• امروز : سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 30 April - 2024
کل اخبار 11773اخبار امروز : 1
2

حجت الاسلام اميني: اميدوارم رييس جمهور بيش از دولت هاي گذشته توجه به نقاط محروم داشته باشند

  • کد خبر : 2318
  • ۰۹ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۵:۴۰

ما به دليل اين كه مسئولين گذشته شهر فرصت سوزي داشتند نمي توانستيم تريبون نماز جمعه را در اختيارشان قراردهيم، ولي همين جا شهادت مي دهم كه شوراي دوره سوم به طور نسبي خوب كاركرده اند و نمره 15 را از مردم گرفته اند و انشاالله شوراي بعدي نمره 17 را خواهند گرفت. باشگاه روزنامه […]

ما به دليل اين كه مسئولين گذشته شهر فرصت سوزي داشتند نمي توانستيم تريبون نماز جمعه را در اختيارشان قراردهيم، ولي همين جا شهادت مي دهم كه شوراي دوره سوم به طور نسبي خوب كاركرده اند و نمره 15 را از مردم گرفته اند و انشاالله شوراي بعدي نمره 17 را خواهند گرفت.

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان/عزت الله قاسمي: حجت السلام والمسلمين اميني امام جمعه مسجدسليمان در خطبه هاي مورخه: 8/6/1392 با عرض تسليت سال روز شهادت حضرت امام صادق(ع) گفت: امام صادق (ع) در شرايط خاص اجتماعي سياسي دوران خود فرصت نمودند كه قطره اي از علم خود را به ما بدهند. متاسفانه ديگر امامان ما اين فرصت برايشان نبود. هر چند كه ما هرچه داريم از همين خوبان و اولياء الهي مي باشد. به گزارش باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان حاج آقا اميني در ادامه عنوان داشتند: مردم ما در پيش امام زمان (عج) آبروداري كرده اند. در ارتباط با عتبات عاليات، هر كجاي اماكن مذهبي عراق كه بروي دست هاي هديه كننده ملت ايران است. ساخت ايوان طلاي اميرالمؤمنين (ع) هم سهم ما خوزستاني ها است. مسجدسليمان هم در فهرست اهدائي ها مقام خوبي را دارد.

حجت السلام اميني در ادامه با اشاره به روز ملي مبارزه با استعمار انگليس و سالروز شهادت رئيس علي دلواري گفت: در كشور ما هر جا جنبشي بوده دليل موفقيتشان نزديكي به اهل بيت بوده و يكي از اين جنبش ها، جنبش دليران تنگستان است، به فرماندهي رئيس علي دلواري و زير نظر آيت الله لاري. روز شهادت رئيس علي دلواري در تقويم روز ملي مبارزه با استعمار انگليس مي باشد.

حاج آقا اميني در ادامه عنوان داشتد: خيلي دوست دارم ما هم در منطقه مان بتوانيم همان طور كه نسبت به شهيد بهنام محمدي مردم همت كردند و نقطه عطفي را در تاريخ و ايل و تبار بختياري و مسجدسليمان ثبت نمودند نسبت به يكي ديگر از فرزندان اين سرزمين هم كه خيلي مهم است همت كنند و آن شهيد علي مردان است كه شهادت او ثبت تاريخي هم شده است.

كتابي كه درباره مبارزات ظلم ستيزانه او با رضاخان نوشته شده به چاپ سوم رسيده است. ما هم اگرتلاش كنيم مي شود، مثل رئيس علي دلواري مثل ميرزا كوچك خان و مثل ستارخان و باقرخان در كشورمان مردم را نسبت به شهيد علي مردان روشن كنيم. تا آن ها نسبت به اين شهيد والامقام شناخت پيدا كنند و به او ببالند و بنازند. اگر اين اتفاق نيفتد اين كوتاهي از من و شما است. آنچه كه در اين باب مهم است الگوگيري از اهل بيت (ع) مي باشد.

نماينده ولي فقيه و امام جمعه مسجدسليمان در ادامه با گرامي داشت هفته دولت گفتند: شهادت دو بزرگوار شهيد رجائي و شهيد باهنر را تكريم مي كنيم و هفته دولت را به همه دولت مردانمان در سطح كشور،استان و شهرستان تبرك و تهنيت عرض مي نماييم. ايشان ادامه دادند كه آنچه مهم است اين كه دولت آقاي روحاني بيش اردولت هاي گذشته از اهل بيت و قرآن رهنمود بگيرند.

