• امروز : چهارشنبه, ۱۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 8 May - 2024
کل اخبار 11787اخبار امروز : 1
0

دو ماموریت وزیر جدید آموزش و پرورش

  • کد خبر : 24434
  • ۱۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۲

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان/ محمدرضا مکوندی: بالاخره فانی علیرغم میل قلبی خود با وزرات آموزش و پرورش وداع کرد در حالی که دوره سه ساله مدیریت ایشان در حوزه های مختلف با شاخص خاصی همراه نبوده و وضعیت معیشتی معلمان همچنان با مشکلات عدیده و نیز حوزه تعلیم و تربیت برژاشنه آشیل سابق چرخید و […]

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان/ محمدرضا مکوندی: بالاخره فانی علیرغم میل قلبی خود با وزرات آموزش و پرورش وداع کرد در حالی که دوره سه ساله مدیریت ایشان در حوزه های مختلف با شاخص خاصی همراه نبوده و وضعیت معیشتی معلمان همچنان با مشکلات عدیده و نیز حوزه تعلیم و تربیت برژاشنه آشیل سابق چرخید و وی نتوانست رضایت معلمان و خانواده ها را ازرهگذر مدیریت خود کسب نماید. حیف و میل هزاران میلیاردی سپرده های معلمان در صندوق ذخیره فرهنگیان بعنوان صندوق ثروتمندی که می توانست در صورت اعمال مدیریت صحیح ژشتیبان رفاهی خوبی برای معلمان باشد و البته اینگونه نشد؛ دردوران مدیریت ایشان اتفاق افتاد.دولت بزودی وزیر جدید آموزش وپرورش را معرفی می کند. صرف نظر از شخصیت حقیقی و حقوقی وزیر جدید که قطعا می بایست با توان مدیریتی بالا برای اعمال مدیریت جامع و فراگیر براین وزارت خانه عریض واز مشکلات نظام تعلیم و تربیت نیز آگاهی کامل داشته باشد و بتواند با یک مدیریت مشارکتی عرصه را برای ایجاد انگیزش های شغلی معلمان وپویایی نظام تعلیم و تربیت فر اهم نماید.پیگیری دو ماموریت مهم برای وزیر جدید آموزش و پرورش انتظاردر راستای تحول و ایجاد پویایی دراین وزرات خانه عریض و طویل انتظار می رود: اول:ترمیم معیشت معلمان: وجود مشکلات عدیده معیشتی هرگونه انگیزه های شغلی را در معلمان ضعیف نموده است در حالی که طبق آمار رسمی کسانی که کمتر از ۳ میلیون تومان دریافت نمایند زیر خط فقر محسوب می شوند با این اوصاف بخش کثیری از معلمان بخاطر دریافتی های زیر شاخص های خط فقر و عدم توانایی درتامین معیشت و هزینه های زندگی خود با مشکلات فراوانی و نداشتن انگیزه های شغلی مواجه هستند. این درحالی است که معوقات فراوانی از معلمان دراین سالها پرداخت نشده است و سرانه مدارس برغم مشکلات عدیده هزینه ای آموزشگاهها بدون افزایش و قطره چکانی پرداخت و درحقیقت برای جذب اعتبارات از دولت در سالهای حضور فانی اراده ای وجود نداشته است.درحالی که وزرات آموزش وپرورش می بایست اولویت نخست دولت باشد و با تحول در آموزش وپرورش امکان تحول در توسعه کشور میسر خواهدشد. دوم: تقویت فرهنگ مدرسه محوری: وزارت آموزش و پرورش در بخش بورو کراسی اداری نیاز به رو غنکاری جدی دارد!! سیاست های متمرکز گرایانه در این وزرات خانه؛دستورالعمل های متعدد و بخشنامه های مستمر امکان هرگونه ابتکار عمل را از مدیران مدارس سلب کرده است در حوزه مدرسه محوری وزیر جدید آموزش و پرورش می بایست سیاست تفویض اختیارات بیشتر به مدیران مدارس را در بخش های مختلف تقویت و انحصارگری نواحی و ادارات آموزش و پرورش به جای تصدی گری و تمرکز اداری امور به سمت نظارت سوق داده شوند.تقویت فرهنگ مدرسه محوری موجب مشارکت والدین با تخصص های مختلف ؛ ایجاد رغبت درمعلمان برای عرضه ایده ها و طرحها و افزایش انگیزه ها درمدیران مدارس در اداره بهتر مدرسه خواهدشد و با حمایت های مالی و اداری آموزش و پرورش موجب رشد و ویایی و ایجاد رقابت در بین مدارس خواهد شد.

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=24434

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 1
  1. اخباری که در دنیای مجازی و سایت های مختلف در ارتباط با نظام آموزشی کشورهای موفق دیده و خوانده میگردند همگی دال بر این موضوع دارند که اهمیت دادن فوق العاده به کارکنان فرهنگی و سیستم آموزش باعث و بانی پیشرفت جامعه در تمامی  زمینه های ارزشمند گردیده بدون شک تا نگرش دولت به این مجموعه تغییر نکند شاهد تحول در جامعه نخواهیم بود . امیدواریم این موضوع از حالت شعارگونه خارج گردد ( متاسفانه در آستانه هر انتخاب دولت و ریاست جمهوری شاهد پرداختن به این بحث بوده ایم ) در پایان از جناب محمد رضا مکوندی بابت پرداختن به این مهم تشکر میکنم . 

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.