• امروز : پنجشنبه, ۲۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 9 May - 2024
کل اخبار 11788اخبار امروز : 0
0

محمد زراسوندي علی پور: به ازای هر 7 کیلومتر یک ایستگاه آتش نشانی باید دایر شود/ مسجدسلیمان نیازمند 5 ایستگاه آتش نشانی فعال است

  • کد خبر : 17079
  • ۰۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۳

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان- به مناسبت هفتم مهرماه روز آتش نشانی و ایمنی با حضور جمعی از مسئولین شهرستان از پرسنل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مسجدسلیمان تقدیر شد. محمد زراسوندی علی پور مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهرداری مسجدسلیمان در گفتگو با خبرنگار ما   گفت : سازمان آتش نشانی مسجدسلیمان در سال 1393 […]

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان- به مناسبت هفتم مهرماه روز آتش نشانی و ایمنی با حضور جمعی از مسئولین شهرستان از پرسنل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مسجدسلیمان تقدیر شد.

محمد زراسوندی علی پور مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهرداری مسجدسلیمان در گفتگو با خبرنگار ما   گفت : سازمان آتش نشانی مسجدسلیمان در سال 1393 بیش از 700 عملیات از جمله اطفا حریق ,امداد و نجات ,حفاظت از منابع طبیعی و محیط زیست را به انجام رسانده است.

وی افزود: سازمان آتش نشانی در حال حاضر 2 ایستگاه عملیاتی فعال در مسجدسلیمان دارد و سومین ایستگاه واقع در منطقه نفتک آماده سازی شده و بزودی پس از تامین نیروی انسانی به طور رسمی افتتاح خواهد شد.

وی با اشاره به طولی بودن شهرستان مسجدسلیمان اظهار داشت: بر اساس استانداردهای کشوری به ازای هر 7 کیلومتر یک ایستگاه آتش نشانی باید دایر شود. و براساس این استاندارد شهرستان مسجدسلیمان نیازمند 5 ایستگاه آتش نشانی فعال است.

زراسوندی علی پور اضافه کرد: در سال گذشته با پیگیریهای انجام شده از سوی شهرداری و شورای اسلامی شهر مسجدسلیمان از سازمان شهرداری ها تجهیزاتی به ناوگان عملیاتی آتش نشانی مسجدسلیمان افزوده شد و بزودی این تجهیزات در خودروها نصب می شود.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی مسجدسلیمان در رابطه با حوزه فعالیت این سازمان گفت: خدمات سازمان آتش نشانی مسجدسلیمان محدود به شهر مسجدسلیمان نیست و خدمات رسانی به روستاها و شهرهای همجوار از جمله شهر گلگیر ,شهرستان اندیکا و در مواقعی به در صورت نیاز پشتیبانی در عملیات های آتش نشانی شهرستان لالی برعهده آتش نشانی مسجدسلیمان است.

وی یادآور شد: سازمان آتش نشانی مسجدسلیمان سال گذشته بعد از 17 سال به عنوان یک سازمان مستقل فعالیت خود را آغاز کرده که طی یک سال گذشته تلاش های خوبی در جهت تامین نیرو ی انسانی, تجهیز ناوگان عملیاتی و آموزش نیروها صورت گرفته است . ضمن اینکه با توجه به اهمیت کار این سازمان انتظار می رود شورای اسلامی شهرستان و شهرداری در جهت تامین نیروی انسانی و تجهیز این سازمان حمایت خود را از این سازمان داشته باشند.

زراسوندی علی پور با اشاره به افزایش آپارتمان سازی در مسجدسلیمان تاکید کرد: با توجه به افزایش ساختمان های چند طبقه در شهرستان سازمان آتش نشانی نیازمند تجهیزات خاصی برای امداد رسانی در مواقع خطر به این ساختمان ها است و براساس نیازسنجی که صورت گرفته است بروزرسانی کامل تجهیزات سازمان آتش نشانی نیازمند اعتباری بالغ بر 2 میلیارد تومان است که با توجه به محدودیت های مالی شهرداری مسجدسلیمان انتظار می رود فرماندار محترم و نماینده شهرستان برای تامین این اعتبار همکاری لازم را داشته باشند.

وی گفت: از سال گذشته اجرای 14بند موارد ایمنی مربوط به ساختمان ها را الزامی کردیم و کلیه ساختمان ها ملزم به رعایت این موارد قانونی که شامل نصب شیر آتش نشانی ,کپسول اتش نشانی و در مواردی نصب پله اضطراری است شده اند.

زراسوندی علی پور خاطر نشان کرد: مکاتباتی هم در این خصوص با سازمان نظام مهندسی مسجدسلیمان انجام داده ایم که به استناد موارد قانونی در خصوص ساخت و سازها خواستار نظارت ناظران این سازمان بر رعایت این موارد شده ایم که متاسفانه تاکنون پاسخ مثبتی از سازمان نظام مهندسی دریافت نکرده ایم.

وی تاکید کرد: با توجه به حجم گسترده ساخت و سازها در مسجدسلیمان و اهمیت این موضوع   انتظار می رود سازمان نظام مهندسی همکاری لازم را داشته باشند و ناظرین این سازمان تایید ساختمان ها را منوط به اخذ تاییدیه سازمان آتش نشانی کنند.

1032

7

مرجع / آسماری نیوز

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=17079

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.