• امروز : پنجشنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
کل اخبار 11765اخبار امروز : 0
3

توضیحات مدیرعامل مناطق نفتخیز جنوب در خصوص انتقاد شکرخدا موسوی از وزیر نفت

  • کد خبر : 16416
  • ۰۹ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۷

آيا تا زماني كه توسط مقامات قضايي جرم فرد يا افرادي به اثبات نرسد، شايسته است نماينده‌اي از تريبون مجلس اين‌ گونه بي‌پروا اتهامات ناخوشايندي را به مديران خادم در صنعت نفت نسبت دهد؟ باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان- مدير عامل شركت ملي مناطق نفتخيز جنوب در نامه‌ای سرگشاده در خصوص اظهارات و تذكر شفاهي سيد […]

آيا تا زماني كه توسط مقامات قضايي جرم فرد يا افرادي به اثبات نرسد، شايسته است نماينده‌اي از تريبون مجلس اين‌ گونه بي‌پروا اتهامات ناخوشايندي را به مديران خادم در صنعت نفت نسبت دهد؟

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان- مدير عامل شركت ملي مناطق نفتخيز جنوب در نامه‌ای سرگشاده در خصوص اظهارات و تذكر شفاهي سيد شكر خدا موسوي، نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی به وزير نفت و جهت تنوير افكار عمومي توضيحاتي ارائه داد.

به گزارش ایسنا متن اظهارات بيژن عالي پور خطاب به این نماینده به شرح زير است:

«همانگونه كه مستحضريد نفت وزارتخانه‌اي تخصصي و استراتژيك است و به لحاظ رسالت ملي‌اش در اقتصاد كشور، به مديريت علمي، همسو و همنوا نياز دارد و تك صدايي در اين وزارتخانه معنايي ندارد و با نگاهي به سوابق مديران نفتي در حوزه‌هاي مختلف نفت، گاز، پتروشيمي و پخش و پالايش به وضوح مشاهده خواهيد کرد كه تك صدايي محمل و مصداق ندارد.

به ‌يقين بر اين امر واقف هستيد كه آيت‌الله هاشمي شاهرودي، رياست قوه قضائيه وقت پس از بررسي‌هاي صورت گرفته طي نامه‌اي اعلام کردند كه اموال شخصي آقاي زنگنه، وزير دانشمند و محبوب نفت در دوران وزارتش افزايشي نداشته است و ضمن صحه بر پاك‌دستي، وی را از هر نوع تخلف مبري دانسته‌اند.

بر خلاف اتهامات مطرح شده از سوي جنابعالي، در مدت 8 سال مديريت زنگنه بر وزارت نفت تحولات عظيمي در كليه شركت‌هاي تابعه وزارت انجام شد و انقلابي صنعتي در منطقه ويژه انرژي (پارس جنوبي و شمالي) به وقوع پيوسته است و بايد عنوان کرد كه بر اساس آمار و اطلاعات موجود پس از اتمام دوره 8 ساله وزارت ايشان در نفت، هيچكدام از فازهاي پارس جنوبي كه عمليات اجرائي آن‌ها قبلاً آغاز شده بود با موفقيت راه‌اندازي نشد و يا به صورت نمايشي و غير واقعي اظهار به راه‌اندازي شد كه خوشبختانه پس از تصدي وزارت نفت توسط ايشان در دولت تدبير و اميد، دو فاز ديگر از پارس جنوبي به بهره‌برداري رسيد كه حاصل آن افزدون توليد 150 ميليون متر مكعب گاز به توليد گاز كشور و جلوگيري از واردات گاز و خروج ارز از كشور و مهم‌تر از آن، عدم قطعي گاز مصرفي مردم در زمستان گذشته بود.

