• امروز : چهارشنبه, ۱۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 8 May - 2024
کل اخبار 11788اخبار امروز : 0
0

پرونده ويژه: هستي/ باید بگذریم از تکریمی که به گرفتن جان اشخاص ختم می شود(8)

  • کد خبر : 10003
  • ۱۶ مهر ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۱

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان- بعد از اتفاق دردناک و فوت دختر نوجوان هستي اسدي در مراسم خاکسپاری، خدامراد داودی به نمایندگی از سوی طایفه ململی متنی را برای ما ارسال کردند تا ضمن همدردی با خانواده مرحوم از ایل سرافراز بختیاری و بزرگان این ایل درخواستی داشته باشند. متن ارسال شده به شرح زیر می […]

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان- بعد از اتفاق دردناک و فوت دختر نوجوان هستي اسدي در مراسم خاکسپاری، خدامراد داودی به نمایندگی از سوی طایفه ململی متنی را برای ما ارسال کردند تا ضمن همدردی با خانواده مرحوم از ایل سرافراز بختیاری و بزرگان این ایل درخواستی داشته باشند.

متن ارسال شده به شرح زیر می باشد :

بنام خداوند و جان خرد

رطب خورده كي منع رطب كند

با تاسف فراوان در زمان برگزاري مراسم تشييع جنازه در شهرستان مسجدسليمان در حادثه‌اي جانخراش تيراندازي هوايي كه به ظاهر در جهت تكريم و احترام خانواده مرحوم صورت پذيرفت براي چند‌مين بار منجر به كشته شدن و از بين رفتن نوجواني نازنين گرديده است.

فرهنگ ريشه‌دار و با قدمت بختياري كه در تاريخ همچون گوهري تابناك مي‌درخشد همواره مي‌بايست متناسب با زمان و مكان رسوم و سنن خود را در عين تكريم بازسازي و بهسازي نمايد و خداي نا‌كرده رفتارهاي نابخردانه و احساسي ما باعث تخريب فرهنگي اين قوم كهن و ريشه‌دار نگردد. با توجه به پيشرفت‌ها و تحول اعظم وسائل ارتباطي در امر تبليغ و تعليم خصائل گذشتگان اكنون نمي‌بايست به استفاده از روش‌هايي كه در زمان خود ممدوح و پسنديده بود استفاده كرد و موجبات حوادث و فجايع جبران‌ناپذير شد. با توجه به تغيير سبك زندگي و ايجاد روش‌هاي نوين اصرار و ابرام در اين مورد خاص (تيراندازي در مراسمات شادي و شيون) باعث ايجاد خسارت‌هايي مهلك مي‌گردد.

لذا عاجزانه در وهله اول از درگاه پروردگار متعال طلب عفو و بخشش مي‌نمايم. هر چند كه بابت اشتباه سنگين و جبران‌ناپذير خود را هرگز نخواهم بخشيد. در وهله دوم از بزرگان، صاحبان نفوذ و ريش سفيدان قوم بزرگ بختياري استدعا دارم در جهت تصحيح اين رفتار اقدامات شايسته بيشتري را انجام دهند. در پايان از جوانان غيور و داناي ايل بزرگ بختياري مي‌خواهم كه با همت و تشخيص درست خود يك بار براي هميشه اين رفتار ناقص فرهنگي براي هميشه طرد و مطرود نمايند.

از طرف خدامراد داودي و طايفه ململي

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=10003

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.