• امروز : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل اخبار 11718اخبار امروز : 2
1

مشروح گزارش باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان از آيين افتتاحيه مرمت و بهسازي بيمارستان نفت مسجدسليمان + تصاوير

  • کد خبر : 16426
  • ۱۰ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۸

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان- با حضور دكتر اسماعيل جليلي نماينده مردم در مجلس شوراي اسلامي، دكتر حبيب الله سميع مديرعامل سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت، دكتر كلانتر رييس بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز، دكتر طالع رييس بازرسي و رسيدگي به شكايات سازمان بهداشت، مهندس پيرامون مديرعامل شركت بهره برداري نفت و گاز مسجدسليمان […]

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان- با حضور دكتر اسماعيل جليلي نماينده مردم در مجلس شوراي اسلامي، دكتر حبيب الله سميع مديرعامل سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت، دكتر كلانتر رييس بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز، دكتر طالع رييس بازرسي و رسيدگي به شكايات سازمان بهداشت، مهندس پيرامون مديرعامل شركت بهره برداري نفت و گاز مسجدسليمان و جمعي از مسئولين شهرستان. بیمارستان امام خمینی (ره) نفت مسجدسلیمان، قدیمی ترین بیمارستان صنعت نفت کشور پس از بازسازی افتتاح شد. به گزارش سايت خبري باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان در ابتداي اين جلسه دكتر اديب فر رييس بيمارستان امام خميني(ره) مسجدسليمان در سخناني اظهار داشت: این بیمارستان در سال 1293 هجری تاسیس و در سال 1303 هجری به بهره برداری رسید كه اولین بیمارستان مجهز در خاورمیانه مي باشد. سبک معماری این بیمارستان خاص کشورهای مدرن آن زمان و از پیشرفته ترین تجهیزات بیمارستانی برخوردار بود و در واقع این بیمارستان تا مدت های مدیدی به شهرهای اهواز، آغاجاری، هفتکل، نفت سفید، ماهشهر، گچساران خدمات بهداشتی درمانی ارائه می کرد وي گفت: در طول این 90 سال با توجه به قدمت ساختمان داراي مشکلات عدیده ای شد و بیم آن می رفت کل بیمارستان ویران شود به همین دلیل کمیته بحران با حضور مدیران شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان پالایشگاه پتروشیمی، مسئولین شهری، دکتر جلیلی نماينده محترم تشكیل و تصميم گرفته شد بخش های پرخطر مقاوم سازی گردد. وي ادامه داد: بخش های بهسازی شده به شرح زیر می باشد:

بخش داخلی، جراحی،اتاق عمل، انهدام و احداث فاضلاب قدیم و جدید، تعویض و نوسازی سیستم های آبرسانی، تعمیر کلی واحد ترخیص و راهروهای بیمارستان، نقاشی و رنگ آمیزی واحدهای تعمیر شده، آشپزخانه و انبار مواد غذایی، تعویض کفپوش های قسمتي از اورژانس و… وي در پايان سخنان خود گفت: جا دارد از همکاری و همدلی همه پرسنل بهداشت و درمان نفت مسجدسلیمان جهت احیاء بیمارستان 90 ساله مسجدسلیمان تشکر نمود. در ادامه مهندس ابراهيم پیرامون مديرعامل شركت بهره برداري نفت و گاز مسجدسليمان ضمن خیر مقدم به حاضرين گفت: در منطقه مسجدسلیمان حدود 16 مخزن و 620 چاه وجود دارد. با وضعیتی که بیمارستان نفت مسجدسليمان داشت روحیه نومیدی را در پرسنل دیدیم كه اين كمبودها گاهي باعث مهاجرت و انتقال نیروهای خوب شرکت نفت از شهر نيز می شد. به همین دلیل با توجه به امکانات موجود کار مرمت و بازسازی را در حد توان انجام دادیم اما بايد اذعان داشت کامل نیست وي در پايان ابراز اميدواري كرد: بهداشت و درمان صنعت نفت با حمایت هایی که خواهد کرد باعث فراهم نمودن امکانات درمانی و رضایتمندی پرسنل زحمت کش نفت باشد. دکتر سمیع مدیرعامل سازمان بهداشت و درمان نيز به عنوان سخنران بعدي اظهار داشت: سازمان بهداشت و درمان یک سازمان خدماتی ست که رسالتش خدمات بهداشتی و درماني به مردم است و به لحاظ این که نفت مشکلات خاص خودش را دارد سازمان بهداشت و درمان نفت شکل گرفت. ايشان دامه داد: بیمارستان نفت مسجدسلیمان تاریخچه نفت است، بنای اولیه سازمان بهداشت و درمان از همین جا گذاشته شده است و ما هم وظیفه داریم این جا را با قدرت حفظ تا بتواند به خدمت رسانی خودش ادامه دهد اما باید متناسب با طرح های توسعه نفت پیش رویم. هر جایی که صنعت نفت مبنایش بر گسترش باشد ما وظیفه داریم خدمات مان را آنجا گسترش دهیم.

