• امروز : شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
کل اخبار 11779اخبار امروز : 0
1

هنرستان تربیت بدنی/ گامي بزرگ در پرورش استعدادها

  • کد خبر : 13911
  • ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۹:۵۳

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان/ رسول كريمي منجزي: تیم نفت مسجدسلیمان اخرین بازی های خود را در لیگ برتر پشت سر می گذارد. مردم مسجدسلیمان و به جرات بگویم بختیاری های خوزستان که سال پیش صعود تیم نفت مسجدسلیمان به لیگ برتر را به یک جشن بزرگ تبدیل نمودند روح نشاط و امیدی که با این […]

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان/ رسول كريمي منجزي: تیم نفت مسجدسلیمان اخرین بازی های خود را در لیگ برتر پشت سر می گذارد. مردم مسجدسلیمان و به جرات بگویم بختیاری های خوزستان که سال پیش صعود تیم نفت مسجدسلیمان به لیگ برتر را به یک جشن بزرگ تبدیل نمودند روح نشاط و امیدی که با این صعود به مردم منطقه دمیده شده بود با شروع مسابقات لیگ برتر به یک استرس دائمی و دل مشغولی عمومی بدل گردید.

دلایل ضعف فوتبال در تیم نفت از عهده این مطلب و تخصص بنده خارج است اما یکی از دستاوردهایی که حضور نفت در لیگ برتر می توانست برای مردم داشته باشد در کنار اهمیت کامل موارد دیگر امکان پرورش استعدادهای جوان و نوجوان و تقویت تیم های کوچک محلی به دلیل اتصال این تیم به سطح اول ورزش کشور بود.

مسجدسلیمانی که روزگار مهد و مدار ورزش نوین در کشور بود و بسته از اولین های ورزشی در این شهر متاسفانه از سامان لازم برای کشف و پرورش استعدادهای ورزشی برخوردار نیست.

طلوع و افول گاه بگاه ستاره ای در اسمان ورزش مسجدسلیمان در رشته های کشتی، وزنه برداری، ورزش های رزمی مانند کیوکوشین کاراته و ووشو و قهرمانی همیشگی رشته هایی چون گلف در کشور بیانگر وجود استعداد تام و تمام میان جوانان و لزوم حمایت از این استعدادها برای استفاده از وجوه مختلف ورزش نوین چون اقتصاد ورزش،فرهنگ و ورزش و مقابله با معضلات اجتماعی مانند اعتیاد است.

با خبر شدیم که مدیریت محترم آموزش و پرورش مسجدسلیمان منوچهر قاسمی منجزی پیگیر اخذ مجوز و تاسیس هنرستان تخصصی تربیت بدنی و تکمیل زنجیره اتصال مدارس به عنوان باشگاههای بکر و متمرکز استعدادهای ورزشی در مسجدسلیمان هستند.

ایشان طی مصاحبه ای عنوان کرد که به دنبال تاسیس اولین هنرستان ورزشی استان در اهواز و با توجه به معطل ماندن این ظرفیت قانونی در اکثریت قریب به اتفاق شهرهای استان و با توجه به طرح و تصویب پیگیری بحث هنرستان ورزش در شورای معاونین اداره اموزش و پرورش مسجدسلیمان مکاتبات مربوط اغاز و در اولین پاسخ دریافتی از سوی اداره کل اموزش وپرورش محیا نمودن امکانات ورزشی شامل سالن کشتی و وزنه برداری، زمین فوتبال،سالن ژیمناستیک استخر شنا و ورزش های ابی، و تهیه و تحویل کلیه ابزار و وسایل مورد نیاز در حد استانداردهای تعریف شده برای این مهم پیش شرط تقاضای مجوز “هنرستان تخصصی تربیت بدنی” بوده که می باید توسط اداره اموزش و پرورش تهیه و به اداره کل اموزش و پرورش معرفی گردد.

برای اغاز این پروژه مهم و حیاتی برای ورزش مسجدسلیمان کلیه امکانات اداره بسیج و تلاش شبانه روزی پرسنل شریف اموزش و پرورش که بلحاظ تامین اعتبارات نیز محدویت های جدی تجربه کرده بود اغاز شد و تاکنون سالن وزنه برداری مرحوم محمدزمان مهمدی کرتلایی,سالن ژیمناستیک و شطرنج اطهر و سالن سرپوشیده عصمتیه جهت فوتبال سالنی هندبال بسکتبال و والبیال و تجهیز و اصلاح زمین چمن با نام مرحوم البرز الهمرای، خرید وسائل و الات لازم مانند پکیج کامل وزنه برداری و بدنسازی، اجرای کفپوش استاندارد خرید تجهیزات فوتبال بسکتبال ژیمناستیک وکلیه اقدامات لازم بحمدالله به نتیجه رسیده و اماده بهره برداری می باشد.

تنها در مرحله اخر نیاز به تکمیل پروژه استخرشنای مجموعه فرهنگیان که در مرحله تجهیز می باشد و ان الله پس از تکمیل استخر مسجدسلیمان عزیز بعنوان معدود شهرهای دارای “هنرستان تخصصی ورزش و تربیت بدنی “استان خواهد شد .

وی افزود کمبود اعتبارات اموزش و پرورش و تورم روز افزون از مشکلات جدی اجرای این طرح حیاتی ست که به لطف خداوند و باکمک خیرین و مسؤلان محترم شهرستان بر طرف خواهد شد و در این راه دست یاری بسوی مردم مسؤلان اصحاب رسانه و خیرین شهرمان دراز میکنیم.

امیدواریم اموزش و پرورش مسجدسلیمان به خواست پروردگار و حمایت مردم خوب و مسؤلان دلسوز در این راه موفق و روزنه امیدی به فضای ورزش مسجدسلیمان گشوده شود.

21654654165410351446

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=13911

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 1
  1. با عرض سلام  انشااا با حمایت جدی اطلاع رسانی و تبلیغاتی از طرف همه رسانه های مجازی و غیر مجازی شهرمان در جهت ایجاد کمپین جهت جذب اسپانسر و خیرین  اینکارانجام بشود و با تبلیغات گسترده و ایجاد زمینه ذهنی برای مردم این مهم انجام شود تا ربیت ورزشکاران و مربیان و مدیران ورزشی با استاندارد بهتری انجام شود. 

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.