• امروز : شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
کل اخبار 11779اخبار امروز : 0
0

دكتر جليلي: در مرحله نهايي توافق باید تمام تعهدات طرف مذاكره بدون پيش‌شرط انجام شود

  • کد خبر : 13378
  • ۱۶ فروردین ۱۳۹۴ - ۷:۴۵

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان- نماينده مردم مسجدسليمان در مجلس شوراي اسلامي گفت: به طور كلي رويكرد توافق صورت گرفته براي ما مفيد و مثبت ارزيابي مي​شود، از اين جهت كه مي​تواند تنش ​هاي سياسي خارجي را كم و همكاري بين بخش‌های داخلي را بيشتر كند. به گزارش سايت خبري باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان اسماعیل جليلي […]

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان- نماينده مردم مسجدسليمان در مجلس شوراي اسلامي گفت: به طور كلي رويكرد توافق صورت گرفته براي ما مفيد و مثبت ارزيابي مي​شود، از اين جهت كه مي​تواند تنش ​هاي سياسي خارجي را كم و همكاري بين بخش‌های داخلي را بيشتر كند. به گزارش سايت خبري باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان اسماعیل جليلي عنوان كرد: پس از كش و قوس ​هاي فراوان بالاخره استراتژي​ هاي كشور در حوزه سياست خارجي در مذاكرات هسته‌اي به سرانجام رسيد و اتفاق خوشايندي براي كشور ما رقم خورده است.

وي افزود: اين توافق مي​تواند ضمن تثبيت نيازهاي هسته​اي كشور در حوزه فناوري هسته​اي، فشار تحريم‌هاي اعمال شده را کاهش دهد و اميدواري نتيجه​بخشی نسبت به این مذاکرات را ايجاد مي​كند. این نماينده خوزستان در مجلس شوراي اسلامي با بیان این‌که دو ديدگاه درباره توافق هسته​اي كشور ما با 1+5 وجود دارد، اظهاركرد: ديدگاه نخست دیدگاه پشتيباني و حمايت از پيگيري​هاي تیم مذاكره كننده است که آن را مورد تأیيد قرار می‌دهد. ديدگاه دوم نيز با نقد شديد مذاكرات و به چالش كشيدن آن، بیان می‌کند که باید منافع بيشتري در اين توافق در نظر گرفته ​شود.

جلیلي تصريح‌كرد: رويكرد توافق انجام شده ساختار مفهومي دارد كه نحوه تدوين توافق​نامه نهايي براساس اين ساختار تنظيم مي​شود. وی با ابراز اميدواري و مثبت​ انديشي نسبت به اين مذاكرات خاطرنشان‌كرد: انتظار داريم كه در مرحله نهايي توافق حتماً تمام تعهدات طرف مذاكره، بدون پيش شرط و به‌طور يكباره انجام شود و لغو تحريم​ها و حذف قطعنامه‌هاي بين​ المللي نيز در اين توافق از اهم موضوعات مدنظر باشد.

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=13378

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.