چرا كه بحث اعتدال رئيس جمهورمان راه وسط است كه راه اسلام است. وقتي ميگوئيم اعتدال بايد ببينيم اسلام چه مي گويد. اسلام مي گويد به نقاط محروم توجه كنيد،فقير نوازي كنيد،گردن كلفت ها را گردنشان را بشكنيد. دم كلفت آن ها را ببريد.از آن ها نترسيد، ازمردم بترسيد. از اين حزب و آن حزب نترسيد. راه وسط شاخص هايش در قرآن و در روايات زياد آمده. فساد ستيزي،ظلم ستيزي، شجاعت و تقوا. اين ها راه اعتدال است.

حجت السلام والمسلمين اميني در ادامه خطاب به رئيس جمهور گفتند: اميد وارم بيش از دولت هاي گذشته توجه به نقاط محروم داشته باشند. كه اساسا” دين كمك به محرومان و گره گشائي از محرومان است. كما اين كه رهبر معظم انقلاب در يك خدمت بي نظير 180 ميليارد تومان را تحت عنوان بنياد بركت به روستاهاي مسجدسليمان،لالي و انديكا تقديم نمودند.

ما از رهبري عزيز و از رئيس جمهور محترم هم ممنون هستيم و اينچنين درخواستي داريم. ايشان همچنين گفتند: يكي ديگر از هدايائي كه از طرف رهبري به مسجدسليمان داده شده دستگاهي پزشكي است به مبلغ 150 ميليون تومان. رهبري ما نيازي به تشكر ما ندارد ما نياز به ابراز تشكر داريم. خطيب نمازجمعه در ادامه با گريزي به گذشته شهر گفتند: ما به دليل اين كه مسئولين گذشته شهر فرصت سوزي داشتند نمي توانستيم تريبون نماز جمعه را در اختيارشان قراردهيم، ولي همين جا شهادت مي دهم كه شوراي دوره سوم به طور نسبي خوب كاركرده اند و نمره 15 را از مردم گرفته اند و انشاالله شوراي بعدي نمره 17 را خواهند گرفت.

وي از تلاش هاي شوراي دوره سوم و سه شهردار منتخب اين شورا تشكر كرد. حجت السلام اميني امام جمعه مسجدسليمان در ادامه عنوان داشتند: ما نسبت به جهان اسلام نگران هستيم. و نسبت به سوريه دغدغه داريم. بيانات رهبرمعظم انقلاب، رياست جمهور، وزير امور خارجه، بعضي از دولتمردان و فرماندهي سپاه با صحبت ها و مصاحبه هائي كه در مورد سوريه داشته اند تاكنون باعث شده كه دولت هاي متجاوز ازحرف هايي كه با خيره سري و زورگوئي عنوان مي شده و مي گفتند مي خواهيم به سوريه حمله كنيم دوباره عقب نشيني كنند.

ما اين مسائل را نبايد ساده بگيريم. آن ها مبارزه و حمله شان به ايران و اسلام است. آن ها به همه ما كاردارند. با همه هستي ما كار دارند. آن ها مصاحبه مي كنند و مي گويند سوريه را شكست مي دهيم و كشور بزرگ شامات را تشكيل خواهيم داد به نيت گذشته هاي دور هزار ساله حكومت بر كل سوريه و عراق را مي خواهند. و بعد سراغ كجا را مي گيرند… ما خدا را شكرمي كنيم كه ملتي هوشيار و نيرهاي نظامي بي نظير و پرقدرتي داريم.

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=2318

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 5در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 5
  1. واقعا خوشحالم که امام جمعه شهرم اینقدر دوست داشتنی و با سواد و اندیشه است

  2. خيلي برايم جالب بود وقتي ديدم كسي براي اولين بار عليمردان خان را شهيد خوانده. دست مريزاد حاج اقا

  3. اي كاش آقاي اميني باني برگزاري همايشي در ارتباط با اين بزرگمرد در مسجدسليمان شود .

  4. زنده باد حاج آقا. ياد و خاطره تمام سرداران بختياري را گرامي مي داريم.

  5. حاج اقا ارادتمندیم.

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.