دکتر اسماعيل جلیلی نماينده مردم در مجلس شوراي اسلامي آخرين سخنران اين جلسه بود وي گفت: معمولا در نگاه دولت برای ارائه خدمات دو دیدگاه همواره در تضاد بوده است. وقتی تحلیل می کنیم می بینیم گاهی این نگاهها برای برخی از مناطق مشکلاتی ایجاد می کند نگاهی که دولت را مسئول ارائه خدمات تا سطوح پایین در جامعه معرفی می کند و گاهی دولت ارائه خدمت را بر اساس شرایط و توان خود معرفی می کند. البته این ها در تضاد هم نیستند اما گاهي بنا بر شرایط منطقی در طول سال ها به دلایلي مثل بی توجهی شرایط خاصی بر آن ها تحمیل می شود و بعد مدل جدیدی می آید آن شهرها و مناطقی که متناسب با تغییر زمان رشد کرده و همراه با چرخه توسعه پیشرفت داشته اند خیلی اثر منفی در آن ها نخواهد داشت.

اما برخی از مناطق این گونه نیستند یعنی در دورانی که انتظار بود در زیزساخت ها و ارائه خدمات عمومی دولت با یک نگاه متوازن برای توزیع منابع به آن مناطق توجه کند و نکرد یک فاصله ای بین آن مناطق ایجادمی شود که این تغییر رویکرد اولین خسارتی که وارد می کند به همین مناطقی ست که از چرخ توسعه عقب مانده اند و متناسب با زمان برای آن ها منابع موردنیاز تامین نشده است. به گزارش سايت خبري باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان نماينده مردم مسجدسليمان ادامه داد: اساساً هویت مسجدسليمان به نام نفت شناخته شده است. هر نوع تصمیمی در این سازمان بتواند کمک به ظرفیت سازی و تحول بخشی خدمات در این منطقه داشته باشد جز فلسفه ذاتی سازمان نفت خواهد بود. وي گفت: هر کسی که در این شهر زندگی می کند همان طور که شهروند مسجدسلیمان است شهروند نفت و تحت نظر شرکت نفت نيز باشد. ما یک تفاهم نامه با دولت داریم که تمام مردم شهرستان دارای کارت درمان شوند با هزینه هایی که نفت پرداخت می کند. این مصوبه در سال 91 در دولت تصویب شد. وي گفت: از آنجا که مردم تحت تاثیر فعالیت های شرکت نفت در این شهر قرار دارند انتظار دریافت خدمات هم از آن ها دارند نگاه ما به مسجدسلیمان متفاوت است هر خدمتی که نفت می دهد برای همه شهروندان باید باشد وقتی شما در یک شهری فعالیت تولیدی دارید نباید بی تفاوت از کنار ارایه خدمات بگذرید. این نگاه، ماحصل یک تفکر ناعادلانه و تبعیض آمیز در مدیریت های وقت باعث بوده است. دكتر جليلي ادامه داد: نکته دیگر که اهمیت زیادی دارد بخش بهداشت است كه در حوزه پیشگیری و بهداشت کم تر تمرکز كرده ايم. مسجدسلیمان هم تراز حوزه درمان نیاز به توجه به بهداشت دارد. آلایندگی ناشی پس آب های خانگی، اداری ،بیمارستانی و حتی صنعتی در کنار آلایندگی ناشی از گاز آلودگی هایی را ایجاد می کند که به بهداشت و درمان در بخش بهداشتی آن کم تر توجه شده است. انتظار ما این است عزیزان ما در بهداشت و درمان نفت توجه بيشتري به حوزه بهداشت نیز داشته باشند.

دكتر جليلي ادامه داد: این تلاشی که برای بیمارستان نفت شد در واقع پاداشی بود به آن اراده ای که تلاش می کرد بیمارستان نفت مسجدسلیمان را به تعطیلی بکشاند. امروز شهرستان مسجدسلیمان نیاز به یک کلینیک تخصصی و فوق تخصصی برای پوشش دادن جامعه هدف به خدمات درمانی بالاتر از سطح عمومی دارد. وی در پايان سخنان خود در ارتباط با بیمارستان جدید التأسیس نفت گفت: در جلسه ای که با وزیر نفت، مدیر عامل شرکت ملی نفت، مدیر عامل مناطق نفت خیز جنوب، مدیرعامل نفت مسجدسلیمان برگزار کردیم مراحل توجیه ای علی رغم این که گزارشات واهی سالیان درازي آن را به تعطیلی کشانده است تصمیم گرفته شد این بیمارستان احداث شود که انشالله انجام خواهد شد وي با بيان اين كه نگاه توسعه ای برای مناطقی مثل مسجدسلیمان که پشتیبانی نفت كشور و آبروی شرکت ملی نفت ایران است ضروري ست به سخنان خود پايان داد.

001 copy 002 copy007 copy 004 copy 005 copy 006 copyIMG_0817 copy 008 copy 009 copy 0013 copy 0014 copy

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=16426

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 1
  1. با عرض سلام. آقای دکتر جلیلی نماینده محترم بازسازی و رنگ آمیزی خوبه ولی عمران سطحی است. کار اصولی و ماندگار شرکت نفت همان بیمارستان تخصصی نفت در منطقه شیخ مندنی است که باید پیگیری شود تا ساخته شود. ازاین قولها وزارت نفت فراوان داده است. لطف کنید پیگیری شود تا نتیجه حاصل شود. انشاااا

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.