همچنين در شرايط تحريم، علي‌رغم 50 ميليارد دلار بدهي وزارت نفت به بانك‌هاي كشور با راهبري وزير نفت و استفاده از توان و خرد جمعي مديران لايق، متخصص و سخت‌كوش و اجرائي كردن اقتصاد مقاومتي مطابق رئوس برنامه‌هاي ابلاغي مقام معظم رهبري در اين خصوص توانسته با اتحاد و انسجامي كه در بخش صنعت نفت بوجود آورد، ضمن استفاده از توان پيمانكاران و سازندگان داخلي به ساخت و بومي‌سازي هزاران قطعه صنعتي مورد نياز اين صنعت عظيم دست يابد و ضمن برون‌رفت از تحريم‌هاي ظالمانه قدرت‌هاي جهاني، ميلياردها ريال صرفه‌جويي ارزي داشته باشد و اين تلاش قابل تقدير و افتخار برانگيز، حاصل درايت، اعتماد، همدلي و شناختي بود كه مجموعه مديريت و پرسنل نفت، پيمانكاران، سازندگان و شركتهاي حفاري و صنعتي از وزير دانشمند نفت داشتند.

فرموده‌ايد در سال 76 بدون حتي يك روز سابقه علمي، مديريتي وكلاي ملت از سر اعتماد به آقای زنگنه رأي داده و ايشان رداي وزارت نفت را پوشيد که بايد عرض كنم كه نمايندگان مجلس در سال 76 با شناخت كافي و بينش دقيق به ايشان رأي اعتماد دادند و در ادوار قبلي نيز در پُست وزارت جهاد و نيز وزارت نيرو (در زمان رياست جمهوري مقام معظم رهبري) هم نمايندگان واقعي مردم به ايشان رأي اعتماد را بر اساس توانمندي، لياقت، مديريت صحيح و ساير خصايص حسنه به وی داده بودند و بايد پرسيد كه آيا دوره وزارت ايشان در وزارت نيرو و جهاد سابقه مديريتي و علمي محسوب نمي‌شود؟ همچنين بايد عنوان نمود، آيا شايسته است وزيري كه در طول سنوات پيروزي انقلاب اسلامي تاكنون در وزارتخانه‌هاي جهاد، نيرو و نفت همچنان در سنگر خدمت به فعاليت مشغول است را خائن ناميد؟ آيا دوره وزارت ايشان در زمان رياست جمهوري مقام عظماي ولايت هم مشمول اين اظهار نظر مي‌شود؟ و اين اظهار جفائي در حق ايشان محسوب نمي‌شود؟

آيا تا زماني كه توسط مقامات قضايي جرم فرد يا افرادي به اثبات نرسد، شايسته است نماينده‌اي از تريبون مجلس اين‌ گونه بي‌پروا اتهامات ناخوشايندي را به مديران خادم در صنعت نفت نسبت دهد؟ و آيا مديران فعلي صنعت نفت كه سابقه وزارت، معاونت وزارت، نمايندگي مجلس، استانداري، فرمانداري و … در نظام مقدس جمهوري اسلامي را دارند، از نظر شما نالايق و غيرانقلابي هستند؟

چرا برگشت يكي از مديران صنعت نفت به سازمان متبوعه‌اش (بنياد مستضعفان) به درخواست رئيس آن سازمان، براي نماينده اينقدر نگران كننده شده است كه الباقي مديران اين صنعت را خائن، رشوه‌خوار، مفسد و معامله‌گر خطاب کرده و اين را دشمني قلمداد كرده‌ايد؟ و ضمن احترام به جناب خادمي، طرح اين ادعا كه ايشان تنها كاشف نفت در درياي خزر و فني‌ترين مدير نفتي ايران است بر اساس چه شاخص و مبنائي عنوان گرديده است؟

جنابعالي ضمن ابراز تأسف براي جناب آقاي سعيدي‌كيا، رئيس بنياد مستضعفان كه منصوب مقام معظم رهبري هستند، از ايشان مي‌خواهيد كه انقلابي و در خط رهبري باشند كه طرح اين درخواست جاي تأمل دارد و به دنبال آن جناب آقاي زنگنه را وزيري غيرانقلابي مي‌خوانيد كه بايد گفت اگر ايشان انقلابي نيست چرا جنابعالي و يارانتان و همچنين نمايندگان حداقل سه دوره قبل به ايشان رأي اعتماد داده‌ايد؟

تاكنون داشتن دو پاسپورت بر حسب قانون جرم محسوب نشده است و همچنان كه بعضي از مديران هنوز يك پاسپورت دارند و بعضي هم امثال بنده با عنوان مدير عامل شركت ملي مناطق نفت‌خيز جنوب كه بيش از 80% توليد نفت كشور را در تعهد دارد هنوز پاسپورتي نگرفته‌ام اما اگر جنابعالي و ساير نمايندگان هم قطارتان در آينده جرم بودن دو پاسپورت را به تصويب رسانده و ابلاغ کنید و يقيناً اين مصوبه در وزارت نفت هم جاري‌سازي خواهد شد.

