• امروز : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
کل اخبار 11764اخبار امروز : 0
0

اسکان 300 خانوار مسجد سليماني در واحدهاي جديد

  • کد خبر : 9962
  • ۱۴ مهر ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۸

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان- 300خانوار مسجدسلیمانی همسو با اجرای طرح جابجایی ساکنان مناطق آلوده به نشت نفت طی 3 ماه گذشته در واحدهای تازه ساخت این شهر اسکان داده شدند. به گزارش سايت خبري باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان معاون عمرانی استاندار خوزستان گفت: با پایان مراحل ساخت و آماده شدن زیر ساخت های لازم از […]

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان- 300خانوار مسجدسلیمانی همسو با اجرای طرح جابجایی ساکنان مناطق آلوده به نشت نفت طی 3 ماه گذشته در واحدهای تازه ساخت این شهر اسکان داده شدند. به گزارش سايت خبري باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان معاون عمرانی استاندار خوزستان گفت: با پایان مراحل ساخت و آماده شدن زیر ساخت های لازم از جمله تامین آب، برق و شبکه فاضلاب، نسبت به واگذاری این واحدها اقدام شد.

احمد سیاحی با اشاره به این که هم اکنون 255 واحد مسکونی دیگر در مراحل تکمیل قرار دارد، افزود: از آغاز شروع مناقصه طرح در نیمه نخست سال 91، ساخت یک هزار واحد مسکونی با اعتبار اولیه یک هزار و 200 میلیارد ریال مطرح شد که قرار شد این اعتبار از سوی وزارت نفت در اختیار وزارت راه و شهرسازی و از طریق این وزارتخانه به بنیاد مسکن پرداخت شود. وی با بیان این که وزارت نفت در این ارتباط تاکنون 940 میلیارد ریال از این رقم را پرداخت کرده است، اظهار کرد: با توجه به روند افزایشی قیمت تمام شده ساخت و ساز ها، بدیهی است که احداث همه واحدها با اعتبار اولیه یادشده به پایان نمی رسد. معاون عمرانی استاندار خوزستان ادامه داد: این طرح یک هزار و 550 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد که برای تکمیل آن با احتساب اعتبار اولیه 350 میلیارد ریال دیگر لازم است.

وی بیان کرد: در منطقه شهری مسجدسلیمان پنج نقطه دارای نشت نفت شناسایی شده است که جابجایی ساکنان این نقاط در برنامه قرار دارد. مسجدسلیمان با حدود سیصد هزار نفر جمعیت در شمال شرقی استان خوزستان واقع شده است و در سال 1287 خورشیدی شاهد فوران و به تولید رسیدن نخستین چاه نفت در ایران و خاورمیانه بود.

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=9962

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 1
  1. به نظر من به جاي جابجايي يا محدود كردن مردم مسجدسليمان حق مردم رو بدهيد تا از سرگردانيهاي سي ساله خارج بشوند.

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.