• امروز : سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 30 April - 2024
کل اخبار 11773اخبار امروز : 1
0

11 کشته و یک مفقود در حادثه سقوط مینی‌بوس در دریاچه سد کارون 3

  • کد خبر : 1576
  • ۱۰ مرداد ۱۳۹۲ - ۰:۳۷

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان- 15 مسافر و یک راننده به درون آب عمیق دریاچه پشت سد کارون سه افتادند که تلاش ها تنها منجر به نجات چهار نفر شد ولی متاسفانه به علت عمق بالای این دریاچه، 12 نفر از هموطنان غرق شدند و زنده نمادند به گزارش باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان، یک دستگاه مینی […]

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان- 15 مسافر و یک راننده به درون آب عمیق دریاچه پشت سد کارون سه افتادند که تلاش ها تنها منجر به نجات چهار نفر شد ولی متاسفانه به علت عمق بالای این دریاچه، 12 نفر از هموطنان غرق شدند و زنده نمادند

به گزارش باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان، یک دستگاه مینی بوس که مثل همیشه در حال رساندن مسافران خود به روستای سادات حسینی شهرستان دهدز که به علت آبگیری سد کارون، مسیر دسترسی خاکی یا از طریق پل ندارد، بود سوار دوبه( وسیله ای که امکان جابه جایی وسایل سنگین روی آب را دارد) شد تا خود را به آن سوی دریاچه برسد. اما این بار شانس با مینی بوس و مسافرانش یار نبود و مینی بوس از روی دوبه به وسط دریاچه پشت سد کارون3 واژگون شد و اغلب مسافران آن غرق شدند.

مدیرکل هلال احمر استان خوزستان با تائید این خبر به خبرنگار مهر گفت: این مینی با 15 مسافر قرار بود از طریق دوبه به آن سوی دریاچه سادات حسینی در شهر دهدز از توابع شهرستان ایذه در استان خوزستان منتقل شود که متاسفانه واژگون شد.

علی عسکر ظاهری عنوان کرد: 15 مسافر و یک راننده به درون آب عمیق دریاچه پشت سد کارون سه افتادند که تلاش ها تنها منجر به نجات چهار نفر شد ولی متاسفانه به علت عمق بالای این دریاچه، 12 نفر از هموطنان غرق شدند و زنده نمادند. وی افزود: همه اجساد از درون آب خارج شده اند ولی باید عنوان کرد که دریاچه سد کارون سه بسیار عمیق است و باید فکری اساسی برای آن کرد.

به گزارش باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان، به دنبال آبگیری سد کارون3، مجموعه روستاهای سادات حسینی در شهر دهدز هشت سال است که در محاصره آب دریاچه پشت سد کارون ۳ هستند. این روستاه ها با جمعیتی بالغ بر 12 هزار نفر، ۱۵ روستا و دو هزار و 400 خانوار با گذشت هشت سال از آبگیری سد کارون۳ هنوز در محاصره آب قرار دارند.

اهالی این روستاه ها سال هاست که از دوبه و قایق برای عبور از دریاچه سد کارون استفاده می کنند اما گاها همین دوبه یا قایق هم نیست یا ساعت فعالیت آن که از ساعت هشت صبح تا هشت عصر است به همین دلیل در مدت نصف روز امکان خروج از منطقه وجود ندارد.

متاسفانه تاکنون سه نفر از اهالی سادات حسینی براثر بیماری قلبی و دیر رسیدن به بیمارستان ایذه که ۱۰۰ کیلومتر فاصله دارد جان خود را ازدست داده اند. آنها می گویند از سد کارون۳ فقط از دست دادن زمینهای کشاورزی و محاصره شدن در سختی ها به ما رسیده است.

  منبع/مهر

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=1576

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.