• امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
کل اخبار 11770اخبار امروز : 0
1

بهروز مکوندي: مشکلات حل نشوند سقوط مي کنيم

  • کد خبر : 11567
  • ۳۰ آذر ۱۳۹۳ - ۲۲:۴۷

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان- بهروز مکوندي در 7 هفته اي که در نفت حضور داشته است توانسته عملکرد قابل قبولي داشته باشد. مسجدسليماني ها به او براي نگه داشتن تيم شان در ليگ برتر اميدوارند. به گزارش سايت خبري باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان بهروز مکوندی یکی از با اخلاق ترین مربیان لیگ برتر در میانه […]

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان- بهروز مکوندي در 7 هفته اي که در نفت حضور داشته است توانسته عملکرد قابل قبولي داشته باشد. مسجدسليماني ها به او براي نگه داشتن تيم شان در ليگ برتر اميدوارند. به گزارش سايت خبري باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان بهروز مکوندی یکی از با اخلاق ترین مربیان لیگ برتر در میانه راه به نفت ته جدولی پیوست و توانست در 7 هفته حضورش 9 امتیاز کسب کند .با این مربی جوان و با اخلاق درباره وضعیت نفت مسجدسلیمان در نیم فصل اول و تعطیلات، جوان گرایی در لیگ برتر، خریدهای جدید نفت، بیماری اش، تیم ملی امید و … صحبت کردیم كه مي خوانيد:

در ابتدای حضورتان در نفت مسجدسلیمان از هفته 10 هدفتان چه بود ؟

من فصل قبل همراه این تیم بودم و به نفت مسجدسلیمان وابستگی داشتم.در مقطعی که نفت دچار تغییرات شد صحبت ها و جلسات متعددی داشتیم تا این که به سرمربی گری من منجر شد. در آن زمان ما از 10 بازی ابتدایی 5 امتیاز داشتیم و شرایط خوبی برای تیم ما وجود نداشت و هدف اولیه ما دور کردن تیم مان از آن شرایط بود تا به ماندن در لیگ برتر منجر شود.

تا چه اندازه به هدفتان تاکنون رسیده اید؟

تا اندازه ای که می خواستم به آن رسیده ام و از 7 بازی ما 9 امتیاز کسب کرده ایم و بعد از 10 هفته رنگ برد را دیديم که برای من بسیار خوشحال کننده و امیدوار کننده بود. نباید انتظار داشته باشیم به یک باره تیم مان پیشرفت چشمگیری داشه باشد و باید کم کم پیشرفت کنیم.

در ابتدای حضورتان در تیم نفت فکر می کردید تاکنون چند امتیاز داشته باشید ؟

همان طور که گفتم من می دانستم تیم نمی تواند به یک باره از این رو به آن رو شود و انتظار داشتم کم کم تیمم را بهتر و بهتر کنم که به هدفم تاکنون از نظر خودم تا حدودی رسیده ام و از آن راضی ام. شاید اگر کمبود بازیکنی که من دچارش هستم نبود اکنون وضعیت فرق می کرد اما کمبود بازیکن برایم مشکل درست کرده است.

مشکل اصلی تیم تان در نیم فصل اول از نظر فنی چه بوده است ؟

اگر کمبود بازیکن را فاکتور بگیریم ما در نیم فصل بسیار گل دریافت کردیم و خیلی کم گل زدیم که نشان می دهد هم در هجوم و هم در دفاع مشکل زیادی داشته ایم که سعی کرده ایم مشکلات را یک به یک حل کنیم. اگر وضعیت به همین شکل باشد نمی توانیم نفت را در لیگ نگه داریم.

آیا تیمتان دفاعی بازی می کند؟

هیچ گاه نخواسته ام تیمم را دفاعی بچینم تا که به دنبال ضد حملات و تک موقعیت باشم و این شیوه فوتبال را نمی پسندم و تیمم را همیشه هجومی می چینم.

مسائل غیرقابل پیش بینی چقدر در کارتان تاثیر داشته است ؟

این گونه مسائل تاثیر خاصی نداشته است و تنها مشکل من کمبود بازیکن است که تاثیر زیادی در تیمم داشته است.

داوری ها برای نفت چگونه بود ؟

داور به مانند ما مربیان نیز اشتباه می کند و نباید به آن ها خرده گرفت چرا که اشتباهات آن ها مطئناً سهوی و طبیعی بوده است.

وضعیت مصدوم هایتان به کجا رسید ؟

حامد محمودی که دربازی با پدیده بازی کرد. تیغ نورد و درویشی قرار است از ابتدای تمرینات جدیدمان به تیم اضافه شوند.

تا به حال کدام بازیکنان را به طور قطع از دست داده اید؟

ما تنها میلاد سلیمان فلاح را از دست داده ایم که به تیم استقلال تهران پیوست و فعلاً بازیکن دیگری از تیم ما جدا نخواهد شد.

خریدهایتان چه کسانی بوده اند؟

ما یک دروازه بان بلغارستانی خریده ایم که از هفته 18 می تواند برای ما بازی کند. ما یک بازیکن اهل مولداوی و یک بازیکن ازبکستانی را در تمریناتمان خواهیم داشت و به احتمال زیاد با آن ها قرارداد خواهیم بست.

