• امروز : شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
کل اخبار 11779اخبار امروز : 0
1

گزارش تصويري انتقال قبر شهيد بهنام محمدي و جوابيه مردم مسجدسليمان در سال 89 به يك سايت خبري / توضيحات حجت الاسلام اميني در پاسخ به شايعه نبش قبر شهيد محمدي/ آخرين واكنش سايت دفاع مقدس

  • کد خبر : 14948
  • ۰۸ تیر ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۱

 باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان- سایت خبرگزاری دفاع مقدس مدتي پيش مصاحبه اي را مبنی بر نبش قبر شهید بهنام محمدی به همراه اظهاراتی از زبان مادر این شهید منتشر نمود كه بازتاب گسترده اي ب همراه داشت. حجت الاسلام اميني امام جمعه مسجدسليمان از بانيان جابجايي پيكر مطهر شهيد بهنام محمدي در سخناني ضمن رد […]

 باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان- سایت خبرگزاری دفاع مقدس مدتي پيش مصاحبه اي را مبنی بر نبش قبر شهید بهنام محمدی به همراه اظهاراتی از زبان مادر این شهید منتشر نمود كه بازتاب گسترده اي ب همراه داشت. حجت الاسلام اميني امام جمعه مسجدسليمان از بانيان جابجايي پيكر مطهر شهيد بهنام محمدي در سخناني ضمن رد چنين شايعه اي اظهار داشت: شهید بهنام محمدی در تاریخ 28مهرماه سال 1359 در خرمشهر به شهادت رسید و از آنجایی که زادگاه این شهید مسجدسلیمان بود در همان زمان برای خاکسپاری به مسجدسلیمان انتقال داده شد اما به دلیل این که در آن زمان در مسجدسليمان گلزار شهدای مستقل تاسیس نشده بود شهید محمدی در کنار اجداد پدری اش در قبرستان كلگه مسجدسلیمان به خاک سپرده شد.

وي ادامه داد: عملیات بتن ریزی و بیرون آوردن قبر شهید محمدی بدون نبش قبر در تاریخ 13آبان 1389 با حضور ده ها هزار نفر از مردم مسجدسلیمان وبا حضور آیت الله جزایری نماینده محترم ولی فقیه در استان خوزستان،دكتر حجازي استاندار وقت خوزستان،مدیران کل، هیئت ویژه فرستاده رئیس جمهور وقت و اصحاب رسانه راس ساعت 10صبح انجام شد.

حجت الاسلام امینی تاکید کرد:اگر تحلیل نادرست یا تفسیر اشتباهی طی روزهای اخیر در برخی رسانه ها منتشر شده است را بنده به عنوان امام جمعه مسجدسلیمان تکذیب می کنم و اصل ماجرا همان چیزی است که به طور شفاف توضیح دادم و غیر از این هر تفسیری که مبنی بر نبش قبر شهید بهنام محمدی یا جا به جایی از شهر دیگری به مسجدسلیمان باشد قطعاً تفسیري غلط و اشتباه است و بنده به شدت تکذیب می کنم.

در همان زمان هم يكي از سايت هاي كشوري در خبري آورده بود: چندی پیش، گروهی از مسئولان شهرستان مسجدسلیمان در سالروز شهادت نوجوان شهید بهنام محمدی، اقدام به نبش قبر ایشان کرده! و از میان پنجاه قبر شهید دیگر، پیکر پاک او را به آرامگاه شهدای گمنام منتقل کردند و… که البته این مطلب با اعتراض سریع مردم مسجدسليمان رو به رو شد و در جوابيه اي كه به اين سايت ارسال كردند نوشتند:

الف) با توجه به شهادت شهید بهنام محمدی در ماه های ابتدایی جنگ مزار سابق او خارج از گلزار شهداء و در بخش نامناسبی از یک قبرستان عمومی بوده و خانواده معدود شهیدایی که قبر فرزنداشان در آن نزدیکی بوده نیز از مشوقین اصلی این طرح بوده اند(نظیر خانواده شهید داریوش محمدی اولین شهید انقلاب، خانواده شهدای دهقانی، خانواده شهید شاه منصوری و…) که با عملی شدن این انتقال، مقبره مطهر شهید حدود ۲۵کیلومتر به ورودی شهر نزدیک تر شده و در مرتفع ترین نقطه با امکانات مناسب میزبان خیل عظیم کاروان های راهیان نور از سراسر کشور خواهد بود.

