• امروز : شنبه, ۲۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 11 May - 2024
کل اخبار 11792اخبار امروز : 2
0

جوابيه دانشگاه آزاد اسلامي در ارتباط با مطلب منتشره در سايت خبري باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان

  • کد خبر : 23548
  • ۱۴ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۳

اشاره: مدتي پيش مطلبي تحت عنوان «حال این روزهای دانشگاه آزاد مسجدسلیمان خوب نیست/ ریزش دانشجو در دانشگاه آزاد مسجدسلیمان نگران کننده است/ مدیران پروازی دانشگاه آزاد معضلی که باید چاره اندیشی شود» در سايت خبري باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان منتشر شد كه دانشگاه آزاد اسلامي واحد مسجدسليمان با ارسال جوابيه اي توضيحاتي را  در […]

اشاره: مدتي پيش مطلبي تحت عنوان «حال این روزهای دانشگاه آزاد مسجدسلیمان خوب نیست/ ریزش دانشجو در دانشگاه آزاد مسجدسلیمان نگران کننده است/ مدیران پروازی دانشگاه آزاد معضلی که باید چاره اندیشی شود» در سايت خبري باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان منتشر شد كه دانشگاه آزاد اسلامي واحد مسجدسليمان با ارسال جوابيه اي توضيحاتي را  در ارتباط با موارد مطروحه در آن مطلب ارائه داد كه مي خوانيد:

جناب آقای سعید مرادی مدير مسئول محترم سایت خبری باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان

با سلام

احتراماً در خصوص مطلب نوشته شده شما در سایت روزنامه نگاران مسجدسلیمان با موضوع ” حال این روزهای دانشگاه آزاد مسجدسلیمان خوب نیست/ ریزش دانشجو در دانشگاه آزاد مسجدسلیمان نگران کننده است/ مدیران پروازی دانشگاه آزادمعضلی که باید چاره اندیشی شود” که در مورخه 11/6/95 در این سایت منعکس شده است، متن ذیل به عنوان پاسخ به مطلب ذکر شده حضورتان ارسال می گردد. امید است برای تنویر افکار عمومی نسبت به انعکاس این جوابیه در اولین فرصت ممکن اقدام فرمایید.

* مقدمه: دانشگاه آزاد اسلامی از جمله دستاوردهاي ماندگار انقلاب اسلامي مي باشد كه در اردیبهشت ماه سال1361با حمایت بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران و با هدف ارتقاي سطح دانش و فرهنگ جامعه، تامين نيروي انساني متخصص مورد نياز كشورايجاد شد و زمينه مناسب براي فعاليت همه جانبه مردم در امر گسترش و اعتلاي دانش و پژوهش به وجود آورد.

در شرایطی که دانشگاههای دولتی امکان پذیرش همه علاقمندان به ادامه تحصیل در مقاطع آموزش عالی وجود نداشت، با شروع فعالیت  این نهاد نوپا(دانشگاه آزاد اسلامی) در عرصه آموزش عالی فصل جدیدی در آموزش عالی کشور بوجود آ»د و جوانان بیشتری امیدوار به ادامه تحصیل شدند. در همین راستا بسیاری از مسئولین استان ها و شهرستان های کشور نیز برای جوابگویی به خیل عظیمی از مردم استان و شهرستان خود  برای راه اندازی واحدهای دانشگاهی در حوزه تابعه دست به کار شده و با فراهم کردن برخی از امکانات اولیه مثل مکان مناسب و…، با بدست آوردن موافقت اولیه ، شرایط را برای فعالیت دانشگاه آزاد اسلامی فراهم کردند.

دانشگاه آزاد اسلامی واحد مسجدسلیمان نیز در 9 آذر 1366 در شرایطی راه اندازی شد که بسیاری از جوانان داوطلب ورود به دانشگاه از حوزه مسجدسلیمان، لالی، اندیکا، هفتکل و حتی شهرستانهای همجوار چون شوشتر، دزفول و… که موفق به ورود به دانشگاه دولتی نشده و حتی پس از چند سال ناکامی، علیرغم شایستگی و فقط بدلیل عدم وجود ظرفیت کافی در دانشگاه دولتی، از ادامه تحصیل دلسرد و مجبور به ادامه زندگی با مدرک دیپلم شده که همین موضوع برایشان مشکلاتی بوجود می آورد. اما با راه اندازی این مرکز آموزش عالی در شهرستان مسجدسلیمان امید تازه ای دربین جوانان بوجود آمد و وضعیت علمی، اجتماعی شهرستان تغییر کرد.