کارلوس بازیکن برزیلی تان خواهان زیاد دارد، نظرتان چیست؟

بازیکن خوب خواهان دارد اما او با ما قرارداد دارد و مطمئن باشید کارلوس را تا پایان نگه خواهیم داشت.

برنامه تان برای تعطیلات نیم فصل دوم چه خواهد بود؟

ما چند روز در مسجدسلیمان تمرین خواهیم کرد و سپس به بندرعباس خواهیم رفت و 10 روز در آن شهر اردو خوهیم زد و می خواهیم روی نقاط ضعف و قوتمان کار کنیم.

تیم های دیگری هم مانند راه آهن در این فصل جوان گرایی کردند اما این کار بهایی دارد. به نظرتان این مساله در فوتبال ما جواب می دهد؟

من معتقدم برای جوانگرایی باید کار از ریشه و پایه انجام شود، مطمئن باشید اگر بازیکن با کیفیت باشد مربی به سن و سال آن ها نگاه نخواهد کرد و بازیشان خواهد داد چون که دوست دارد بازیکن خوب بازی دهد. فدراسیون قدم مثبتی برداشته است که سهمیه بازیکنان پایه در تیم ها بیشتر شده است و این کار قابل تقدیر است.

شما در تیمتان چه بازیکنان جوانی را بازی داده اید؟

ما چند بازیکن خوب جوان داشته ایم که می توانم از رضا کرملا چعب، ستار دراجی، امین کیانی فر، سید سجاد موسوی، گودرز داوودی و علوان زاده نام ببرم.

در تیم های دیگر بازی کدام جوان چشم شما را گرفته است؟

بازیکنان خوب و جوان زیادی بوده اند اما نمی خواهم اسمی را ببرم که بعداً مشکلی ایجاد شود و فقط می گویم امیدوارم بتوانند در تیم شان پیشرفت کنند.

نظرتان درباره مشکل کارت های پایان خدمت برای بازیکنان چیست؟

ما در تیم مان با این مشکل دست و پنجه نرم کرده ایم و میلاد شیخ سلیمانی و عباس عسکری را از دست داده ایم، اما کسانی در این مسئله سوء استفاده کرده اند و باعث شدند این جوانان متوسل شوند به این کارت های غیر اصولی و غیر طبیعی روی آورند.

پیشنهادتان برای حل این مشکل جدید فوتبال ما چیست؟

به نظر من باید در قانون تجدید نظری انجام دهیم چون تعداد نظامی محدود است و همه ی بازیکنان نمی توانند به این تیم ها بروند و بعضی مجبورند نادرست به دنبال این کارت ها بروند، به نظر من ابتدا تیم های نظامی سربازان دلخواهش را ببرد و بازیکنان مانده در تیم های دیگر بازی کنند و مدت سربازیشان حساب شود.

 

روزی چندساعت از وقتتان را در تیمتان سپری می کنید؟

من به جز ساعت هایی که در تمرین هستم چندین ساعت به مطالعه درباره نحوه ی تمریناتمان می پردازم و بقیه ساعت ها را ممکن است در باشگاه و یا در کنار بازیکنان باشم. فوتبال وقت زیادی از من گرفته است و گاهی در زندگی ام اختلال ایجاد شده است. گوشی موبایل نیز برایم دردسر درست کرده و بسیاری از هواداران دوست دارند تلفنی جواب همه شان را بدهم که نمی توانم و بعضاً شرمنده آن ها می شوم چرا که زندگی خود من نیز مشکلاتی دارد که باید به آن ها هم برسم.

وضعیت بیماری تان به کجا رسید؟

من چند روز پیش در تهران بودم و با دکتر معالجم صحبت کرده ام و او به من گفت مشکلی ندارم. تنها نباید استرس به خودم وارد کنم و نباید زیاد با تلفن همراه صحبت کنم، چرا که برایم مشکل درست می کند.

بهترین خاطره ی این فصل تان در نفت چه بوده است؟

فکر می کنم همان بازی اولی که من مربی نفت شدم و توانستیم فولاد را در مسجدسلیمان شکست دهیم و اولین بردمان را به دست آوریم برایم بهترین خاطره باشد.

نظرتان درباره تیم ملی امید چیست؟

به نظر من نباید از خاکپور و دستیارانش انتظار زیادی داشت، آن ها سه ماه قبل از مسابقات تیم را تحویل گرفته اند. اگر خدایی ناکرده به المپیک نرفتیم نباید همه کاسه کوزه ها را سر این عزیزان بشکنیم چرا که این عزیزان سرمایه ملی هستند. اما من به صعود خوش بینم.

نظرتان درباره حضور تیم ملی ایران در جام ملت های آسیا چه خواهد بود ؟

امیدوارم تیم ملی در الین مسابقات موفق باشد چرا که تاثیر مستقیمی در همه ی فوتبال ما خواهد داشت .اما چه نتایج خوب باشد و چه بد باید آن را آنالیز کنیم تا به موفقیت های بعدی دست یابیم.

گفت و گو : سهیل احیایی

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=11567

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.