريان لايق و نامىاش در كردار پسنديده به راحتى قابل درك است…موفقيتش آرزوست.پيروز باشيد..كوچك شما آباد.

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.