جايگاه تعيين كننده خائنين و خادمين ملت ايران، تذكر شفاهي جنابعالي از سر عصبانيت و قهر نيست، بلكه مقامات صالحه كشور در اين خصوص به مسئوليت خود وقوف كامل دارند و در نهايت اگر قرار است آيندگان شما را نبخشند، شايد بيشتر بخاطر سكوت‌هاي معني‌دارتان در مقابل عملكرد خلاف بعضي از دولتمردان گذشته باشد كه در چنگال عدالت نظام مقدس جمهوري اسلامي گرفتار و به سزاي اعمالشان رسيده و مي‌رسند.

در ضمن چنانچه بخاطر داشته باشيد در مذاكره حضوري چند هفته پيش با اينجانب فرموديد كه جناب آقاي زنگنه در حضور خودم (آقاي موسوي) با آقاي سعيدي‌كيا تماس گرفته و از ايشان (سعيدي‌كيا) تقاضا کرد كه در خصوص جابجائي آقاي خادمي تجديدنظر کند؛ همچنين علاوه بر مذاكره حضوري در مكالمه تلفني با اينجانب نيز اظهار کردید كه «واقعاً آقاي زنگنه انساني شريف، لايق و داراي صفات مردانگي ويژه مي‌باشد» اما مطالبي كه به نقل از جنابعالي در سايت‌ها و شبكه‌هاي اجتماعي منتشر شده با اظهارات حضوري و تلفني شما كاملاً در تناقض بوده و براي رفع ابهامات و شُبهات به وجود آمده نياز به بازنگري و اصلاح مجدد دارد؛ به هر حال در سال همدلي و همزباني دولت و ملت پرداختن به اين گونه مباحث چالش برانگيز نتايج مثبتي را به همراه نخواهد داشت».

به گزارش ایسنا، سید شکرخدا موسوی در صحن علنی مجلس با ابراز نگرانی از آینده صنعت نفت در تذکری شفاهی به وزیر نفت با بیان این‌ اعتقاد که «امروز در صنعت استراتژیک نفت و گاز با فاجعه مدیریت تک صدایی مواجه هستیم» مدعی شده بود: فردی که در سال 76 و بدون حتی یک روز سابقه علمی و مدیریتی در صنعت نفت از سر اعتماد وکلای ملت ردای وزارت نفت را پوشید و مجددا از سال 92 بر صندلی مدیریت این صنعت نشست، در همان ابتدای وزارتش پیام داد، آن‌هایی که در 8 سال خانه‌نشینی‌اش سراغی از او نگرفته‌اند برای رفتن از مجموعه نفت آماده شوند. با این عقده‌ها و کینه‌ها فجایعی به بار آمده است.

نماینده مردم اهواز همچنین معتقد است که وزیر نفت بیش از یکصد نیروی انقلابی و مدیران تحصیل کرده دانشکده نفت را که عمدتا سوابق ممتاز انقلابی و مدیریتی داشتند، به خاطر حضور در دولت قبل اخراج کرده است و وی همچنین با یادآوری رای اعتماد مجلس به وزیر نفت گفت: آیندگان حتما ما را نخواهند بخشید.

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=16416

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 1
  1. با سلام
    آقای عالی پور هیچ یک از مدیران ارشد صنعت نفت موضع گیری نکرده است به جز شما چنانچه اشتباهی رخ داده باشد وزیر محترم نفت به مراتب از شما بهتر میتواند پاسخ و از خود دفاع نماید کما اینکه وزیر محترم نفت فردی با سابقه بالا در حوزه سیاست و دانشگاه میباشد که نسبت به شما ارجحیت دارد.

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.