واحد دانشگاهی مسجدسلیمان از زمان تأسیس تاکنون  خوشی و ناخوشی های زیادی را دیده است اما هرگز مسئولین این واحد دانشگاهی نه از خوشی ها مغرور و نه در ناخوشی ها مأیوس شده اند و با توکل به خداوند منان و کمک مسئولین دانشگاه آزاد اسلامی و برخی از مسئولین شهرستان و همچنین با همت تلاش کارکنان خدوم خود همه مشکلات را پشت سر گذاشته و انشاالله در آینده هم این چنین خواهد بود.

* اما پس از این مقدمه در خصوص متن درج شده در سایت خبری مطبوعه تان لازم است ابتدا از توجه شما به مسایل موجود در  این واحد دانشگاهی تشکر کنم و بعد در پاسخ به بعضی از قسمت های ذکر شده در چند بخش توضیحاتی به شرح ذیل ارایه می شود.

1- در بخشی که نوشته شده ” در بحث خدماتی و آموزشی متاسفانه دانشگاه آزاد مسجدسلیمان این روزها حال و روز خوشی ندارد.” لازم است در پاسخ توجه شما را به این نکته جلب نماییم که در این واحد دانشگاهی حتی در شرایط بد مالی هرگز نسبت به ارایه خدمات آموزشی کوتاهی نشده است و با وجود افراد توانمند سعی شده بهترین کیفیت آموزشی ارایه شود حال نمی دانم نویسنده محترم با کدام دلیل و با چه معیار سنجش توانسته به این نتیجه برسد. شایان ذکر است بررسی کیفیت خدمات آموزشی با نظر یک یا دو نفر سنجیده نمی شود بلکه هر چند مدت و با توجه به برنامه ریزی سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی، این موضوع توسط بازرسان متخصص بررسی و در صورت وجود ایراد، بدون اقماض موضوع اعلام خواهد شد که خوشبتخانه تا کنون این اتفاق نیافتاده است.

در تکمیل پاسخ به این مورد لازم است از نویسنده محترم سئوال نماییم، با سوابق فعالیت مطبوعاتی که از شما سراغ داریم و در چند سال گذشته فرصت زیادی  برای پرداختن به مسایل دانشگاه آزاد اسلامی واحد مسجدسلیمان داشته اید و از طرفی خود را دلسوز دانشگاه می دانید، آیا در این زمان که واحدهای دیگر برای جذب دانشجو اقدام به تبلیغات به شیوهای مختلف می نمایند، درست است با پرداختن به موضوعی که هیچ صحتی ندارد، فضای منفی علیه واحد دانشگاهی مسجدسلیمان ایجاد نمایید که از تمایل  و گرایش داوطلبان به این واحد بکاهد؟

2- در خصوص طلب واحد دانشگاهی مسجدسلیمان از دانشجویان که با ذکر مبلغ اشاره شده است. لازم است در پاسخ بعرض نویسنده برسانم: بسیاری از واحدهای دانشگاهی در کشور با چنین موضوعی مواجه هستند، برخی کمتر و برخی بیشتر. اما آنچه مهم است این است، در انعکاس هر خبری که نیاز به  آمار می باشد بهتر است از منبع موثق نقل قول شود و اگرمنبع موثقی وجود ندارد از ذکر دقیق آمار خودداری شود چرا که شاید مثل آمار ذکر شده در متن مد نظر با واقعیت متفاوت باشد. ولی به هر حال همچون توضیحات تکمیلی بند یک عرض می نمایم که اکثر میزان طلب از دانشجویان در این واحد دانشگاهی مربوط به سنوات قبل است که وصول شان در دستور کار قرار گرفته شده است.

3- در پاسخ به قسمت مربوط به مدیران پروازی لازم است ذکر نماییم همچون شما به این اصل اعتقاد داریم که برخی مدیران پروازی کمتر می توانند به امور مربوطه بپردازند. اما سئوال اینجاست از نظر شما مدیر پروازی به چه کسی گفته می شود؟