ج) در عملیات جابه جایی مقبره پاک این شهیدبزرگوار هیچ گونه نبش قبری صورت نگرفته و تربت پاکش با استفاده از تکنولوژی روز به طور کامل و یکجا به عمق ۵/۲ متر و عرض ۲ متر از زمین بیرون آورده شد و کلیه مراحل آن فیلم برداری و مستند سازی شده است.

حضور حضرت آیت الله موسوی جزایری نماینده مقام معظم رهبری، استاندار محترم خوزستان، فرماندهی ارشد سپاه در استان،ائمه جمعه شهرهای شمالی استان، رئیس موسسه حفظ و نشر آثار دفاع مقدس خوزستان،مداحی یادگارجبهه ها حاج صادق آهنگران، اجرای اقای نظام اسلامی همرزم شهیدبهنام محمدی و حضوردیگر چهره های استانی و کشوری در این اجتماع عظیم تاریخی مردم مؤید بیش از پیش صحت و مشروعیت و انطباق آن با مصالح عالی نظام جمهوری اسلامی می باشد. و در پايان آورده اند:

امت حزب الله و خصوصاً جوانان انقلابی پیرو ولایت که الگویی همچون شهید بهنام محمدی را دارند این نوع دروغ پردازی ها و جوسازی ها را شاهد صدقی بر درستی حرکت در جهت پاسداشت و بزرگداشت شهیدان افتخارآفرین خود می دانند و در ادامه این راه ذره ای به خود تردید راه نخواهند داد….

همچنين خبرگزاری دفاع مقدس سايت منتشر كننده مصاحبه سرهنگ جانباز «علی قمری» فرمانده پادگان دژ خرمشهر در اخرين پست خود در اين رابطه آورده است:

چندی پیش مطلبی را در خصوص نحوه به شهادت رسیدن شهید «بهنام محمدی» قهرمان 13 ساله‌ای که در دفاع 34 روزه خرمشهر حضوری مستمر داشته را از زبان سرهنگ جانباز «علی قمری» فرمانده پادگان دژ خرمشهر، درج کرد، که انعکاس آن برخی انتقادها را در پی داشته است. سرهنگ قمری در این گفت‌وگو مطالبی را از رشادت و دلیری این نوجوان 13 ساله عنوان کرده و همچنین مطالبی را درخصوص نحوه شهادت و نبش قبر این شهید بزرگوار پس از 31 سال عنوان کرد، اما درج این خبر با واکنش امام جمعه مسجد سلیمان و تنی چند از همرزمان این شهید مواجه شد، و این روایت را نادرست خواندند.

خبرگزاری دفاع مقدس با توجه به رسالتی که دارد و برای زدودن غبار از فضای ایجاد شده، ضمن درج روایت امام جمعه محترم مسجد سلیمان در این زمینه، آمادگی دارد تا روایت سایر همرزمان شهید بهنام محمدی از نحوه شهادت و انتقال پیکر آن شهید بزرگوار را در ادامه این خبر انعکاس دهد.

11 copy1 copy2 copy3 copy13 copy4 copy5 copy6 copy7 copy8 copy9 copy

تصاوير: امين كاشاني

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=14948

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 1
  1. با سلام آقای مرادی لطفا یه گزارش و چند عکس از گودال عمیقی که در سربالای نمره یک بوجود آمده و هر لحظه ممکن است موجب صدمات و خسارت جانی و مالی بشه شاید مسولین شهرداری و شورای شهر یه غیرت از خودشون نشون بدن ممنون

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.