• امروز : شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
کل اخبار 11779اخبار امروز : 0
1

دلنوشته علی تاجمیری خطاب به همتباران بختیاری

  • کد خبر : 12282
  • ۰۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۹:۳۶

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان- علي تاجميري خواننده سرشناس بختياري در دلنوشته اي خطاب به همتباران بختياري آورده است: همان گونه که همه مي دانيم پيش از چوقا، مردان و بزرگان بختياری شال و قبا و کلاه ودبيت و گيوه مي پوشيدند و طی ۱۵۰ سال اخير چوقا که هنر دست زنان بختياری است، به وجود […]

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان- علي تاجميري خواننده سرشناس بختياري در دلنوشته اي خطاب به همتباران بختياري آورده است:

همان گونه که همه مي دانيم پيش از چوقا، مردان و بزرگان بختياری شال و قبا و کلاه ودبيت و گيوه مي پوشيدند و طی ۱۵۰ سال اخير چوقا که هنر دست زنان بختياری است، به وجود آمد و قابل احترام است، من تو برنامه های هنری برای اين که شال و قبا به فراموشی سپرده نشود، اين لباس را مي پوشم.

کما اين که ساير هنرمندان بختياری بعضاً پوشيده اند، اخيراً عده ای حقير و تنگ نظر که بدخواهان منند، اقدام به جوسازی و ترور شخصيت من نزد همتباران کرده اند، تا با اين نقشه پليدشان به زعم خودشان بنده را از چشم شما بياندازند، آثار هنری بنده بر شما پوشيده نيست، من همانم که همه عمر و سرمايه زندگيم را وقف فرهنگ بختياری کرده ام و آرزوئی جز سر بلندی ايل بختياری ندارم، غيرت شما همتبار عزيز ايجاب مي کند که پيام مرا برای تمام همتباران ارسال کنيد.

يا حق- خادم ایل جلیل بختیاری علی تاج میری

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=12282

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 3در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 3
  1. درود بر علی تاجمیری هنرمند عزیز لر بختیاری.

    این کلاه و شال و قوای لری است که مارا به دیگر همتباران لر پیوند میزند.

    چوغا و دبیت لباس زیبا و رسمی لر بختیاری است و شال و قوا و کلاه نمدی لباس رسمی همه لرها اعم از بختیاری، بویراحمدی، ممسنی، مینجایی، ثلاثی پشتکوه و پیشکوه و غیره بود.
    بیایید همه با هم تحت نام پر افتخار “لر” در پی اتحاد با دیگر همتبارانمان باشیم و نه جدایی و خودبرتربینی.
    در گذشته بعلت رقابتها و برتری جویی هایی که بین خوانین بختیاری با دیگر خوانین شاخه های مختلف لر. وجود داشت بختیاری ها اقدام به تغییر و یکدست نمودن لباس رسمی شان از شال و قبا(قوا) به چوخا و دبیت نمودند و قصد برائت و جدایی از دیگر شاخه های لر داشتند.
    اما درحال حاضر نه تنها جدایی از دیگر شاخه های همتبار سودی ندارد بلکه موجب تضعیف همه لرها در همه زمینه ها اعم از فرهنگی سیاسی اقتصادی و غیره شده است.

    شاخه های مختلف قوم کُرد همگی خود را کرد میدانند و با وجود گویش های بسیار متفاوتی که هر شاخه با شاخه دیگر دارد و حتی زبان هم را نمی فهمند اما همگی به کرد بودن خود افتخار می کنند اما برخی از ناآگاهان بختیاری بعلت تفاوت های اندک لهجه با دیگر لرها خود را جدا از لرها میدانند و می گویند ما لر نیستیم!! که بسیار مایه تاسف است. ما لرها نیز مانند کردها و ترکها و غیره باید در جهت اتحاد و انسجام بیشتر قدم برداریم و به لر بودن خود افتخار کنیم.
    با سپاس. و به امید اتحاد و یکدلی بیش از پیش همه لرتباران و پاسداشت و محترم شمردن لباس رسمی لری شال و قوا و کلاه نمدی و همچنین چوخا و دبیت لری بختیاری.

  2. سلام.علی آقا من سالهاست از مسجدسلیمان و بختیاری ها دورم، اما بدون تردید میگم بعد از مرحوم مسعود بختیاری شما هستین که خاطرات دشت آودار، موردراز،و…… رو برام زنده میکنید. مطمئن باشی آنچه از دل برآید بر دل نشیند. ………..

  3. درود بر فرزند بختیاری علی تاجمیری که همیشه یکه تاز بودی وهستی بعد از آبهمن علاء الدین به شما و رضا صالحی می بالم و افتخار می کنم

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.