متأسفانه نویسنده محترم  اطلاعات اشتباهی دریافت کرده و واقعیت این است که دکتر علیرضا حیدرئی سرپرست واحد دانشگاهی مسجدسلیمان  متولد مسجدسلیمان دارای دکترای تخصصی روان  شناسی با مرتبه علمی دانشیار پایه 22 دانشگاه آزاد اسلامی  نویسنده بیش از 100 مقاله علمی – پژوهشی وعلمی-ترویجی و  ISI ؛ طرح پژوهشی، کتاب، و سابقه 6 سال ریاست واحد دانشگاهی اهواز و دبیر منطقه 6 دانشگاه آزاد اسلامی و حدود 25 سال سابقه هیأت علمی،از جمله افتخارات علمی شهرستان مسجدسلیمان و استان خوزستان می باشد که از اواخر اردیبهشت ماه 95 سکان هدایت واحد دانشگاهی مسجدسلیمان را به عهده گرفت، از همان اولین روز پذیرش مسئولیت عزم خود را برای حل مشکلات این واحد دانشگاهی جزم نمود و به طور دائم و بدور از خانواده در طول هفته در واحد دانشگاهی مسجدسلیمان مستقر شده است و فقط روزهای پنج شنبه و جمعه که واحد دانشگاهی مسجدسلیمان تعطیل است به اهواز مراجعه می کند. به جزروزهای تعطیل و روزهایی که در ماموریت اداری است بقیه روزها در واحد حضور دارد. اگر به این مدیر پروازی می گویند بسیاری از کارکنان و مسئولان ادارات و نهادها هم پروازی هستند چرا که در ایام تعطیل به شهرستان های دیگر سفر می کنند. لذا شایسته است قدر افرادی با این تجربه را بهتر بدانیم و شرایط را طوری فراهم کنیم که از همه توانمندی این عزیزان برای رشد و بالندگی شهرستان بهرمن شویم.

4-  در رابطه با ریزش دانشجو هم لازم بذکر است این مسئله ربطی به مدیریت واحد دانشگاهی مسجدسلیمان ندارد. چون بدلیل کاهش جمعیت و افزایش مراکز دانشگاهی آمار دانشجویان در تمامی واحدهای دانشگاهی در کشور پایین آمده است. و علاوه بر دانشگاه های آزاد اسلامی  بسیاری از دانشگاههای دولتی با این مشکل مواجه شده اند.

در پایان لازم بذکر است بیان نمایم، مسئولین واحد دانشگاهی مسجدسلیمان بدنبال کاهش مشکلات موجود می باشند و اعتقاد دارند باید هرچه سریعتر کاری صورت گیرد، اما نباید این نکته فراموش شود واحدهای دانشگاهی موفق واحدهایی هستند که در کنار تلاش سیستمی از همکاری مسئولین شهرستان های خود بهره مند شده اند. لذا  برای رسیدن به این هدف ما هم نیاز به همکاری و مساعدت همه جانبه مسئولین داریم چون برخی از مشکلات بدون یاری ایشان برطرف نخواهد شد و در همین راستا  تاکنون با برخی از مسئولین شهرستان و استان جلساتی برگزار شده است که امیدواریم بیشتر از قبل شاهد این همکاری باشیم.

با تشکر – کورش اکبری

مسئول روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مسجدسلیمان

14 شهریور 1395

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=23548

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 5در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 5
  1. با سلام و سپاس از جناب مرادي . من مطلب آقاي مرادي را نخوانده بودم الان كه اين جوابيه رو ديدم ترغيب شدم كه مطلب آقاي مرادي را هم مطالعه كنم انصافا مطلب به موقع و بجايي بود. به اعتقاد من جوابيه ابهاماتي دارد يكي از آن ابهامات آن قسمتي است كه آمده: « در انعکاس هر خبری که نیاز به آمار می باشد بهتر است از منبع موثق نقل قول شود و اگرمنبع موثقی وجود ندارد از ذکر دقیق آمار خودداری شود چرا که شاید مثل آمار ذکر شده در متن مد نظر با واقعیت متفاوت باشد» اول اين كه من هر چي دقت كردم نديدم كه مبلغ دقيقي نوشته شده باشه بلكه نوشته حدودا…. و مسئله دوم اين كه اگر آن مبلغ ذكر شده واقعيت ندارد لطفا شما به صورت شفاف مبلغ را براي تنوير افكار عمومي منتشر كنيد…

  2. به جاي حل مسئله صورت مسئله رو پاك مي كنن

  3. ببخشید مدیر پروزاری مدیری است که در شهر ساکن نباشد یعنی به همراه خانواده در منزل مسکونی ودرون شهر ساکن نباشد.

    من نمیدونم چرا برخی ها با انتقادات اینشکلی برخورد می کنند.خوب درست میفرمایند مدیر پروازی بدرد کار توی شهرستان نمیخورد .چرا به برخی ها بر می خورد وتا حرفی زده میشه بصورت متن های بلند بالا جوابیه داده می شه.؟من تعجب میکنم از یک مجتمع علمی که با انتقادات صحیح اینگونه برخورد میکنه…مطمئنا نقدهای منصفانه باعث پیشرفتن میشه وشک ندارم با این رویه باید منتظر تعطیلی دانشگاه ازاد مسجدسلیمان در اینده باشیم

  4. دانشگاه فرار به جلو کرده وداره صورت مساله رو پاک میکنه

  5. بابا کدوم کیفیت اموزشی دانشگاه فقط بفکر کیفیت مالیه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.