• امروز : چهارشنبه, ۱۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 8 May - 2024
کل اخبار 11788اخبار امروز : 2
4

بخشدار چلو:
بخش چلو اندیکا قابلیت تبدیل شدن به یک قطب گردشگری را دارد

  • کد خبر : 22645
  • ۱۴ تیر ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۳

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان- بخشدار چلو گفت: بخش چلو با داشتن جاذبه های منحصر به فرد طبیعی، تاریخی و اجتماعی قابلیت تبدیل شدن به یک قطب گردشگری را دارد. به گزارش سايت خبري باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان هوشنگ مهمدی افزود:بخش چلو به دلیل واقع شدن در میان سلسله جبال زاگرس از تنوع آب و هوایی […]

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان- بخشدار چلو گفت: بخش چلو با داشتن جاذبه های منحصر به فرد طبیعی، تاریخی و اجتماعی قابلیت تبدیل شدن به یک قطب گردشگری را دارد. به گزارش سايت خبري باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان هوشنگ مهمدی افزود:بخش چلو به دلیل واقع شدن در میان سلسله جبال زاگرس از تنوع آب و هوایی خاصی برخوردار است.

وی گفت: چشم اندازهای زیبای طبیعی شامل آبشارها، باغ های متنوع، کوه های سربه فلک کشیده و به برف نشسته،تالاب های دیدنی و جنگل های انبوه مهم ترین جاذبه های طبیعی این منطقه هستند. وی اظهارکرد: با وجودی که وارد فصل تابستان شده ایم اما برخی نقاط کوه کینو هنوز سفیدپوش است و دیگر ارتفاعات بخش چلو از جمله کوه جاوی، منار، تاراز و دلا نیز از اواخر فصل پاییز تا اوایل فصل بهار سفید پوش می شود.مهمدی ادامه داد:نقش برجسته ها، پل ها،برد گوری ها ،قلعه ها و آسیاب های تاریخی نیز از مهم ترین جاذبه های مهم تاریخی این بخش محسوب می شوند.

وی اظهارکرد: نوع و بافت زندگی سنتی، عشایر کوچ رو و صنایع دستی از دیگر جاذبه های این بخش هستند. سرپرست بخشداری بخش چلو گفت: این بخشداری از سرمایه گذاران بخش خصوصی برای احداث مهمانسرا،باغ ویلا، تله کابین و دیگر خدمات رفاهی برای پذیرایی از گردشگران دعوت به همکاری می کند. تاراز، شیرین بهار، آبشار موری، للر، کتک، آبشار شلا، نقش برجسته های تنگسنان، پل نگین، سوسن سرخاب، بابازاهد چلو و امام زاده صالح ابراهیم از مهم ترین جاذبه های گردشگری بخش چلو هستند. بخش چلو با جمعیتی بالغ بر 15هزار نفر از بخش های تابعه شهرستان اندیکا محسوب می شود.

82133631-7083609082133631-70836089

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=22645

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 2در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 2
  1. سلام درودبرمهندس مهمدی عزیز

  2. امیدوارم بتونین این پتانسیل ها رو فعال کنید تا هم موجب رونق اقتصادی برای مردم منطقه باشه هم باعث پیشرفت منطقه بشه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.