• امروز : یکشنبه, ۲۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 12 May - 2024
کل اخبار 11792اخبار امروز : 0
1

معاون آموزشی دانشگاه خبر داد:
توسعه رشته‌های دانشگاه آزاد مسجدسلیمان در راستای تقویت ارتباط با صنعت

  • کد خبر : 24264
  • ۲۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۴

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان- معاون آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی مسجدسلیمان با بیان این‌که افزایش رشته‌های موجود در دانشگاه متناسب با نیاز جامعه و منطقه در برنامه قرار دارد، گفت: در حال حاضر فرآیند افزودن 6 رشته جدید در مقاطع کارشناسی‌ارشد و دکتری در حال انجام است. دکتر محمدحسین محبی نورالدین‌وند اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی […]

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان- معاون آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی مسجدسلیمان با بیان این‌که افزایش رشته‌های موجود در دانشگاه متناسب با نیاز جامعه و منطقه در برنامه قرار دارد، گفت: در حال حاضر فرآیند افزودن 6 رشته جدید در مقاطع کارشناسی‌ارشد و دکتری در حال انجام است.

دکتر محمدحسین محبی نورالدین‌وند اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد مسجدسلیمان از جمله واحدهای دانشگاهی باسابقه و موفق در استان است که از سال 1366 راه‌اندازی شد و تاکنون بیش از 23 هزار نفر از این دانشگاه فارغ‌التحصیل شده‌اند.

وی با بیان این‌که هم‌اکنون چهار هزار و 500 دانشجو در دانشگاه مشغول به تحصیل هستند، افزود: در حال حاضر 65 رشته در مقاطع مختلف کاردانی تا دکترای تخصصی شامل 18 رشته کاردانی، 33 رشته کارشناسی، 10 رشته کارشناسی ارشد و سه رشته دکتری تخصصی در دانشگاه وجود دارد که برخی از آن‌ها، رشته‌های مطرح یا کم‌نظیر در سطح استان هستند.

معاون آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی مسجدسلیمان با اشاره به اهمیت ارتباط دانشگاه با جامعه و صنعت، تصریح کرد: با توجه به پتانسیل‌های بالای شهرستان مسجدسلیمان در بخش صنایع نفت، گاز، پتروشیمی، آلومینیوم و نیروگاه‌های برق‌آبی و از سوی دیگر با توجه به تلاش مسئولان برای توسعه این شهرستان با توجه به چشم‌انداز ترسیم‌شده، دانشگاه مصمم است که با راه‌اندازی رشته‌های نوین و افزایش ارتباط با صنعت نقش مؤثری در این راستا ایفا کند.

محبی نورالدین‌وند تصریح کرد: درصدد توسعه رشته‌های دانشگاه متناسب با رشد و ارتقاء اعضای هیأت‌علمی به‌ویژه در بخش تحصیلات تکمیلی، رشته‌های پیراپزشکی و سایر رشته‌های نوین و بین‌رشته‌ای هستیم که از آن‌جمله می‌توان به رشته‌های مهندسی نفت، زمین‌شناسی نفت و مدیریت صنعتی در مقطع کارشناسی ارشد و علوم آزمایشگاهی، مدیریت صنعتی و مهندسی صنایع در مقطع دکتری اشاره کرد.

وی ادامه داد: درخواست خود را برای ایجاد این رشته‌ها ارائه کرده‌ایم و فرآیند افزودن این رشته‌ها هم‌اکنون در حال انجام است. این درخواست در استان تأیید شده و در حال رفع ایرادات موجود مانند جذب هیأت‌علمی متناسب هستیم.

معاون آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی مسجدسلیمان بالابردن کیفیت آموزشی را از جمله اهداف اصلی این دانشگاه عنوان کرد و گفت: افزایش تعداد رشته‌ها متناسب با ظرفیت‌ها، نیازهای جامعه و منطقه، همچنین توجه بیش از پیش به رشد و تقویت جایگاه اعضای هیأت‌علمی، حضور تمام وقت اعضای هیأت‌علمی در دانشگاه و برنامه‌ریزی به‌منظور ارتقاء مرتبه علمی اساتید برای کیفیت‌بخشی به عملکرد آن‌ها ازجمله مهم‌ترین برنامه‌های دانشگاه در حوزه آموزشی است که به‌طور جدی در دستور کار قرار دارد.

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=24264

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.