• امروز : سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 30 April - 2024
کل اخبار 11773اخبار امروز : 1
1

امام جمعه مسجدسليمان در خطبه هاي نماز عيد فطر: اگر نماينده مجلس بودم قطعاً به يكي از وزراي پيشنهادي راي نمي دادم

  • کد خبر : 1792
  • ۱۸ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۱

حجت السلام اميني با اشاره به بعضي زياده روي ها در برگزاري مراسمات فاتحه خواني در مسجدسليمان گفتند: چون نشاط و شادماني مردم را دوست داريم انتظاراست كه همه سنت هايمان را منطبق با آموزه هاي قرآني و نبوي انجام دهيم. باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان/عزت الله قاسمي: حجت السلام والمسلمين اميني، در خطبه هاي نماز […]

حجت السلام اميني با اشاره به بعضي زياده روي ها در برگزاري مراسمات فاتحه خواني در مسجدسليمان گفتند: چون نشاط و شادماني مردم را دوست داريم انتظاراست كه همه سنت هايمان را منطبق با آموزه هاي قرآني و نبوي انجام دهيم.

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان/عزت الله قاسمي: حجت السلام والمسلمين اميني، در خطبه هاي نماز عيد فطر مسجدسليمان گفت: من صميمانه و متواضعانه عيد فرخنده و خجسته فطر را به امام عصر (عج)، نايب مكرمش و همه امت بزرگ و سرافراز اسلامي به ويژه مردم مناطق خوب و با احساس بختياري نشين و مسجدسليماني هاي عزيز تبريك و تهنيت عرض مي كنم. به گزارش باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان حجت الاسلام اميني در ادامه گفت:

تشكر مي كنم از ليالي القدر پرشور مسجدسليمان، لالي و انديكا. تشكر مي كنم از حضورتان در روز قدس با آن آفتاب گرم و سوزان. از خيرات و بركات پزشكان عزيزي كه در كنار سرمايه داران گرامي در جشن گلريزان شهرمان شركت نموده و دوازده، سيزده زنداني را آزاد كردند. تشكر از هيئت امناء مساجد كه همزمان با مصلي، ده مسجد در سطح شهرستان نماز عيد فطر را برگزار مي كنند. از كمك به عتبات عاليات و ايوان طلاي اميرالمومئنيني كه مسجدسليمان مقام چهارم را در ميان شهرهاي خوزستان دارد تشكرمي كنم.

وي ادامه دادند: صحبت از اجتماعات بزرگ ديني و معنوي و عرفاني است كه در ايران اجتماعات بزرگ و پرشوري به هنگامه هاي سياسي خلق مي گردد. هر كشوري نمي تواند مثل ملت ما در سال هاي تهديد و تحريم همزمان انتخابات رئيس جمهوري و شوراهاي اسلامي را با 73% شركت كننده برگزار كند. اين موفقيت از همين اجتماعات عظيم ديني است.

وي ابراز اميدواري كرد رياست جمهور گرامي جناب حجت السلام والمسلمين دكتر روحاني هم بتواند با تكيه به همين مردم به شعار دولتش (تدبير و اميد) عمل كند و ادامه داد: اميدواريم كه مجلس شوراي اسلامي بتواند با حراست از آن شور هفتاد و سه درصدي انتخاباتي، عالمانه و مشفقانه به كابينه پيشنهادي در صورت ثبت صلاح ديدها رأي بدهند.

نماينده ولي فقيه و امام جمعه مسجدسليمان ادامه داد: صلاحيت ها خيلي مهم است، اگر از من طلبه بپرسند كه يك نقدي مي تواني به كابينه معرفي شده بزني مي گويم اي كاش رييس جمهور دولت جوان تري معرفي مي كرد، دولتي كه ما روز قدس گفتيم كمك و حمايتش مي كنيم اما اين را بگويم كه منصفانه انتقاد هم مي كنيم.

اي كاش جوان ترها و حداقل يك نفر از جماعت بانوان نيز در كابينه حضور مي داشتند. ايشان در ادامه عنوان داشتند اگر نماينده مجلس بودم قطعاً به يكي از وزراي پيشنهادي راي نمي دادم و آن وزير آموزش و پرورش است.

براي آينده آموزش و پرورش سند خاصي نوشته شده است. آرزوها و اميدها براي اين سند است. به نظرمي آيد با همه خوبي ها كه اين شخص معرفي شده دارد به عنوان طلبه اي كه كارم فرهنگي است فكر نمي كنم اين وزير پيشنهادي با سابقه اي كه دارد و با آن سن و سالي كه دارد بتواند آنچنان كه مورد نياز اين خانواده بزرگ و با عظمت است انجام وظيفه كند. اما در عين حال پا توي كفش عزيزان و مسئولان نمي كنيم. وظيفه داشتم كه بيان كنم.

حجت السلام اميني در ادامه با اشاره به بعضي زياده روي ها در برگزاري مراسمات فاتحه خواني گفتند: چون نشاط و شادماني مردم را دوست داريم انتظاراست كه همه سنت هايمان را منطبق با آموزه هاي قرآني و نبوي انجام دهيم. بعضي از رسومات ما به نظرمي رسد كه بايد مقداري محدود تر شود،. خصوصاً هزينه هايي كه در فاتحه خواني ها مي شوذ و سبكي كه متأسفانه در مسجدسليمان به وجود آمده و آن زدن دهها بنر براي اموات و تازه گذشتگان از ابتدا تا انتهاي شهر مي باشد كه صحنه هاي بسيار دل آزاري را به وجود مي آورداين مسائل مسجدسليمان را به يك عزاء خانه هميشكي تبديل نموده است.

وي ادامه داد فرق بين اعياد و عزاداري هايمان در سطح شهر مشخص نمي شود. جامعه نبايد تصوير در گذشته ها را از جوان هجده ساله تا كودكان و افراد مسن هر روز مشاهده كند، اين نوع كارها در شوراي شهر و فرهنگ عمومي منع شده است. اما متأسفانه آنچنان اين شور فزاينده و غلط در منطقه و شهر ما حضور دارد كه فكرنمي كنم با اين قانون ها بشود جلوي آن را گرفت. لذا صميمانه و متواضعانه و برادرانه مي گويم: اي همه ايلات و عشاير اي همه نخبگان و عزيزان صاحب نفوذ و كلام تلاش كنيم اين مسائل را كنار بگذاريم، چرا كه روحيه ها را افسرده و نشاط را از بين مي برد. اميد را مي كشد و ما را از كار و تلاش باز مي دارد.

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=1792

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.